کد خبر: 885310
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲
پس لرزه‌های اتفاقات عجیب و تلخ رقابتهای جهانی وزنه برداری برای بهداد سلیمی، همچنان ادامه دارد و در حال آغاز دوباره حواشی و اختلافات قدیمی و ریشه‌دار است.

به گزارش خبرنگار مهر، رقابتهای جهانی ۲۰۱۷ آمریکا برای بهداد سلیمی، تکرار کابوس المپیک ریو بود. کابوسی که هیات ژوری برای او رقم زد و بار دیگر او را برای ادامه راه قهرمانی و کسب افتخار، دچار شک و تردید کرد. بهداد در حالی به مدال برنز دسته فوق سنگین رقابتهای جهانی آمریکا دست یافت که به عقیده بسیاری از کارشناسان و اهالی وزنه برداری، حرکت سوم دوضرب او هیچ مشکلی نداشت و به ناحق از سوی هیات ژوری پذیرفته نشد. هر چند برخی نیز اعتقاد دارند او مرتکب خطا شد اما هیات ژوری می توانست از خطای او چشم پوشی کند.

بهداد سلیمی در حرکت نخست دوضرب خود در مهار وزنه ۲۴۱ کیلویی ناکام ماند، اما در دومین حرکت خود توانست وزنه ۲۴۲ کیلویی را مهار کند. سلیمی در سومین حرکت هم موفق عمل کرد و توانست وزنه ۲۵۲ کیلویی را بالای سر ببرد، اما به رغم تایید این حرکت از سوی داوران، از هیات ژوری ۳ چراغ قرمز گرفت تا به عنوان پنجمی دوضرب برسد. بدین ترتیب او با ثبت مجموع ۴۵۳ کیلوگرم به مدال برنز رقابتهای جهانی رسید.

به گفته برخی اهالی وزنه برداری، نگاه معنادار بهداد سلیمی به وزنه ای که در حرکت آخر بالای سر برده بود، بهترین بهانه را به هیات ژوری داد تا به نوعی او را تنبیه و دستش را از مدالی خوشرنگتر کوتاه کنند. هر چند که خود بهداد معتقد است این حرکت از روی شادی بوده و به هیچ وجه قصد کُری‌خوانی و  جسارت به کسی را نداشته است.

از سویی دیگر علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری که بسیاری او را به نادیده گرفتن حق کشی بهداد می دانند و از عملکرد منفعل او در برخورد با این اتفاق گلایه می کنند، معتقد است مقصر اصلی، شخص بهداد سلیمی است!

مرادی در تازه ترین اظهاراتش پیرامون این موضوع گفته: «هر چند هیات ژوری با نگاه سختگیرانه در رابطه با بهداد تصمیم گرفت، اما حرکات اضافی بهداد که جایی در ورزش حرفه ای ندارد، بهانه خوبی برای هیات ژوری شد تا چنین برخوردی با او شود.»

البته رئیس فدراسیون وزنه برداری در دفاع از اینکه چرا اقدام قاطع و فوری در این خصوص در حاشیه رقابتهای جهانی آمریکا صورت نداد نیز آب پاکی را روی دست منتقدان ریخت و گفت:« باید بدون سر و صدا و جنجال رسانه ای به این موضوع پرداخت، اما فاصله زیاد وزنه های قهرمان گرجستانی با رکوردهای دو نماینده فوق سنگین ایران، گویای حقایق فراوانی است که باید کمی منطقی تر با این مساله برخورد کنیم.»

بدین ترتیب واکنش علی مرادی و برخی اهالی داوری فدراسیون وزنه برداری، باعث شعله ور شدن دوباره آتش اختلافات دیرینه، میان فدراسیون و طردشدگانی شد که تا قبل از رقابتهای جهانی سکوت کرده بودند و بهانه ای برای آغاز حملات خود نداشتند.

حالا می توان یکی از دستاوردهای مهم رقابتهای جهانی آمریکا برای بهداد سلیمی و حامیانش را آغاز اختلافات و دشمنی با فدراسیون علی مرادی خواند که مطمئنا در صورت ادامه این روند باید منتظر اظهارنظرهای تند و صریح طرفین و اتفاقات عجیبی در آینده ای نزدیک باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار