کد خبر: 885385
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اجرای طرح برندینگ خلاف خصوصی‌سازی دانست.
حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه (21 آذر) پارلمان و در جریان سوالش از بیژن زنگنه وزیر نفت درباره علت تصمیم این وزارتخانه برای اجرای طرح برندینگ جایگاه‌های سوخت، گفت: به تازگی دستورالعملی از سوی وزیر نفت مبنی بر اجرای طرح برندینگ در جایگاه‌های سوخت صادر شده که این خارج از اختیارات قانونی وزیر است، طبق این دستور، قرار است شرکت‌های واسطه‌ای برای سوخت‌رسانی از شرکت‌ فرآورده‌های نفتی، پالایشگاه‌ها و جایگاه‌های سوخت تشکیل شود که این مسئله موجب نابه‌سامانی در سوخت‌رسانی می‌شود. 

وی، اجرای طرح برندینگ در جایگاه‌های سوخت را موجب تشدید فساد و هزینه‌های دولت دانست و اظهار داشت: براساس این طرح، مدیران شرکت‌های واسطه‌ای از مدیران بازنشسته نفتی انتخاب می‌شوند و از طرفی مناطق مرزی و محروم کشور نیز از داشتن مراکز پخش محروم خواهند شد. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در حالی که وزیر نفت را خطاب قرار داده بود، تصریح کرد: چرا با وجود اینکه تعهد دادید که اجرای طرح برندینگ سوخت متوقف شود، اجرای آن را ادامه داید؟ در شرایطی که جایگاه‌ها سوخت، مجاز به ارائه خدمات رفاهی هستند، چه موانعی بر سر راه آنها وجود دارد که می‌خواهید عرضه سوخت را به شرکت‌های واسطه‌ای واگذار کنید؟ چرا اصرار دارید جایگاه‌ها را به شرکت‌های خلق‌الساعه واگذار کنید؟ 

حاجی‌دلیگانی از احتمال وجود رانت در اجرای طرح برندینگ سوخت خبر داد و خطاب به زنگنه، تصریح کرد: اگر از این رانت‌ها اطلاع ندارید، بگویید تا بنده مستندات آن را خدمت شما تقدیم و بیان کنم.

وی با طرح این سوال که  اگر در مقطعی با اجرای طرح برندینگ شرکت‌های واسطه‌ای توزیع سوخت کار را، به‌ویژه در مناطق دوردست تعطیل کردند تکلیف چیست و می‌خواهیم چه کار کنیم؟، گفت:  ارتباط طرح برندینگ با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و اصل 44 قانون اساسی کجاست؟ آیا به مخاطرات اقتصادی و امنیتی این طرح اندیشیده‌اید؟ 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تأکید کرد: شرکت‌های برندینگ سوخت در ایران صرفا می‌خواهند از پشت فنس در انبار شرکت‌ نفت سوخت را تحویل گرفته و به جایگاه‌ها ارائه دهند؛ آیا این دلالی مطابق اقتصاد مقاومتی است. 

حاجی‌دلیگانی با تأکید بر اینکه با اجرای طرح برندینگ سالانه 3 هزار و 650 میلیارد تومان بار مالی اضافه برای دولت ایجاد می‌شود، افزود: اجرای طرح برندینگ خلاف خصوصی‌سازی است و به نوعی گرفتن امورات از دست مردم محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه شرکت‌های طرح برندینگ کاغذی هستند و تاریخ تأسیس همه آنها پس از آغاز اجرای طرح برندینگ است، خاطرنشان کرد: اگر نمایندگان سری به حوزه‌های انتخابیه‌شان بزنند، متوجه می‌شوند که هیچ‌کدام از جایگاه‌داران از اجرای طرح برندینگ راضی نیستند.

نماینده شاهین‌شهر در مجلس خطاب به وزیر نفت گفت: شما مهر ماه همین امسال از باشگاه اندیشه‌ورزان نفت استعفا داده‌اید، بگویید ارتباط باشگاه اندیشه‌ورزان نفت با این شرکت‌های واسطه‌‌ای طرح برندینگ چیست؟

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار