کد خبر: 885299
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵
هومن توکلیان

سرپرست تیم ملی کشتی آزاد آمریکا با بیان اینکه کشتی‌گیران آمریکایی از مهمان نوازی و میزبانی ایران رضایت کامل داشتند گفت: سطح مسابقات باشگاه‌های جهان بسیار خوب بود و هر دوره بهتر از سال قبل شده است.

هومن توکلیان در گفتگو با ایسنا، درباره ارزیابی خود از سطح کیفی رقابت‌های چهارمین دوره کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان در ایران اظهار کرد: سطح مسابقات بسیار خوب بود و تعداد زیادی از عنوان‌داران جهان و المپیک پا به این رقابت‌ها گذاشته بودند که همین امر باعث افزایش سطح کیفی رقابت‌ها شده بود. این رقابت‌ها هر سال بهتر از سال‌های قبل شده و روند رو به جلویی داشته و کشتی گیران آمریکایی از سطح کیفی مسابقات رضایت داشتند.

وی افزود: این مسابقات چهارمین دوره از رقابت‌های کشتی آزاد باشگاه‌های جهان بود و تیم تایتان مرکوری آمریکا در همه این رقابت‌ها که 3 مرتبه آن در ایران و یک مرتبه نیز در اوکراین برگزار شده شرکت کرده و سال گذشته نیز بر سکوی نخست قرار گرفتیم.

سرپرست تیم ملی کشتی آزاد آمریکا با اشاره به شکست این تیم مقابل ایزی پایپ کاشان در دیدار نهایی گفت: ما تیم خوبی را برای حضور در این مسابقات تدارک دیده بودیم اما جی‌دن کاکس نفر سوم جهان و المپیک  و یک کشتی‌گیر دیگر به علت مصدومیت نتوانستند با ما به ایران بیایند و به همین علت تغییراتی را در ترکیب تیم ایجاد کردیم و گومز که کشتی‌گیر 65 کیلوگرم ما بود را به وزن 70 فرستادیم و کشتی‌گیر وزن 70 را به یک وزن بالاتر بردیم.

توکلیان افزود: پیش‌بینی ما این بود که با نتیجه 6 بر 4 مقابل ایزی‌پایپ در دیدار فینال پیروز شویم اما در وزن 57 کیلوگرم کشتی‌گیر ما مقابل اطری که انصافا خوب کشتی گرفت شکست خورد. در چند مبارزه که خیلی نزدیک نتیجه را واگذار کردیم می‌توانستیم پیروز شویم اما بخت با ما یار نبود و کار به کشتی آخر کشیده شد که پتریاشویلی موفق به شکست کشتی‌گیر ما شد و عنوان قهرمانی به ایران رسید.

سرپرست ایرانی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا با تمجید از حضور پرشمار تماشاگران ایرانی در سالن مسابقات گفت: بهترین خاطره کشتی‌گیران آمریکایی از حضور در ایران مربوط به تماشاگران پرشور ایرانی است به گونه‌ای که همه از این اتفاق با شور و شعف خاصی صحبت می کنند و به دیگر کشتی‌گیران آمریکایی می‌گویند باید به ایران بروید و این جو منحصر بفرد را از نزدیک لمس کنید.

وی خاطرنشان کرد: کشتی‌گیران آمریکایی وقتی با تشویق‌های تماشاگران ایرانی مواجه می‌شدند واقعا ابراز خوشحالی می‌کردند و حیرت زده شده بودند.آن ها این موضوع را نشان دهنده درک بالای تماشاگران می‌دانستند و معتقد بودند تماشاگران ایرانی هر کشتی‌گیری که نمایش خوبی داشته باشد را تشویق می‌کنند. آن‌ها می‌گفتند با دیدن این تعداد از تماشاگر و تشویق‌های آنان مو به تن مان سیخ شد.

رابط کشتی میان ایران و آمریکا و عضو تالار افتخارات و مشاهیر کشتی آمریکا درباره نظر کشتی گیران آمریکایی درباره حضور در ایران گفت: میزبانی و مهمان‌نوازی ایران از تیم آمریکا بسیار خوب و درجه یک بود. همه اعضای تیم آمریکا از تمامی موارد از جمله هتل محل اقامت، اتوبوس و نظم و دیسیپلین مسابقات کاملا راضی بودند و جا دارد از فدراسیون کشتی که همیشه سعی کرده بهترین میزبانی‌ها را داشته باشد قدردانی کنم.

انتهای پیام

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار