کد خبر: 885472
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۲
بايد يكصدا مقابل تصميم غلط امريكا بايستيم
قدس سرزمين همه مسلمانان است و پايتخت دولت فلسطين خواهد بود و از اين هدف مهم هيچ‌وقت دست برنخواهيم داشت.
دكتر روحاني روز گذشته و در فرودگاه مهرآباد و پيش از سفر به تركيه در جمع خبرنگاران گفت: در اجلاس استانبول به جهان اسلام و شركت‌كنندگان خواهيم گفت كه مسئله قدس متعلق به كل دنياي اسلام و سرزمين قدس براي همه مسلمانان است. وي ادامه داد: امروز جهان اسلام داراي اتحاد، وحدت و يكپارچگي است و يكصدا در برابر تصميم غلط امريكا ايستادگي مي‌كند تا بگويد اين كار شدني نيست.

رئيس‌جمهور تصريح كرد: اگر امريكا بخواهد به اين تصميم خود عمل كند، منطقه با فاجعه مواجه مي‌شود. امريكا در طول سال‌ها به خاطر تروريسمي كه در منطقه مسلط كرده بود، موضوع فلسطين را به مسئله دوم منطقه تبديل كرد و فكر مي‌كرد از ذهن‌ها فراموش شده و از اعتقادات مردم پاك شده است، آنها 70 سال است كه سرزمين فلسطين را اشغال كرده‌اند. وي ادامه داد: اين حادثه به‌رغم شوم بودن، نكته مثبتي در تاريخ اسلام داشت و آن اينكه همه مسلمانان جهان يكصدا فرياد زدند و گفتند مسئله فلسطين، مسئله اول دنياي اسلام است و هيچگاه از ذهن‌ها فراموش نخواهد شد. رئيس‌جمهوري تأكيد كرد: پيام ما اين است كه موضوع فلسطين مسئله اول مسلمانان و دنياي اسلام است و مسلمانان در همه مجامع بين‌المللي و به‌ويژه سازمان ملل متحد بايد اين اقدام را محكوم كنند. روحاني گفت: ما حمايت قاطع خود را از ملت فلسطين اعلام مي‌كنيم تا زماني كه همه فلسطينيان به سرزمين خود بازگردند و به حقوق حقه خود برسند اين حمايت ادامه خواهد داشت. تا انتفاضه مردم فلسطين اين حمايت ادامه خواهد داشت تا به اهدافشان برسند. وي با بيان اينكه اين سفر به دعوت رئيس‌جمهور تركيه است كه رياست سازمان همكاري اسلامي را برعهده دارد، افزود: اين سفر براي شركت در نشست اضطراري سران عضو سازمان همكاري اسلامي انجام گرفته است.

وي ادامه داد: تصميم نادرست، غلط و غيرقانوني رئيس‌جمهور امريكا براي اعلام اينكه سفارت امريكا به قدس منتقل شود، تصميمي گستاخانه در برابر مسلمانان بود به دليل اينكه سرزمين قدس و بيت‌المقدس متعلق به يك ملت يا يك منطقه جغرافيايي نيست و مورد احترام همه مسلمانان جهان بوده و قبله اول مسلمانان مسجد‌الاقصي است. رئيس‌جمهور تصريح كرد: امروز قدس سومين مكان مقدس براي مسلمانان جهان است و اگر در برابر اين تصميم نادرست، غلط و غيرقانوني مسلمانان ساكت بودند و عكس‌العمل نشان نمي‌دادند چه نقشه‌هاي شومي بعداً طراحي مي‌كردند و اين تنها نقشه استكبار و صهيونيست عليه جهان اسلام نيست. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار