کد خبر: 885425
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۸
شرايط‌مان برابر نيست، گفتمان هم جواب نمي‌دهد
«پيروزي بزرگ ايران برابر عربستان» اين عنوان تيتر خبري بود كه بعد از بازگشت مهدي تاج رئيس فدراسيون فوتبال و علي كفاشيان نايب‌رئيس او از AFC در رسانه‌ها ديده شد.
فريدون حسن

دليلش هم واضح بود، آقايان گفتند AFC به نفع ما رأي داد و نمايندگان فوتبال ايران ديگر مجبور نيستند براي برگزاري بازي‌هايشان با نمايندگان عربستان در ليگ قهرمانان آسيا به كشوري ثالث سفر كنند، چون AFC در حضور رئيس فيفا اعلام كرد كه بازي‌ها بايد به صورت رفت و برگشت در دو كشور برگزار شود.

حالا اما با گذشت چند هفته همين آقايان چيزهاي ديگري مي‌گويند؛ اينكه عربستاني‌ها لابي كرده‌اند، بايد به كشوري ثالث برويم و اينكه كناره‌گيري از ليگ قهرمانان آسيا كاري عجولانه است و اين چيزي نيست، جز اينكه از اول هم پيروزي و بردي وجود نداشته و عربستان از همان ابتدا حرفش را به كرسي نشانده است.

البته همان زمان هم مي‌شد به اين حقيقت پي برد كه آقايان مسئول كاري انجام نداده‌اند، وقتي كه در بيانيه كميته مسابقات AFC نامي از ايران ديده نشد و آنها گفتند كه نام ايران در ترجمه انگليسي وجود دارد!
   
شرایط ما با عربستان برابر نیست

حميدرضا آصفي، مشاور امور بين‌الملل فدراسيون در توجيه اين سوءمديريت بزرگ و غيرقابل اغماض مي‌گويد: «تمام شواهد و قرائن دال بر اين بود كه جلسه هماهنگي در كنفدراسيون فوتبال آسيا را ما برديم. اينكه بعد از جلسه دبيركل AFC آن حرف‌ها را زده به آن معنا نيست كه رأي اوليه به نفع ما نبوده، اما نشان مي‌دهد كه سعودي‌ها مشغول دخالت و لابي‌گري بوده‌اند. وقتي انشاي رأي يك هفته طول مي‌كشد، آن وقت همه چيز مشخص مي‌شود. حقيقت اين است كه شرايط ما و سعودي‌ها در AFC برابر نيست. شيخ سلمان بحريني است و حتماً در طول اين چند روز وقفه به طرف آنها غش كرده است.»

آصفي ادامه مي‌دهد: «اين احتمال وجود دارد كه عربستاني‌ها بر رئيس بحريني AFC فشار وارد كرده باشند تا رأي نهايي برخلاف رأي كميته مسابقات باشد.» حرف‌هاي آصفي در حالي مطرح مي‌شود كه حتي رأي كميته مسابقات نيز به سود ايران نبوده و اصلاً نامي از ايران در اين رأي ديده نشده، اما مثل اينكه اين سياستمدار قديمي هم مثل تاج و كفاشيان به خوش‌خيالي عادت كرده است و فكر مي‌كند مردم نيز چنين انديشه‌اي دارند!
   
فقط يك رأي كلي داريم

اما بشنويد از مسئول خنده‌‌روي فوتبال ايران كه با خنده‌هاي زهرآگينش در حال نابود كردن فوتبال است. علي كفاشيان با يك پست فرمايشي در AFC با دلخوش كردن به تبريك لفظي اينفانتينو، رئيس فيفا مي‌گويد: «رأي به نفع ما بود، والا لزومي نداشت كه رئيس فيفا به بنده تبريك بگويد. مطمئناً عربستاني‌ها لابي كرده و مي‌كنند كه رأي را به سود خود تغيير دهند و در صورت بروز چنين اتفاقي ما موضوع را حتماً به رئيس فيفا اطلاع مي‌دهيم.» اين صحبت‌ها نياز به بررسي دارد؛ اول اينكه بايد فهميد كه رئيس فيفا چرا و براي چه به كفاشيان تبريك گفته كه او به اشتباه پيروزي بر عربستان را در ذهن خود متصور شده است و دوم اينكه الان جناب كفاشيان به چه چيزي فكر مي‌كنند كه هنوز به اين خيال هستند كه عربستاني‌ها قرار است در اين خصوص كاري انجام دهند! بايد خدمت كفاشيان بگوييم كه رأي از ابتدا هم به نفع ما نبود و نيازي به لابي‌گري عربستان هم نيست. شما خواب تشريف داشته‌ايد و با خنده بيدار شده‌ايد.
كفاشيان البته در اظهارنظر ديگري درست برخلاف آنچه قبلاً گفته بود با اشاره به اينكه هنوز هيچ چيز نهايي نشده و اين مسئله با گفتمان حل نمي‌شود،‌ مي‌گويد: «ما الان فقط يك رأي كلي داريم، آن هم يك خط است. اينكه بازي‌ها بايد رفت و برگشت برگزار شود، ممكن است همه چيز تعطيل شود! آنها به دنبال اين هستند كه فكري براي اين مسئله بكنند.»
نايب‌رئيس فدراسيون فوتبال ادامه مي‌دهد: «تصميم به كناره‌گيري از مسابقات يك تصميم عجولانه است. بايد پيشنهادهاي همه را بررسي كنيم، حالا ما منتظريم ببينيم چه مي‌شود، اين مسئله چيزي نيست كه با گفتمان حل شود. ما بحث‌مان را انجام داده‌ايم، اما عربستاني‌ها با لابي‌گري مي‌خواهند كارشان را پيش ببرند و حتي شيخ سلمان را هم با اين روش تغيير دهند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار