کد خبر: 885450
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
سخنان انتقادي آقاي مونسان، رئيس سازمان ميراث فرهنگي و صنايع‌دستي و گردشگري در حالي مطرح مي‌شود كه وي قبلاً در نشست خبري خود عنوان كرده بود، افزايش عوارض خروج از كشور تصميم دولت است و بايد به اين موضوع توجه شود كه خروج دوبرابري گردشگري نسبت به ورود آن اتفاق خوبي نيست! ( نقل از خبر مندرج در روزنامه جوان سه‌شنبه 21 آذر 1396) آقاي مونسان اكنون از مخالفت سازمان مزبور با اين افزايش (بفرماييد جريمه ملت ايران) خبر داده است و اظهار تأسف فرموده كه چرا قبلاً تصميم‌گيران افزايش عوارض خروج از كشور، نظرات كارشناسي سازمان مزبور را جويا نشده‌اند. 

ايشان قبلاً گفته بودند خروج دوبرابري گردشگري نسبت به ورود آن اتفاق خوبي نيست. حالا نظر خود را براي جذب عوام تغيير داده‌اند. واقعاً خجالت‌آور است كه دولت در قبال مصادره اموال و وجوه نفتي و سرمايه‌ها و املاك و مستغلات ايران در خارج از كشور هيچ اقدام مؤثري نمي‌كند. اموال منقول و غير منقول مملكت بسته به نظر ترامپ و رهبران دول اروپا شده است كه هر روز ميليون‌ها بل ميلياردها دلار از اموال نقدي و غيرنقدي كشور يا مصادره يا مسدود و بلوكه مي‌شود و من هيچ‌جا نشنيدم وكلاي ورزيده ايراني و بين‌المللي اعتراض بكنند و دادخواست و اعتراض بدهند و ايران به دادگاه جهاني لاهه عرض حال بدهد. در زمان مرحوم مصدق هم شوراي امنيت در سال 1330 و هم ديوان دادگستري لاهه به نفع ايران رأي دادند و دكتر مصدق پيرمرد 72 ساله كه زبان فرانسوي مي‌دانست، به نيويورك رفت و مدت يك ربع به زبان فرانسوي صحبت كرد و دنباله‌ نطق يك ساعته او را آقاي اللهيار صالح كه استاد زبان انگليسي بود، خواند و شورا دعواي بين انگليس و ايران را دعواي دو دولت ندانست و دعواي يك شركت با دولت ايران دانست و گفت اين دعوا صلح جهان را تهديد نمي‌كند و بايد بين طرفين حل و فصل شود. دادگاه لاهه نيز همين نظريه را داد، زيرا هيئتي مبرز از حقوقدانان بين‌المللي مانند پروفسور شوارتز  امريكايي كه به استخدام دولت ايران در آمده بود و پروفسور حاج ميرزا آقاسي ايراني‌الاصل مقيم امريكا (از نوادگان صدراعظم معروف قاجار) و پروفسور سل فرانسوي و پروفسور رومن هلندي و وكلاي ايران در هر دو مجمع (شوراي امنيت و ديوان دادگستري لاهه) بودند و دولت ايران با تبليغات مبتني بر عدالت‌خواهي و درايت‌، نظر محافل اجتماعي و مطبوعاتي امريكا و اروپا را جلب كرده‌ بود. 

من نمي‌دانم چرا وزير امور خارجه زباندان و مسلط ما به جاي اين همه سفرهاي ضروري و غيرضروري خارجي به سازمان ملل متحد نمي‌رود و درباره اين سختگيري و غارتگيري امريكا سخن نمي‌گويد؟ چرا رئيس‌جمهور ما كه سالي يك بار در مجمع عمومي سازمان ملل متحد سخنراني مي‌فرمايند به جاي رطب و يا بس باختن از چپاول اموال ملت ايران در مجمعي كه نمايندگان تمام دول جهان حضور دارند، سخن نمي‌راند؟ به جاي اينكه دنبال بازگرداندن اموال ملت ايران بروند، مرتباً راهكارهايي براي تلكه كردن از كيسه خالي و سفره رنگ پريده ملت ايران مي‌يابند. خجالت‌آور است كه در بودجه سال آينده يارانه 30 ميليون ايراني را كه پول آن از محل افزايش بهاي سوخت و نان و آب و شهريه‌هاي برق و گاز و نفت و بنزين است، حذف كرده‌اند. به جاي اينكه بروند بپرسند چرا قرار است الواح تخت جمشيد به اسرائيلي‌ها داده شود و چرا دادگاه امريكا برخلاف قوانين امريكا كه املاك و اموال مردم هر كشوري را تضمين مي‌كند، ساختمان 36 طبقه 8ميليارد دلاري (با سرقفلي) بنياد پهلوي سابق را مصادره كرده ‌است؟ مي‌گردند و راهي براي اخاذي از مردم پيدا مي‌كنند.  

دولت وظايف اصلي خود را كه دفاع از ثروت مردم ايران است انجام نمي‌دهد. زلزله‌زدگان هنوز در چادر مي‌خوابند و كانكس‌هاي هديه شده از سوي مردم را هر جايي انبار كرده‌اند. آمده‌اند قيمت تمام مايحتاج مردم را در اين بودجه مشئوم سال 1397 گران كرده‌اند. گاز، آب، برق، آقاي واعظي فرموده! افزايش بهاي  عوارض خروجي راهي براي كمك دولت به اقشار ضعيف است! آنقدر خنديدم كه غش كردم. چقدر خوبست ايشان گاهي دهان فرو بندند. آقاي مونسان قبلاً گفته بودند چرا دو برابر گردشگري كه از ايران به خارج مي‌روند، از خارج به ايران نمي‌آيد؟ مي‌دانيد چرا؟ براي اينكه هنوز آبريزگاه در جاده‌هاي كشور وجود ندارد.

براي اينكه مهمانخانه‌هاي شما به قدري گران است كه مردم در باغ‌ها، پارك‌ها و خيابان‌ها چادر مي‌زنند و بيتوته مي‌كنند؛ براي اينكه قيمت غذا و همه خدمات در ايران گران‌تر از تركيه و دوبي تمام مي‌شود. براي اينكه بهاي سفر به كيش گران‌تر از سفر به ايروان، باكو، دوبي و استانبول است، براي اينكه كارشناس جهانگردي نداريد، براي اينكه در ماه مبارك رمضان فرنگي و خارجي كه به كشور سفر مي‌كند حتي در پستوي هتلي نمي‌تواند رفع تشنگي و گرسنگي بكند، براي اينكه سفر در ايران مانند خانه و اتومبيل فقط به توانگران اختصاص دارد؟ براي اينكه هر سال چند هزار نفر در جاده‌ها و در فصل گرما چندصدنفر هنگام شنا در دريا و رودخانه‌ها مي‌ميرند و جنابعالي مي‌رويد لوح سپاس و بزرگداشت كه 100 سال پس از رفتن شخصي نصب مي‌كنند، روي در خانه‌اي در سرخه نصب مي‌كنيد!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار