کد خبر: 885389
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲
مدیر مسئول روزنامه کیهان پیشنهاد کرد که راه مقابله با حملات جنگنده‌های ائتلاف عربستان هدف قراردادن نفتکش‌های این کشورها در خلیج عدن توسط انصارالله است.
حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان با حضور در نشست دانشجویی که ظهر امروز (سه‌شنبه، 21 آذر) در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: باور نداشتن به توان داخلی کشور شرایط امروز ما را بسیار دشوار کرده است. نگاه به خارج از سالهای گذشته در کشور وجود داشته اما طی سالهای اخیر این نگاه شدت بیشتری پیدا کرده است.

وی افزود: وقتی که شما توان تولید خود را در حد "پخت آبگوشت بزباش" بدانید و یا وقتی مسئولان کشور بگویند "برای اداره مملکت باید مدیر خارجی وارد کنیم" طبیعی است که رسانه‌های بیگانه‌ای چون رادیو فرانسه در تحلیل‌های خود این‌گونه بگویند که نگاه دولت ایران نسبت به غرب نگاه فروشنده‌ای بدهکار است که حاضر است منافع کشورش را بفروشد.

مدیرمسئول روزنامه کیهان تصریح کرد: این رسانه فرانسوی در ادامه تحلیل خود آورده است هرچه کشورهای غربی به‌عنوان خریدار صبر بیشتری از خود نشان دهند، دولت ایران به‌عنوان فروشنده قیمت را پایین‌تر خواهد آورد.

وی با بیان اینکه بسیاری از کارشناسان عواقب سیاست‌های سالهای اخیر دولت را پیش‌بینی می‌کردند، خاطرنشان کرد: متأسفانه مسئولان آن روزها به اظهارات کارشناسان و پیش‌بینی‌های آنها توجهی نکردند.

شریعتمداری در بخشی از سخنان خود با اشاره به توافق لوزان تصریح کرد: پس از توافق لوزان وقتی که به سایت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مراجعه کردم دریافتم آنچه در رسانه‌ها درباره این توافق منتشر شده و بیانگر توافقی برد ــ برد بوده است به هیچ عنوان صحت ندارد.

وی با ابراز اینکه متأسفانه هر کس در کشور نقدی از عملکرد دولت داشته باشد جریانی مرموز وجود دارد که سعی می‌کند این نقدها را در مخالفت با دولت تفسیر کند، گفت: اکثر اوقات منتقدان دلسوز مباحثی را مورد نقد قرار می‌دهند که با منافع عده‌ای در تضاد بوده و این منافع را به خطر می‌اندازد، بنابراین جریان مرموز این‌گونه در رسانه‌ها بازتاب می‌دهد که نقدهای دلسوزانه در مخالفت با دولت است.

شریعتمداری گفت: در سال‌های گذشته برخی‌ها مدام کشورهایی چون کره‌جنوبی را مثال می‌زنند و ادعا می‌کنند که این کشورها به‌دلیل ارتباط با کشورهای غربی توانسته‌اند به این حد از پیشرفت و شکوفایی اقتصادی برسند، این در شرایطی است که یکی از محققان آمریکایی‌ که اصالتاً کره‌ای است معتقد بوده که علی‌رغم ادعای غربی‌ها پیشرفت کره به‌علت قطع وابستگی به صندوق جهانی پول بوده است.

مدیر مسئول روزنامه کیهان با توجه به سفرهای متعدد هیئت‌های خارجی به ایران پس از برجام، خاطرنشان کرد: در سالهای اخیر هیئت‌های خارجی متعددی وارد کشور شدند که با بررسی نتایج حضور این هیئت‌ها می‌توان به‌جرئت گفت هیچ قراردادی در این سفرها به‌شکل رسمی منعقد نشده است.

این روزنامه‌نگار باسابقه کشورمان با ذکر دلیل برای اظهارات خود ادامه داد: به‌طور مثال معاون اتاق بازرگانی با انتقاد از عملکرد اقتصادی دولت اعلام کرده است که دولت هیچ توجهی به بخش خصوصی پس از برجام نکرده است. آقای آل‌اسحاق که از طرفداران پروپاقرص دولت بود به‌صراحت از عملکرد اقتصادی دولت پس از برجام انتقاد کرده است.

وی با اشاره به معضلات اقتصادی کشور این سؤال را از دانشجویان پرسید: به‌نظر شما آن عده محدودی که 108 هزار میلیارد تومان از بدهی‌های بانکی را به خود اختصاص داده‌اند و هم‌اکنون این حجم از نقدینگی در اختیارشان است، ساکت می‌نشینند و اجازه اصلاح اقتصاد را می‌دهند؟

شریعتمداری ادامه داد: رئیس کمیسیون شفاف‌سازی مجلس در روزهای گذشته اعلام کرد که وزرای دولت در 83 شرکت دولتی حضور دارند که بر اساس این خبر دیگر نباید انتظار داشت که هویج کیلویی 90 هزار تومان در بازار دیده نشود، بنابراین اگر آنچه در قوانین ما آمده اجرایی می‌شد، امروز اوضاع اقتصاد کشور این‌گونه نبود.

مدیر مسئول روزنامه کیهان با ابراز اینکه جریانی مرموز در کشور به‌دنبال این است که خودی‌ها را به جان هم بیندازد تا بتواند به‌راحتی و پشت‌پرده به اقدامات خرابکارانه خود ادامه دهد، متذکر شد: بنابراین شما دانشجویان باید آگاه باشید و با درگیری با هم، زمینه را برای ادامه فعالیت آزادانه این عده فراهم نکنید.

وی با انتقاد از حضور مجدد شرکت خودروسازی پژو و سیتروئن در ایران اظهار داشت: چرا باید با شرکت پژوی فرانسه مجدداً توافقنامه همکاری ببندیم آن هم در شرایطی که وزیر خارجه این کشور هنگامی که در جریان سفر به کشورمان در پاسخ به یکی از تجار فرانسوی که گفت "آیا حضور ارتش کشور ما در آبهای عمان و در رزمایشی تحت عنوان "آمادگی علیه تهدید ایران" منافع اقتصادی ما را به‌خطر نمی‌اندازد؟" تصریح کرد "ایران در موقعیتی است که آن‌چنان به ما احتیاج دارد که هرگز به‌دنبال این حواشی نخواهد رفت".

شریعتمداری در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات کشور بحث نفوذ است، گفت: شناخت نفوذ دشوار است اما ناممکن نیست و یکی از روشهای شناخت نفوذ این است که ما باور کنیم آمریکا دشمن قطعی ماست.

مدیر مسئول روزنامه کیهان افزود: نکته دوم این است که باور کنیم جنگ امروز ما با دشمن جنگی تمام‌عیار است، منتها از جنگ نظامی در سالهای دفاع مقدس به جنگ اقتصادی و جنگ نرم تغییر شکل داده است.

وی ادامه داد: باید به این باور برسیم که سایه جنگ توهمی بیش نیست. در سالهای جنگ تحمیلی تمامی کشورهای قدرتمند دنیا علیه ما وارد جنگ شدند، از آمریکا و شوروی که تمام‌عیار به پشتیبانی از ارتش بعث پرداختند تا کشورهای غربی چون آلمان، انگلیس و فرانسه که با دادن جنگنده‌ها و سلاح‌های شیمیایی رسماً با ایران وارد جنگ شده بودند. در جنگ تحمیلی با تمام این حمایت‌ها ایران توانست بر رژیم صدام پیروز شود.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: سال 2009 آقای اوباما رسماً گفت "ما به هیچ عنوان به‌دنبال جنگ نظامی با ایران نیستیم و باید به‌سمت جنگ‌های نیابتی با ایران برویم."، بنابراین سایه جنگ توهمی برای پیشبرد راهبردهای آمریکا علیه ایران بوده است.

وی گفت: اگر بخواهیم قدرت نظامی ایران نسبت به کشورهای سلطه‌گر را مقایسه کنیم باید نگاهی به سرنوشت حکومت سوریه بیندازیم. آن زمان که تمامی قدرتهای نظامی در دنیا دور هم جمع شدند و گفتند که بشار اسد باید برود در آن زمان تنها کشوری که می‌گفت بشار اسد باید در قدرت بماند، ایران بود و امروز همه کارشناسان و مردم دنیا اذعان کردند که ایران پیروز مناقشات در سوریه بوده است.

در بخش دیگری از این نشست دانشجویی،‌ شریعتمداری به سؤالات دانشجویان پاسخ گفت.

مدیرمسئول روزنامه کیهان در ادامه این نشست در پاسخ به سؤال دانشجویی که از او درباره انحرافات احمدی‌نژاد و تیم همراه او پرسید، تصریح کرد: وقتی که دولت نهم در مسیر انقلاب قرار داشت و در آن دوران خدمات زیادی انجام داد، مورد حمایت همه ما بود. در آن روزها آنان که با دولت نهم موافق بودند امروز نیز سرافراز هستند و این مخالفان دولت نهم هستند که باید سرافکنده باشند.

شریعتمداری افزود: اما وقتی که در اواسط دوره دهم انحرافاتی در دولت وقت پدید آمد و از حق فاصله گرفت وظیفه این بود که به مقابله با همان جریانی بلند شویم که سابقاً در مسیر خدمت قرار داشت. اگر این‌گونه رفتار نکنیم قطعاً به‌شیوه قبیله‌گرایی عمل کرده‌ایم، بنابراین ما تا زمانی از احمدی‌نژاد دفاع کردیم که در مسیر حق‌گرایی حرکت می‌کرد.

مدیرمسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه امروز حربه دشمن برای نفوذ در کشور شکار میانجی‌ها است، ادامه داد: ویژگی شخص میانجی این است که هم میان مردم دارای مقبولیت بوده و هم از نظام فاصله گرفته باشد، اصطلاحاً "تابلوی داخلی" داشته باشد اما شناسنامه او دیگر متعلق به ایران نباشد. نمونه چنین شخصی در تاریخ انقلاب "کشمیری" است که شکار سرویس‌های بیگانه شد؛ او کسی بود که آن زمان حتی پشت سرش نماز هم می‌خواندند.

شریعتمداری در پاسخ به سؤال دانشجویی درباره بودجه 97 گفت: متأسفانه در بودجه 97 سفره مردم کوچک‌تر خواهد شد چرا که بر اساس لایحه تقدیمی دولت به مجلس از طرفی قیمت برخی حامل‌های انرژی، نان و بسیاری از اقلام بالا رفته و با وجود این، یارانه چندین میلیون نفر از مردم نیز حذف خواهد شد.

وی در پاسخ به سؤال دانشجویی درباره تحولات یمن نیز گفت: راه مقابله با حملات جنگنده‌های ائتلاف عربستان و برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، هدف قراردادن نفتکش‌های این کشورها در خلیج عدن است.

مدیرمسئول روزنامه کیهان با لحنی کنایه‌آمیز ادامه داد: چون در این نشست کسی نیست که ما را توقیف کند می‌گویم بر اساس شناختی که از  انصارالله پیدا کرده‌ام در آینده نزدیک هدف قرار دادن نفتکش‌های عربستان در خلیج عدن توسط آنها تحقق پیدا خواهد کرد.

شریعتمداری ادامه داد: انصارالله باید نفتکش‌های سعودی را در خلیج عدن و دریای سرخ بزند. جان میلیون‌ها کودک، زن و مردم مظلوم یمن از نفتکش‌های سعودی باارزش‌‌تر است، این کمترین بهایی است که باید آنها بدهند.

منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
0
0
ممنون حاج حسین اقای باغیرت وبصیر !خداوند شما را با همین تفکر محفوظ ومنصور بداردوبر تعداد تان بیفزاید .آمین !!.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار