کد خبر: 885415
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۲
بر اساس بخشنامه جديد گمرك
مركز واردات و امور مناطق آزاد و ويژه اقتصادي گمرك ايران در بخشنامه‌اي به گمركات سراسر كشور اعلام كرد كه مهلت اعتبار ثبت سفارش كالاها تا اطلاع ثانوي ۹۰ روز از تاريخ صدور تعيين شده است. 
بر اساس بخشنامه‌اي كه به گمركات ارسال شده و در راستاي اجراي ماده ۴۰ آيين‌نامه اجرايي قانون مقررات صادرات و واردات، مدت اعتبار ثبت سفارش تا اطلاع ثانوي ۹۰ روز تعيين شده و موارد مربوط به تبصره ۳ ماده ۴۰ آيين‌نامه فوق پس از تعيين توسط وزارت جهاد‌كشاورزي به آن دفتر اعلام خواهد شد. 
همچنين اعتبار درخواست‌هاي ثبت سفارش ۳۰ روز تعيين شد و حداكثر مهلت ورود كالا به كشور از طريق روش غيربانكي حداكثر ظرف ۹۰ روز از تاريخ صدور ثبت سفارش است كه واردكننده در اين بازه زماني، مجاز به ورود كالا به كشور است. 
از طريق روش بانكي نيز مهلت ورود كالا به كشور پس از صدور ثبت سفارش، تابع مقررات ارزي بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران خواهد بود. 
حداكثر زمان پرداخت كارمزد، ۷۲ ساعت بعد از تأييد پرونده و صدور فيش كارمزد تعيين شده و در صورت عدم پرداخت در مهلت مقرر، درخواست ثبت سفارش يا تمديد حذف مي‌شود. 
تغيير نوع كالاي اساسي در ثبت سفارش‌هايي كه براي آنها اعتبار اسنادي گشايش شده يا حواله ارزي بانكي ارسال شده است، بر اساس درخواست بانك و مجوز دستگاه‌هاي ذي‌ربط قابل انجام است. 
تمديد ثبت سفارش صرفاً بر اساس تبصره يك ماده ۴۰ آيين‌نامه اجرايي قانون مقررات صادرات و واردات و در صورت تأييد وزارت صنعت، معدن و تجارت قابل انجام است و در غير اين صورت تمديد ثبت سفارش امكانپذير نيست. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار