کد خبر: 885451
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰
فاجعه در اكران انيميشن سينمايي‌ «فهرست مقدس»
چند روزي است انيميشن «فهرست مقدس» در سينماهاي كشور به اكران درآمده است. بازار انيميشن در ايران بازار پررونق و پركاري نيست.
چند روزي است انيميشن «فهرست مقدس» در سينماهاي كشور به اكران درآمده است. بازار انيميشن در ايران بازار پررونق و پركاري نيست. شايد پيش از اين فقط نام انيميشن‌هاي «تهران ۱۵۰۰» و «شاهزاده روم» را به عنوان انيميشن‌هاي موفق شنيده باشيم كه توانستند بر پرده نقره‌اي سينما اكران شوند. 
انيميشن صنعت بسيار پر هزينه و پر خرجي است. تهيه‌كننده انيميشن «شاهزاده روم» در گفت و گويي با يكي از مطبوعات تأكيد كرده است كه تنها با يك ميليون دلار هزينه توانسته انيميشن خود و تيمش را به خروجي برساند. او مي‌گويد اين يك ميليون دلار هزينه چايي و شيريني سر پروژه‌هاي معمولي انيميشن در كمپاني‌هاي بزرگي مثل پيكسر يا برادران وارنر است! «شاهزاده روم» بهترين انيميشن ايراني در چرخه توليد و توزيع بوده است. اين انيميشن توانست ۵ ميليارد تومان بليت در سينماهاي كشور بفروشد و به عنوان سومين فيلم پر مخاطب كشور در سال ۱۳۹۴ معرفي شود. مسئولان پخش اين انيميشن گفته‌اند كه يك ميليارد و ۵۰۰ميليون تومان از كل بليت‌‌هاي فروخته‌شده «شاهزاده روم» مربوط به تهران و ۳ ميليارد و 500 ميليون تومان ديگر مربوط به فروش در شهرستان بوده است. اين انيميشن علاوه بر ايران در لبنان هم پرفروش شد. حالا فهرست مقدس هم پس از چند سال كار سخت و طاقت‌فرساي جوانان مستعد ايراني بالاخره آماده نمايش شده است. اين فيلم تازه‌ترين محصول مركز اوج كودك و نوجوان به كارگرداني و تهيه‌كنندگي محمد همداني توليد شده است. اين انيميشن سينمايي تاكنون از جشنواره‌هاي جهاني مانند جشنواره نيويورك، مادريد، كاليفرنيا، جيپور هندوستان، روماني و لندن جوايزي را كسب كرده است. همداني تهيه‌كننده و كارگردان فهرست مقدس گفته است كه ايده ساخت اين انيميشن سينمايي را مرحوم فرج‌الله سلحشور، كارگردان فقيد سينماي ايران مطرح كرده است. همداني مي‌گويد يكي از ويژگي‌هاي فهرست مقدس اين است كه همه افراد از هر سني مي‌توانند به تماشاي اين انيميشن بنشينند و از ديدن آن لذت ببرند. اكنون و پس از گذشت حدود يك هفته از اكران اين انيميشن ديده مي‌شود كه تنها كمتر از ۲۰ ميليون تومان بليت در سينماهاي اكران‌كننده فهرست مقدس به فروش رفته است. در حال حاضر فقط چهار سينما در كل كشور، انيميشن فهرست مقدس را اكران مي‌كنند؛ ‌دو سينماي مگامال و كوروش در تهران و دو سينماي ونوس و آيه در قم. اين وضعيت يعني فاجعه در اكران اثري كه متعلق به انقلاب اسلامي است و توسط جوانان مستعد و دغدغه‌مند آن توليد شده است. مشخص نيست در روزهاي باقي مانده، دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي طرح حمايتي خود را اجرا كنند چرا که  آنها به شدت درگير اكران آثار سوخته، خاك خورده و ضد انقلابي نظير «عصباني نيستم» هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار