کد خبر: 885361
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۲۴۴ دلار و ۷۴ سنت رسید.

به گزارش جوان آنلاين به نقل از رویترز، در آستانه آغاز نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا، قیمت طلا که دیروز به پایین ترین رقم در حدود 5 ماه گذشته رسیده بود، امروز با اندکی رشد مواجه شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد افزایش به 1244 دلار و 74 سنت رسید. روز دوشنبه قیمت هر اونس طلا به پایین ترین رقم از 20 جولای تاکنون یعنی 1240 دلار و 10 سنت رسیده بود.

قیمت طلای آمریکا نیز امروز با 0.1 درصد کاهش به 1246 دلار و 30 سنت رسید.

سم لافلین، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «در طی معاملات آسیایی امروز و در حالی که تقاضا در چین عامل اصلی تحرک بازار بود، قیمت طلا شاهد رشد اندکی بود.»

در همین حال، امروز ارزش دلار در برابر ین اندکی کاهش داشت، اما همچنان در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی همچنان در نزدیکی بالاترین رقم 2 هفته گذشته باقی ماند. تجار همچنان در انتظار مشخص شدن نتایج نشست سیاستگذاری فدرال رزرو هستند.

جفری هالی، تحلیلگر موسسه اوآندا گفت: «من فکر می کنم قیمت طلا از محدوده 1260 تا 1310 دلار وارد محدوده 1210 تا 1260 دلار شده است و اگر کمیته بازار آزاد فدرال رزرو رویکردی تهاجمی نسبت به افزایش نرخ بهره اتخاذ کند، طلا تحت فشار قرار خواهد گرفت.»

در این نشست که روز چهارشنبه به اتمام می رسد، انتظار می رود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را برای سومین بار در طی سال جاری افزایش دهد و در خصوص روند افزایش بیشتر نرخ بهره در سال آینده اظهار نظر کند.

ادوارد میر، تحلیلگر بازار طلا در موسسه اف سی استون گفت: «بسته به میزان تهاجمی بودن لحن بیانیه پایانی فدرال رزرو، قیمت طلا ممکن است مقداری کاهش یابد.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار