کد خبر: 885463
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۹
وزير علوم، تحقيقات و فناوري با بيان اينكه برنامه حذف كنكور در دستور كار است، گفت: مباحث مطرح شده در خصوص گردش‌هاي مالي در حوزه آزمون سراسري مربوط به سازمان سنجش آموزش كشور نيست. 
منصور غلامي وزير علوم، تحقيقات و فناوري روز گذشته در حاشيه مراسم تجليل از دانش‌آموزان برگزيده پژوهشگر سراسر كشور در جمع خبرنگاران  اظهار داشت: در آموزش علم بايد يك واقعه‌نگري در دانش‌آموزان شكل گيرد و اين در كنار مباحث تئوري ضرورتي است كه دانش‌آموزان را آماده مي‌كند با علاقه زيادي تحصيل و اينكه براي هر مسئله‌اي فكر كنند. 
وي اضافه كرد: اين فكر ايجاد جرقه‌هاي جديد ذهني مي‌كند و دانش‌آموز مي‌تواند در حل مسائل، حركت‌هاي خوبي را انجام دهد. 
غلامي در خصوص حذف كنكور يادآور شد: برنامه حذف كنكور در دستور كار است.  وي تصريح كرد: البته در رشته‌هاي پرطرفدار دانشگاه قطعاً سهمي كه از آزمون صورت مي‌گيرد، تأثيرگذار است، ضمن اينكه برنامه‌اي وجود دارد كه در آينده اين كنكور تبديل به روش جديدي از گزينش دانشجو و انتخاب براي رشته باشد.  وزير علوم، تحقيقات و فناوري متذكر شد: ضرورتاً اين برنامه بايد از آموزش و پرورش شروع شود مثلاً اينطور مشخص كنيم كه از پنج سال آينده ديگر مدل آزمون سراسري نخواهيم داشت و بايد آموزش‌و‌پرورش برنامه لازم براي آماده‌سازي دانش‌آموزان براي ارزيابي سوابق تحصيلي آنها به اجرا در آورد.  غلامي بيان داشت: اين برنامه مي‌تواند توسط آموزش‌و‌پرورش يا مجموعه‌اي كه در كشور در اين خصوص تصميم‌گيري مي‌كند، پيشنهاد شود.  وي تأكيد كرد: به نظرم هرچه زودتر بايد به دانش‌آموزان بگوييم كه براساس چه معياري در آينده‌اي مشخص قرار است انتخاب رشته كرده و وارد دانشگاه شوند؛ چراكه اين ضرورت دارد و بايد آنها خودشان را براي ورود به دانشگاه آماده كنند.   وزير علوم، تحقيقات و فناوري در پاسخ به پرسشي در خصوص اينكه گفته مي‌شود شركت تعاوني سازمان سنجش آموزش كشور در عدم حذف كنكور سراسري دخالت دارد، افزود: نه، اينطور نيست. سازمان سنجش مجري قانون است و در حال حاضر مجموعه برنامه‌هاي تنظيم‌شده را اجرا مي‌كند ضمن اينكه 85 درصد امتياز را از سوابق آموزشي دانش‌آموزان استخراج مي‌كنند.  غلامي اضافه كرد: مباحثي در خصوص گردش‌هاي مالي در حوزه كنكور سراسري مطرح شده است كه اين مربوط به سازمان سنجش آموزش كشور نبوده و مربوط به بيرون از سازمان است.  وي در خصوص تغيير رؤساي دانشگاه‌هاي كشور خاطرنشان كرد: تغيير مديريت‌ها روندي طبيعي است و براساس شرايط برخي رؤسا اعلام مي‌كنند كه فعاليتشان كافي است ضمن اينكه گاهي با توجه به سياست‌ها ممكن است برخي مديران براي پيشبرد سياست‌هاي موجود بهتر تشخيص داده شوند.  وي همچنين در خصوص پژوهش در دانشگاه‌ها ابراز داشت: برنامه اصلي ما است كه نتايج پژوهش اعم از اجتماعي و فناوري به سطح جامعه برود و به پژوهش‌هايي كه به صنعت جامعه مي‌پردازد، بهاي بيشتري بدهيم. 


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار