کد خبر: 885423
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷
آخرين گمانه‌زني‌ها درباره انتخابات کميته ملي المپيک
در حالي انتخابات کميته ملي المپيک 25 دي‌ماه برگزار مي‌شود که از رضا صالحي‌اميري، معاون فرهنگي- اجتماعي شهرداري تهران به عنوان جدي‌ترين گزينه رياست اين کميته نام برده مي‌شود...
انتخابات کميته ملي المپيک با اعلام اسامي خبرگان ورزشي و اعلام تاريخ ثبت‌نام نامزدهاي پست‌هاي اين کميته وارد فاز جدي‌تري شده است، انتخاباتي که قرار است 25 دي‌ماه برگزار شود و در فاصله يک ماه مانده تا اين انتخابات، به نظر مي‌رسد تحرکات براي رسيدن به صندلي‌هاي اين کميته بيشتر شود. با اين حال گمانه‌زني اکثر رسانه‌ها نشان از اين دارد که از حالا مي‌توان پيش‌بيني کرد كه چه کسي قرار است جانشين کيومرث هاشمي شود. تمام گمانه‌زني‌ها حکايت از آن دارد که رضا صالحي‌اميري، وزير سابق ارشاد دولت حسن روحاني و معاون فعلي فرهنگي- اجتماعي شهرداري تهران جدي‌ترين گزينه اصلي رياست کميته ملي المپيک در انتخابات 25‌دي خواهد بود. صالحي‌اميري با وجود اينکه زمان زيادي از خوردن حکم معاونت نجفي برايش نمي‌گذرد، به نظر مي‌رسد قرار است يک‌بار ديگر براي حضورش در ورزش تلاش کند. 
  
آشنای اهالي فرهنگ، ناآشنای ورزشي‌ها

صالحي‌اميري هرچند نام چندان آشنايي براي ورزشي‌ها نيست و او را بيشتر به واسطه حضور در وزارت فرهنگ و ارشاد و همچنين کتابخانه ملي مي‌شناسند، با اين حال اما مرداد 92 بود كه براي اولين بار با خوردن حکمش به عنوان سرپرست وزارت ورزش پس از عدم رأي اعتماد مجلس نهم به مسعود سلطاني‌فر، نامش در بين اهالي ورزش سر زبان‌ها افتاد. در ادامه حسن روحاني وي را به عنوان دومين گزينه‌ خود براي وزارت ورزش معرفي کرد، اما صالحي‌اميري نتوانست از سد بهارستان بگذرد تا وي هم با ساختمان سئول پس از چهار ماه خداحافظي کند و به عنوان رئيس کتابخانه ملي راهي ساختمان معروف اتوبان حقاني تهران شود، اما در ماه‌هاي پاياني دولت دهم با کنار رفتن علي جنتي، صالحي‌اميري سکاندار وزارت فرهنگ و ارشاد شد. حضور او در ساختمان ميدان بهارستان در شروع دولت جديد ادامه پيدا نکرد تا چند هفته پيش با حکم محمدعلي نجفي به عنوان معاون فرهنگي- اجتماعي شهرداري تهران منصوب شود. با اين حال گفته مي‌شود او همچنان علاقه‌مند به حضور در حوزه ورزش است و در اين راستا براي پست رياست کميته ملي المپيک خيز برداشته است. 
  
تلاش هاشمي براي ماندن در کميته

قرار گرفتن نام رضا صالحي‌اميري در بين خبرگان ورزشي که علاوه بر حق رأي در مجمع انتخاباتي به وي امکان کانديدا شدن هم مي‌دهد، سبب شده تا همه او را گزينه اصلي رياست کميته ملي المپيک بدانند. به نظر مي‌رسد با توجه به چينش‌هاي صورت گرفته در اعلام اسامي خبرگان ورزشي و ترکيب هيئت اجرايي و اعضاي مجمع انتخاباتي، صالحي‌اميري کار سختي براي بيرون آمدن نامش از گلدان‌هاي رأي‌گيري به عنوان رئيس نداشته باشد، به خصوص که صالحي‌اميري مورد وثوق مسعود سلطاني‌فر نيز هست و حمايت کامل وزارت را دارد. کيومرث هاشمي، رئيس فعلي کميته ملي المپيک هم با توجه به جو موجود به اين نتيجه رسيده که روزهاي پاياني حضورش در ساختمان خيابان سئول را سپري مي‌کند و بايد از 25 دي با پست رياستش خداحافظي کند. به همين خاطر هم رسانه‌ها نوشته‌اند که هاشمي با علم به رأي نياوردن مجدد براي پست رياست به دنبال نايب‌رئيسي است، پستي که البته گفته مي‌شود مهدي علي‌نژاد رئيس فدراسيون ووشو هم از گزينه‌هاي اصلي نايب‌رئيسي کميته خواهد بود، گزينه‌اي که به نظر مي‌رسد مورد حمايت وزارت است تا کار رئيس فعلي کميته ملي المپيک براي ماندن در ورزش سخت‌تر از هميشه باشد. 
  
حمايت خودجوش رؤساي فدراسيون‌ها!

با اعلام رسمي اسامي خبرگان ورزشي که اجازه نامزد شدن در انتخابات کميته ملي المپيک را به اين افراد مي‌دهد، موج حمايت‌ها از صالحي‌اميري جدي‌ترين گزينه رياست کميته ملي المپيک در فاصله يک ماه مانده تا انتخابات از سوي برخي رؤساي فدراسيون‌ها آغاز شده، مسئله‌اي که نشان مي‌دهد وي به‌رغم نداشتن سابقه مديريتي ورزشي، حمايت فدراسيون‌ها را دارد و آنها هم با گرفتن پيام انتخابات پيش‌رو به استقبال رئيس جديد رفته‌اند. در همين رابطه، ديروز رئيس فدراسيون فوتبال در مصاحبه‌اي به شدت از صالحي‌اميري حمايت کرد. مهدي تاج گفت: «دوره‌اي که صالحي‌اميري سرپرست وزارت ورزش بود، اتفاقات بسيار خوبي افتاد و من اين انتخاب را بسيار مثبت مي‌دانم و از آن حمايت مي‌کنم.»

نکته قابل تأمل‌تر اينکه رئيس فدراسيون پهلواني و زورخانه‌اي پيشاپيش به استقبال رياست صالحي‌اميري رفته و در گفت‌وگويي با خبرگزاري برنا گفته است: «کميته ملي المپيک به عنوان يکي از مهم‌ترين ارکان ورزش کشور به افراد توانمندي همچون صالحي‌اميري نياز دارد و اميدوار هستيم که با حضور ايشان اتفاقات خوبي براي اين کميته رخ دهد.»
    
انتقاد به ورود غيرورزشي‌ها

با وجود حمايت‌هاي رؤساي فدراسيون‌ها از صالحي‌اميري که به نظر مي‌رسد در روزهاي نزديک به انتخابات بيشتر هم خواهد شد، اما گروهي صالحي‌اميري را فردي از بدنه ورزش نمي‌دانند و معتقدند حضور وي حاصل بده و بستان‌هاي سياسي است. جدي‌ترين منتقد وي اصغر رحيمي، رئيس مرکز نظارت بر تيم‌هاي ملي کميته ملي المپيک است. او که ديروز چندين مصاحبه با خبرگزاري‌هاي مختلف داشت، گفت: «من تمام مدارج را طي کردم، مدرس رسمي هستم و بارها سرپرست کاروان بوده‌ام. نمي‌دانم چگونه من با اين علم و توانايي کارشناس خبره نيستم، ولي صالحي‌اميري کارشناس خبره است!»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار