کد خبر: 885467
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
ویژه‌‌‌های جوان:
افزايش سه برابري عوارض خروج از كشور و شناور بودن هزينه آن از سفر اول تا سوم در لايحه بودجه 97 اعتراض حاميان دولت را هم برانگيخته است.
افزايش سه برابري عوارض خروج از كشور و شناور بودن هزينه آن از سفر اول تا سوم در لايحه بودجه 97 اعتراض حاميان دولت را هم برانگيخته است. روزنامه آفتاب يزد در مطلبي با عنوان «گردشگري زوري» آورده كه «حسن روحاني پيشتر با اين ادعا كه نمي‌خواهد در رفتارهايش اعمال پوپوليستي احمدي‌نژادوار را تكرار كند، در اين پنج سال هيچ‌گاه رئيس‌جمهوري نبود كه در جمع مردم با آنها چشم در چشم حرف بزند و مشكلاتشان را بشنود. او حتي در نمايش و اطلاع‌رساني راجع به كارهاي مثبت دولت نيز عاجز بود. وي اكنون نشان داد كه برخلاف اين ناتواني‌ها، توانايي خاصي در اين دارد تا گهگاهي با به‌كارگيري سياست‌هاي نادرست و غيركارشناسانه، خود به مخالفينش سوژه‌اي براي حمله و هجمه داده و با گل به خودي‌هايي مثل همين افزايش تعرفه سه برابري، عمده طرفداران خود كه از قشر متوسط جامعه هستند را نيز برنجاند و آنها از وي رويگردان شوند.» افزايش سه برابري عوارض خروج از كشور و تحميل بودجه‌هاي ديگر بر مردم در لايحه بودجه 97 همچون افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي و حذف يارانه‌ها در حالي است كه در اين لايحه شاهد افزايش بودجه جاري دولت هستيم.  اين روزنامه اصلاح طلب در ادامه با اذعان به كسري بودجه دولت، آن هم در اوج فخرفروشي‌ها به برجام، اعتراض كرده كه چرا دولت مي‌خواهد اين كسري را اينگونه از مردم بستاند: «دولت دوازدهم اكنون بايد به اين سؤال پاسخ دهد كه آيا وضعيت مملكت آن هم با تصويب برجامي كه دائم به آن مي‌نازد، وخيم‌تر از دوران جنگ شده كه مي‌خواهد كسري بودجه‌هاي خود را اينگونه از دست مردم بستاند؟ و آيا اين افزايش سه برابري تعرفه به معناي جلوگيري از حق آزادانه سفر براي مردم ايران نيست؟» روزنامه آفتاب يزد به تعريف و تمجيدها از برجام طعنه‌زده است، اما همين رسانه‌هاي اصلاح طلب بيشترين نقش را در تحسين و تمجيد با اغراق از برجام ايفا كردند و عدم حصول توافق را موجب ضرر به كشور مي‌دانستند. 

تحسين محسني اژه‌اي در رسانه اصلاح‌طلب
نشست صميمانه و متفاوت حجت‌الاسلام محسني اژه‌اي با دانشجويان واكنش‌هايي از تحسين و تعجب را برانگيخته است. آنقدري كه برخي اصلاح طلبان هم نتوانستند آن را كتمان كنند. الياس حضرتي مدير مسئول روزنامه اعتماد و نماينده اصلاح‌طلب مجلس در يادداشتي در روزنامه اعتماد نوشت: «آقاي اژه‌اي معمولاً چهره‌اي جدي و عبوس دارند و چون خبر از محكوميت‌ها و مسائل قضايي مي‌دهند، منطقي است كه رسمي و مقتدر باشند. اما دانشگاه و حضور پرشور دانشجويان توانست چهره جديدي از ايشان نشان دهد... ايشان از در شوخي و مطايبه درآمدند و جلوي دوربين‌هاي خبري و حضار، سوت‌بلبلي زدند... اين كار باعث مي‌شود تا يخ ارتباط نسل جوان با مديران قضايي آب شود و دانشجويان در مواجهه با سخنگوي قوه‌قضائيه توان پرسشگري بيابند و بي‌پرواتر سوال كنند.»

او در ادامه مي‌نويسد: «اينكه دومين مقام قضايي به ديدار دانشجويان مي‌رود و با صبر و حوصله سوالات ريز و درشت دانشجويان را پاسخ مي‌دهد جزو اتفاقات خوبي است كه بايد به فال نيكش گرفت و نسبت به تقويتش كوشيد. اين اتفاق بسيار ارزشمند است كه مسئولان صداي مردم را بشنوند و حرف اصناف- خصوصا دانشجوها- را گوش بدهند. ترديدي نيست كه حضور در چنين محافلي ساده نيست و مسئولان عاليقدر- چه اصلاح‌طلب و چه اصولگرا- بايد ضمن حفظ شأن علمي و منزلت حقوقي خود مقابل دانشجويان بنشينند و صداي آنها را كه اغلب آميخته با اعتراض است بشنوند. دانشجويان اهل تشريفات و تعارفات معمول نيستند و اگر مغلوب فضاي احساسي و هيجاني قرار بگيرند، ممكن است خط قرمزها را نيز درنوردند. بنابراين از اين منظر نيز حضور آقاي اژه‌اي ارزشمند است.»

مطهري باز هم تلويحاً موسوي خوييني‌ها را متهم كرد
علي مطهري در يك نشست ‌دانشجويی در دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي از گرايش ماركسيستي موسوي خوييني‌ها كه آيت‌الله مطهري را نگران كرده بود، و بعد در مورد نقش او در شهادت شهيد مطهري سخن گفت: «آقاي موسوي خوئيني گرايش و اخلاق ماركسيستي پيدا كرده بود كه پدر(شهيد مطهري) بسيار نگران شده بودند و در ديداري آقاي مطهري گفت كه به آقاي موسوي خوئيني‌ها بگوئيد پيش من بيايند اما نيامدند. در اين حد من اطلاعات دارم و اينكه بگويم آن‌ها شهيد مطهري را به شهادت رساندند را نمي‌دانم.»
اين در حالي است كه مطهري پيش از اين هم اعضاي گروه فرقان را كه عامل شهادت پدرش بودند، متاثر از موسوي خوييني‌ها دانسته بود: «من معتقدم اينها بيشتر متاثر از افرادي چون موسوي خوئيني‌ها و دكتر پيمان بودند و همين طور از نهضت آزادي خارج از كشور و دكتر يزدي و قطب زاده، و جزواتي كه از طرف آنها مي‌آمد. »
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار