کد خبر: 885397
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
ورزشكاران حرفه‌اي براي آنكه دستشان به مدال برسد و روي سكوي قهرماني بروند ماه‌ها و بلكه سال‌ها شبانه‌روز تمرين مي‌كنند و عرق مي‌ريزند.
شيوا نوروزي
 ورزشكاران حرفه‌اي براي آنكه دستشان به مدال برسد و روي سكوي قهرماني بروند ماه‌ها و بلكه سال‌ها شبانه‌روز تمرين مي‌كنند و عرق مي‌ريزند. به ميدان مسابقه كه پا مي‌گذارند تمام توان خود را به كار مي‌گيرند تا حاصل دسترنج خود را پس از سال‌ها ممارست ببينند. اين پروسه مهم شامل حال ملي‌پوشان و قهرمانان كشورمان نيز مي‌شود، حتي بيشتر از ورزشكاران ساير كشورها. چراكه ورزش ايران پر است از كم و كاستي، بي‌توجهي و تبعيض؛ فاكتورهاي مهمي كه مي‌تواند روحيه و انگيزه بهترين ورزشكاران دنيا را نيز به پايين‌ترين حد ممكن برساند ولي قهرمانان ايراني با اين همه معضل و چالش نه تنها نااميد نمي‌شوند بلكه با همه تبعيض‌ها و بي‌توجهي‌ها مبارزه كرده و با كمترين امكانات قله‌هاي افتخار را يكي پس از ديگري فتح مي‌كنند. در چنين شرايطي فقط و فقط در يك مورد است كه ورزشكاران ايران اسلامي بي‌قيد و شرط بي‌خيال مدال و سكو مي‌شوند؛ مبارزه نکردن با حريفي از رژيم اشغالگر قدس.
اين همان موردي است كه در روزهاي اخير سر و صداي زيادي در داخل و خارج به پا كرد و بسياري تصور مي‌كردند مي‌توانند به اهداف پوشالي و مسموم خود برسند. غافل از اينكه ورزشكاران كشورمان چرايي اين تصميم سخت و مهم را درك كرده و امكان ندارد فرصت سوءاستفاده را به معاندان وطنمان بدهند. پس از پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي موضع رسمي كشورمان مبني بر به رسميت نشناختن رژيم صهيونيستي اعلام شد و جامعه ورزشی نيز به تبعيت از مواضع انقلاب و امام راحل(ره) از رويارويي با رقبايي از اين رژيم جعلي خودداري كرد. اين بازی نکردن شامل همه رشته‌هاي انفرادي و تيمي مي‌شود و حتي در رقابت‌هاي مهم المپيك نيز ملي‌پوشان ايراني پا روي آرمان‌ها نگذاشته‌اند. همانطور كه اشاره شد به رسميت نشناختن اشغالگران قدس موضعي محكم و غيرقابل مذاكره و انكاري است كه سياستمداران كشورمان هرگز از آن كوتاه نيامده‌اند و در مجامع بزرگ سياسي نيز به آن افتخار كرده‌اند. اهالي ورزش نيز همسو با آرمان‌هاي كشورمان از هرگونه رويارويي با ورزشكاران صهيونيست خودداري مي‌كنند تا از اين طريق به همه دنيا اعلام كنند آنها نيز رژيم غاصب را به رسميت نمي‌شناسند. در ورزش جهان عرف است كه ورزشكاران قبل و بعد از رقابت و روي سكو با هم دست مي‌دهند و عكس يادگاري مي‌گيرند. در حالي كه ما نه رژيمي كه كاملاً جعلي است، سرزمين فلسطين را به اشغال خود درآورده، از كشتن زنان و كودكان بي‌گناه ابايي ندارد و از تروريست‌ها حمايت مي‌كند را به رسميت مي‌شناسيم نه ورزشكارانش را. هرچند كه اين رژيم زير پرچم IOC فعاليت مي‌كند اما همه ما براين باوريم كه آتش‌افروزي‌ها و كشتارهاي اشغالگران با روح ورزش همخواني ندارد. تا زماني كه رژيم جعلي كودك‌كش دست از جنايت و تفكرات سلطه‌جويانه خود برندارد بايكوت ورزشي آنها از سوي ورزشكاران ايران تداوم خواهد داشت و در اين مسير هيچ تهديد و ارعابي نيز ما را از آرمان‌هايمان دور نخواهد كرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار