کد خبر: 885301
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷
دیپلماسی فعال سحر بالکان در منطقه
در راستای گسترش همکاری و تعامل شبکه های معاونت برونمرزی با شبکه های همسو با رسانه ملی، مدیر دفترنمایندگی صداوسیمای رسانه ملی در منطقه بالکان، درباره امضای تفاهمنامه همکاری با رادیو و تلویزیون ملی بوسنی و هرزگوین با مدیران این شبکه گفتگو و رایزنی کرد.
به گزارش روابط عمومی معاونت برونمرزی، مدیر دفتر نمایندگی صدوسیمای جمهوری اسلامی ایران در منطقه بالکان با مدیر شبکه تلویزیونی "بی اچ آر تی" دیدار و گفتگو کرد.
بهروز ناصری مدیر دفتر نمایندگی صدوسیمای جمهوری اسلامی ایران در منطقه بالکان در دیدار خود با "ماریو ورانکیچ" مدیر شبکه تلویزیونی "بی اچ آر تی" (BHRT) ، با اشاره به توافق پیشین طرفین در خصوص تبادل برنامه ها، توضیحاتی در خصوص برنامه های کانال بالکان شبکه سحر ارائه کرد.
ناصری همچنین از اعلام آمادگی دفتر نمایندگی صداوسیما در سارایوو برای ارائه فیلم، سریال و برنامه های متنوع در قالب همکاری دوجانبه که منجر به تولیدات مشترک خواهد شد، خبر داد.
مدیر دفتر نمایندگی صداوسیمای جمهوری اسلامی در منطقه بالکان همچنین اعلام کرد طی جلسه آینده و با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین و همچنین رئیس رادیو و تلویزیون فدراسیون بوسنی و هرزگوین پیش نویس تفاهمنامه همکاری صداوسیما با رادیو و تلویزیون فدراسیون بوسنی و هرزگوین به امضا برسد.
مدیر شبکه تلویزیونی "بی اچ ار تی" نیز ضمن ابراز خرسندی از فرصت به وجود آمده برای دیدار با مدیر دفتر نمایندگی صدا و سیما در بوسنی و هرزگوین گفت: "با توجه به تاریخ کهن و فرهنگ غنی ایران، تمایل ما بر این است که از برنامه های مستند در خصوص تاریخ و فرهنگ ایران بتوانیم بیشتر بهره مند شویم.
ورانکیچ با تاکید بر اینکه آنچه از ایران در رسانه های کشورهای غربی نشان داده می شود، بسیار دور از واقعیت است، گفت: دوستان من به ایران سفر کرده اند و خاطرات بسیار خوبی از رفتار مردم ایران و جاذبه های تاریخی و فرهنگی فراوان آن نقل کرده اند و حتی بتازگی گزارش روزنامه "وچرنی لیست" کرواسی از ایران به قلم حسن حیدر دیاب نیز مطالب مثبتی از ایران نوشته بود که با خواندن آن بسیار برای سفر به ایران علاقه مند شدم.
وی با توجه به تمایل مردم درخصوص آشنایی با فرهنگ ایران گفت: برای تنویر افکار عمومی در بوسنی و هرزگوین و بیان حقایق درباره ایران، بسیار علاقه مندیم فیلم های داستانی، مستند و سریال های ایرانی جهت پخش از شبکه سراسری بوسنی در اختیار ما قرار گیرد.
ناصری نیز با اشاره به تولید سریالهای فاخر معاصر و تاریخی در ژانرهای مختلف در صداوسیما جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران ، همواره بوسنی و هرزگوین را با تمام اقوام و گروه های آن می شناسد و در مبادلات سیاسی، فرهنگی و تجاری سعی می کند تمام اقوام و گروه های مختلف را در نظر بگیرد و حتی در خصوص تولید برنامه های تلویزیونی در سحر بالکان نیز این مساله همواره رعایت می شود.
بی اچ ار آتی (BHRT) یا همان رادیو و تلویزیون ملی بوسنی و هرزگوین از سال 1945 مشغول به فعالیت است.
نخستین برنامه رادیویی این شبکه پس از پایان جنگ جهانی دوم و آزادای سارایوو در روز دهم آوریل 1945 با پیام "اینجا سارایوو، مرگ بر فاشیسم و آزادی برای مردم" پخش شد و نخستین برنامه تلویزیونی آن در ژوئن 1945 بر روی آنتن رفت.
این شبکه در سال 1993به عضویت اتحادیه پخش برنامه های اروپایی(European Broadcasting Union) درآمد و در حال حاضر تنها شبکه بوسنیایی است که عضو این اتحادیه شده است.
برنامه های این شبکه به صورت 24 ساعته در سراسر بوسنی و هرزگوین بر روی آنتن می رود. مراکز فنی و اطلاعاتی این شبکه علاوه بر سارایوو که دفتر مرکزی این شبکه است، در شهرهای بیهاچ، بانیالوکا، موستار، توزلا و زنیتسا قرار دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار