کد خبر: 885442
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
شاخه نظامی فتح مسئولیت شلیک صد موشک به شهرک‌های «سدیروت و کیسوویم» را برعهده گرفت
امواج اقدام یکجانبه رئیس‌جمهور امریکا در به رسمیت شناختن قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم جعلی صهیونیستی در حال شدت گرفتن است و دریای مقاومت فلسطین دوباره متلاطم شده است.
امواج اقدام یکجانبه رئیس‌جمهور امریکا در به رسمیت شناختن قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم جعلی صهیونیستی در حال شدت گرفتن است و دریای مقاومت فلسطین دوباره متلاطم شده است. شاخه نظامی فتح با صدور بیانیه‌ای مسئولیت شلیک راکت به شهرک‌‌های «سدیروت و کیسوویم‌» در فلسطین اشغالی را بر عهده گرفت. در مقابل هم ارتش رژیم صهیونیستی از بامداد روز سه‌‌‌‌شنبه به بهانه حمله موشکی از نوار غزه، این منطقه را آماج حملات توپخانه و جنگنده‌های خود قرار داده است. 

شاخه نظامی فتح («قوات العاصفه‌» الجناح العسکری لحرکه التحریر الوطنی الفلسطینی/فتح – الانتفاضه) بیانیه‌ای صادر کرد و مسئولیت شلیک دو موشک 107 به «سدیروت‌» روز یک‌‌‌شنبه (19آذرماه) و روز دو‌‌‌شنبه (20 آذرماه) چهار خمپاره 120 به شهرک «کیسوویم‌» را بر عهده گرفت.   در همین حال و در ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه رژیم صهیونیستی یک موتورسیکلت را در شمال نوار غزه هدف قرار داد که طی آن دو نفر به شهادت رسیدند.  رادیو قدس اعلام کرد دو شهید این حمله هر دو از یگان مهندسی «سرایا‌القدس» شاخه نظامی جهاد اسلامی هستند.  بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین‌، از جمعه تا سه‌‌‌‌شنبه شش فلسطینی در نوار غزه به شهادت رسیده‌اند و تعداد زخمی‌‌‌ها در تمامی نقاط مناطق فلسطینی اشغال شده در سال 1967 به یک هزار و 778 رسید.  از سوی دیگر توپخانه ارتش اشغالگر صهیونیست یک زمین کشاورزی در شهر بیت لاهیا در مرز شمالی نوار غزه را آماج حملات خود قرار داد‌.

به گفته منابع پزشکی این حملات تاکنون تلفاتی نداشته است.  شاهدان عینی در گفت وگو با خبرگزاری آناتولی خاطرنشان کردند که توپخانه رژیم صهیونیستی مستقر در نزدیکی نوار مرزی در شرق شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه با سه گلوله یک منطقه را هدف قرار داده است. شاهدان توضیح دادند که گلوله باران به این منطقه آسیب‌‌‌هایی وارد کرد.  در عین حال در مناطق مختلف کرانه باختری هم صبح روز سه‌‌‌‌شنبه نظامیان رژیم صهیونیستی با جوانان فلسطینی مخالف تصمیم ترامپ درگیر شدند. در یورش نظامیان اسرائیلی به جوانان معترضی که در منطقه بیت عینون و ورودی بیت‌لحم شمالی تجمع کرده بود به دستگیری شمار زیادی از فلسطینیان پرداخت.  نظامیان رژیم صهیونیستی در حمله به معترضان فلسطینی از گلوله جنگی، گاز اشک آور و بمب‌های گازی استفاده می‌کنند.  نظامیان رژیم صهیونیستی صبح دیروز نیز 12 شهروند فلسطینی را در مناطق مختلف کرانه باختری پس از عملیات حمله و بازرسی منازل این منطقه دستگیر و روانه زندان کردند.  

خبرگزاری‌های فلسطین نیز اعلام کردند که در میان دستگیر شدگان سه جوان اهل نابلس هستند‌. یکی از آنان صالح عامر است که به تازگی از اسارت صهیونیست‌‌‌ها ر‌‌‌ها شده بود.  همچنین نظامیان رژیم صهیونیستی چند تن از اسرای آزاد شده اهل عصیره در نابلس را نیز دستگیر کردند. این در حالی است که نظامیان اشغالگر خانه‌های ساکنان روستای حوسان در غرب بیت‌لحم را مورد حمله قرار دادند و چند تن را دستگیر و لوازم خانه‌های آنها را تخریب کردند.  در همین حال و در حالی که در واکنش به تصمیم ترامپ درباره قدس، تظاهرات خشمگینانه در غزه ادامه دارد، فلسطینی‌‌‌ها در تدارک مقدمات تظاهرات میلیونی روز جمعه هستند.  این در حالی است که فعالیت‌‌‌‌ها برای یهودی‌سازی شهر قدس اشغالی شدت یافته و چند روز پس از آنکه وزیر مسکن اسرائیل از آغاز طرحی برای ساخت ۱۴ هزار واحد مسکونی جدید خبر داد، شهرداری اسرائیل در قدس طرح جدیدی را برای گسترش خیابانی در این شهر تصویب کرد که این خیابان باعث مصادره بخشی از یک مقبره اسلامی می‌شود.   صهیونیست‌‌‌‌ها به این اقدامات بسنده نکرده و در مقابل در اسباط مسجد‌الاقصی تحصن کرده و خواهان گشوده شدن تمامی در‌های مسجد الاقصی در مقابل خود شدند.  آنها در تحصن خود در مقابل باب‌الاسباط که منتهی به مسجد‌الاقصی است، خواهان افزایش ساعات ورود یهودیان و گشودن سایر در‌های مسجد در مقابل خودشان شدند. 
 
لبیک فلسطینی‌‌‌ها به سیدحسن نصرالله

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله دو‌‌‌شنبه  در سخنان خود تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا علیه قدس را محکوم کرد و خطاب به فلسطینیان گفت: اگر با دیکته‎‌‌‌ها مخالفت و بر قدس به عنوان پایتخت ابدی فلسطین تأکید کردید، هیچ‌کس نخواهد توانست آن را از شما بگیرد. «عباس زکی‌» عضو کمیته مرکزی فتح در سخنانی پس از سخنرانی نصرالله با بیان اینکه فتح دیگر خواستار هیچ رابطه‌ای با امریکا نیست، خطاب به نصرالله گفت: تو را تنها نخواهیم گذاشت.    اسماعیل رضوان از اعضای ارشد حماس نیز به سیدحسن نصرالله درود فرستاد و خواستار یک راهبرد عربی- اسلامی برای دفاع از قدس و رفتن به سمت مقابله فراگیر با اسرائیل شد تا پاسخی عملی به تصمیم ترامپ باشد.  «محمد الهندی‌» عضو دفتر سیاسی جبهه مردمی نیز در تأیید سخنان دبیرکل حزب‌الله گفت: همانطور که سیدنصرالله گرفت، تصمیم ترامپ فرصتی برای پایان اسرائیل است. 
   
اسناد همکاری آل‎سعود با صهیونیست‌ها

روزنامه قطری، اسنادی از همکاری محرمانه وزارت خارجه عربستان با رژیم صهیونیستی منتشر کرد که نشان می‌دهد در سال 1966 ریاض از تل‌‌آویو خواسته است سینای مصر را اشغال کند.   روزنامه الشرق قطر با انتشار تلگراف‌های محرمانه وزارت خارجه عربستان ابعاد جدیدی از توطئه این کشور علیه ملت‌های عربی و به خصوص ملت فلسطین را برملا و اعلام کرد، ریاض در تاریخ 27 دسامبر 1966 به صراحت از رژیم صهیونیستی خواسته سینای مصر را اشغال کند.  ریاض همچنین ضمن تلاش برای تقویت ارکان این رژیم، حمله به سوریه و جداسازی بخشی از آن را پیشنهاد کرده است.  براساس این گزارش، عربستان همچنین از رژیم صهیونیستی خواسته است، غزه و کرانه باختری را تحت سیطره خود بگیرد تا به این ترتیب راه هرگونه تحرکات فلسطینیان یا تلاش‌های هر کشور عربی برای آزادسازی فلسطین بسته شود. از سوی دیگر یک پایگاه عرب زبان فاش کرد که ولیعهد سعودی در جریان دیدار با محمود عباس پیشنهاد داده تا در مقابل گرفتن مبالغ هنگفتی، قدس اشغالی، حق بازگشت پناهندگان را فراموش کند.  به نوشته پایگاه «العربی الجدید‌» بن سلمان به محمود عباس گفته است: پرونده قدس، حق بازگشت و پناهندگان را فراموش کن. به سمت یک حکومت در غزه پیش برو. در این صورت، اموال زیادی نصیبت خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار