کد خبر: 885341
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
اخوان اقدم:
استاد پیشکسوت قرآنی گفت: قاعدتاً برای فعالیت‌های قرآنی و جلسات سنتی قرآن کریم، کاهش یا افزایش بودجه تأثیری ندارد مگر اینکه دستگاه‌های ذی‌ربط حمایت از جلسات سنتی قرآنی کشور را جزو وظایف خویش بدانند که متأسفانه اینطور نیست.
حسین اخوان اقدم استاد پیشکسوت قرآنی با اشاره به کاهش 60 درصدی بودجه فعالیت‌های قرآنی در سال آینده، گفت: کاهش بودجه فعالیت‌های قرآنی، کم‌لطفی دولت است این مسأله در کوتاه‌مدت و در میان مدت باعث به هدررفت ظرفیت‌‌هایی است که در سال‌های گذشته برای فعالیت‌های قرآنی متمرکز شده است.
 
وی با بیان اینکه پتانسیل خوبی برای فعالیت‌های قرآنی وجود دارد که با این کاهش بودجه قاعدتاً این فعالیت‌ها هم کاهش پیدا می‌کند، اظهار داشت: به نظر می‌رسد دستگاه‌های ذی‌ربط خصوصاً کمیسیون‌هایی که در مجلس شورای اسلامی به عنوان کمیسیون فرهنگی، فراکسیون قرآن هستند باید در این زمینه ورود پیدا کنند و علت کاهش بودجه را از دولت سؤال کنند یا اینکه تغییری در لایحه بودجه لحاظ کنند تا مشکلات مرتفع شود.
 
استاد پیشکسوت قرآنی عنوان کرد: البته چنانچه مبادی ذیربط مانند شورای توسعه اعتراض خود را رسماً به دولت اعلام کنند این‌ها کارساز خواهد بود و گرنه ما به عنوان جامعه قرآنی فقط می‌توانیم ابراز تأسف کنیم از اینکه چرا باید دولت حامی فعالیت‌های قرآنی نباشد در حالی که چنین طرح و برنامه‌ای را پیش‌بینی کرده است.
 
وی تصریح کرد: نهادهای قرآنی، مطالبات خود را داشته و دارند خصوصاً نهادهایی که ظرفیت کشوری دارند مانند دارالقرآن‌الکریم دائماً این نامه‌نگاری‌ها، درخواست‌ها و توقعات خود را اعلام می‌کنند اما قاعدتاً تا معاونت قرآنی وزارت ارشاد و شورای توسعه قرآنی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دارد، وارد عمل نشوند و پیگیری‌های مداوم نداشته باشند، افزایش بودجه اتفاق نمی‌افتد.
 
اخوان‌اقدم با اشاره به اینکه هم‌افزایی در دستگاه‌های ذی‌ربط بسیار می‌تواند مهم باشد، ابراز داشت: اگر نهادهای قرآنی با یکدیگر همسو و همگام شده و مطالبه‌گر باشند طبیعتاً نتایج بهتری را شاهد خواهیم بود ولی اگر تشتت باشد و هر کسی دنبال منافع عمومی خود باشد آن نتایج لازم استخراج نمی‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: البته ما در ارتباط با اهل قرآن صنف خاصی که بخواهد پیگیر این مطالب باشد و آنها هم بخواهند توجه کنند به آن صورت نداریم؛ تجمعاتی مانند جمعیت قرآنی استان تهران یا مجموعه  قرآنیان استان‌ها یا «ان‌جی‌اُ»های غیردولتی که در قالب تشکل‌های مؤسسات قرآنی غیردولتی که در قالب‌ تشکل‌های مؤسسات قرآنی غیردولتی، خودشان درباره این موضوع ورود پیدا کنند، بیانیه‌هایی را تنظیم کنند و با دقت حضور داشته باشند شاید اتفاقی بیفتد.
 
این استاد پیشکسوت قرآن ادامه داد: اگر شورای توسعه فرهنگ قرآنی واقعاً مطالبه‌گر بوده و همسو با سایر دستگاه‌ها باشد می‌تواند اصلاحاتی را درباره کاهش بودجه امسال رقم بزند.
 
وی درخصوص اینکه آیا تاکنون سهمی از بودجه فعالیت‌های قرآنی به مرکز متبوعش رسیده است، گفت: فعالیت‌های قرآنی ما، فعالیت‌های غیردولتی است بنده جلسه قرآنی‌ دارم که بیش از 25 سال از عمر آن می‌گذرد غیر از اینکه تسهیلاتی که 2-3 سال است کمک‌هایی در قالب جوایزی از سوی شهرداری به ما رسیده و از طریق سازمان دارالقرآن هم یک مرتبه مبلغ اندکی اختصاص پیدا کرده برای این جلسه قرآن، لذا اتفاق دیگری نیفتاده و ما از بودجه‌های دولتی اصلاً استفاده نمی‌کنیم.
 
اخوان اقدم اظهار داشت: قاعدتاً برای فعالیت‌های قرآنی و جلسات سنتی قرآن کریم، کاهش یا افزایش بودجه تأثیری ندارد مگر اینکه دستگاه‌های ذی‌ربط حمایت از جلسات سنتی قرآنی کشور را جزو وظایف خویش بدانند که در این زمان کاهش بودجه فعالیت‌های قرآنی از سوی دولت برای ما اثرگذار خواهد بود اما متأسفانه حمایت از جلسات سنتی در دستور کار دستگاه‌ها نیست.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار