کد خبر: 885498
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان خبر داد
شهرداری اصفهان برای بهینه سازي مصرف برق اقدامات کوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدتي را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، احمدرضا مصور  ضمن تاکید بر بهینه سازی مصرف انرژی در شهرداری اصفهان، اظهارکرد: شهرداري اصفهان يکي از بزرگترين مصرف کنندگان بخش عمومي انرژي الکتريكي در شهر به شمار مي رود.

وی مصرف انرژی شهرداری را در مواردی همچون روشنایي معابر، نورپردازي، سيستم هاي آبرساني و سيستم آبنماهاي شهر خواند و افزود: شهرداري اصفهان سالانه ۶۰ هزار مگاوات برق مصرف مي کند که درقالب ۱۰۰۰ اشتراک برق در ۱۵ منطقه شهرداري اصفهان گسترده شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان برای بهینه سازي مصرف برق اقدامات کوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدتي را در دستور کار خود قرار داده است.

وی از جمله اقدامات کوتاه مدت شهرداری اصفهان را شامل تعویض لامپ های پرمصرف پارکها و تغیير ساعت روشن شدن آبنماها عنوان کرد و گفت: شهرداري اصفهان کليه اشتراک هاي برق خود را مميزي مي كند تا منجر به بهينه سازي مصرف اشتراك هاي برق شود.

مصور تاکید کرد: اشتراک های پر مصرف برق رصد و روند مصرف آنها کنترل می شود و تجهیزات الکترونیكي بيشتر مورد توجه قرار مي گيرند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان همچنین در بخش اقدامات میان مدت فعاليت هايي را انجام داده و در حال انجام دارد، يادآور شد: انجام مميزي بار بر روي انرژي کليه اشتراکات شهرداري، اصلاح تجهيزات پرمصرف، اجراي دستورالعمل مصرف بهينه انرژي در کليه ساختمان هاي اداري و خدمات شهرداري، بهينه سازي موتورخانه ها و همچنين عايق بندي پنجره بسياري از ساختمان ها از جمله اقدامات انجام شده در برنامه ميان مدت است.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه در راستای اجراي اقدامات بلند مدت، درصدد گسترش ساختمان هاي انرژي صفر هستيم، اضافه کرد: علاوه بر آن فعاليت هايي در ارتباط با تدوين قوانين و مقررات و آموزش به پرسنل انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: کل سیستم های انرژی الکتریکي و اشتراکات برق شهرداري به صورت متمركز مورد رسيدگي قرار مي گيرند و هزينه ها به صورت كامل رصد مي شوند تا مصارف بيش از حد متعارف و استاندارد نباشد.

مصور از تدوین سند انرژی ویژه مناطق پانزده گانه شهرداری اصفهان خبر داد و گفت: در این سرانه وضعيت موجود و اقداماتي که بايد انجام شود، متناسب با فصول مختلف سال در نظر گرفته شده است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار