کد خبر: 885512
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹
رییس شورای شهر تهران در جلسه مشترک مسئولان استانی با اعضای شورای شهر تهران، ری و تجریش، گفت: جمعیت تهران به زودی به بیش از ۲۰ میلیون نفر می رسد.
 مهر: محسن هاشمی شامگاه سه شنبه در جلسه مشترک مسئولان استانی با اعضای شورای شهر تهران، ری و تجریش طی سخنانی گفت: دولت ها در خصوص توسعه حمل و نقل ریلی کوتاهی کرده اند، امروز زیر ساخت آماده شده در مترو تهران قابلیت خدمات رسانی به ۷ میلیون نفر در روز را دارد، در حالی که به دلیل عدم تجهیز مترو توسط دولت ها، هم اکنون روزانه ۲ میلیون سفر از طریق خطوط مترو صورت می پذیرد.

وی بخش عمده بدهی های شهرداری تهران به پیمانکاران و بانک ها را مربوط به حوزه حمل و نقل دانست و گفت: حدود یک سال از مصوبه دولت برای خرید ۲ هزار واگن برای تهران و سایر کلانشهرها گذشته است اما هنوز اقدامی صورت نگرفته است و برخی ناهماهنگی ها سبب کندی امور مترو و نیز توسعه حمل و نقل ریلی شده است.

رییس شورای شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود، فراهم سازی امکانات ورزشی در شهرها را وظیفه دولت ها دانست و گفت: علی رغم این موضوع ۸۰ درصد امکانات ورزشی شهر تهران توسط شهرداری تهران ساخته می شود.

هاشمی رفسنجانی ترافیک امروز تهران از داعش خطرناک تر شده است، افزود: همه تهران نشینان از این ترافیک کلافه شده اند، در حالی که بخشی از این ترافیک نیز به دلیل غفلت از حمل و نقل حاشیه ای و حومه تهران و کوتاهی دولت ها است، هم اکنون روزانه ۷۵۰ هزار خودرو از حومه به شهر تهران وارد شده و سبب افزایش ترافیک می شود، که پیش بینی می کنیم، این تعداد خودرو در ۱۰ سال آینده به روزانه ۳ میلیون برسد، تهران برای نجات از ترافیک به احداث ۲۵۶ ایستگاه مترو و ۴ خط جدید نیاز دارد، که البته به تصویب رسیده است.

وی سپس بر ضرورت اصلاح بافت فرسوده تهران تاکید و اضافه کرد: نوسازی ۳ الی ۴ هزار بافت فرسوده در کلان شهر تهران به تسهیلات بانکی نیاز دارد، که البته باید این اصلاح در قالب طرح جامع تهران صورت بگیرد که این طرح در اختیار وزارت راه و شهرسازی است، بافت فرسوده باید با اتکا به روش های جدید و با استفاده از تجارب کشورهای موفق در این زمینه احیا شود، برج باغ ها موجب کشیده شدن سرمایه های عظیم تهران به سمت شمال شهر شده است که در این میان دولت و شورای عالی شهرسازی نقش اصلی را داشتند.

هاشمی رفسنجانی با بیان این که شورای شهر برای ورود به ساخت مدرسه بحثی ندارد ، گفت: مناطق جدید تهران، از جمله منطقه ۲۲ نیازمند تعداد زیادی مدرسه است.

رییس شورای شهر تهران با تاکید بر تعیین تکلیف عوارض پایدار این شهر، گفت: امروز آپارتمان ها در تهران سالیانه ۱۰ تا ۵۰ میلیون ریال حق شارژ سالیانه به مدیر ساختمان پرداخت می کنند، اما برای اداره شهر تهران هر واحد آپارتمانی تقریبا ۱ میلیون ریال در طول سال عوارض می پردازد، عوارض منطقه ای تهران طی ۱۰ سال اخیر افزایشی نداشته است.

وی با بیان این که به زودی جمعیت ساکن تهران بیش از ۲۰ میلیون نفر خواهد شد، گفت: جذاب تر شدن تهران در طول تاریخ موجب شده است تا جمعیت این شهر همواره رو به افزایش رود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار