کد خبر: 885290
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵
سهراب مرادی

سایت فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در گزارشی به اتفاقات مهم مسابقات قهرمانی جهان امسال که در آناهیم برگزارش شد پرداخت.

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از سایت فدراسیون جهانی، در این گزارش آمده است: لاشا تالاخادزه در مسابقات قهرمانی جهان امسال توانست با رکوردشکنی و عملکرد فوق‌العاده‌ای رقیبان خود را شکست دهد. در مسابقات امسال وزنه‌برداران آمریکای لاتین و آفریقا ظهور کردند و کشور آمریکا میزبان این مسابقات بعد از ۲۳ سال به مدال طلای جهانی رسید.

عملکرد مسحور کننده تالاخادزه توانست در پایان این مسابقات نتیجه‌ مناسبی از بازی‌ها را به نمایش بگذارد.

تالاخادزه گرجستانی در یک ضرب غیرقابل مهار بود. او سه کیلو به رکورد جهانی پیشین خود ‌اضافه کرد و توانست ۲۲۰ کیلوگرم را بلند کند. او در دو ضرب نیز طلا گرفت و در مجموع ۴۷۷ را بلند کرد که رکورد جدیدی به حساب می‌آید.

سعید علی حسینی نقره این وزن را دریافت کرد و فاصله او با تالاخادزه ۲۳ کیلوگرم بود.

در آخرین روز مسابقات سارا روبلس، اولین مدال طلای آمریکا در مسابقات قهرمانی جهان از سال ۱۹۹۴ به بعد را کسب کرد.

در وزن ۹۰ کیلوگرم که وزن جدیدی در مسابقات است آناستازیا هاتفرید از گرجستان اولین مدال طلا را کسب کرد. لیدیا والنتین از ‌اسپانیا در وزن ۷۵ کیلوگرم مدال طلا کسب کرد. او سه مدال قهرمانی اروپا را در کارنامه خود دارد.

در وزن ۹۴ کیلوگرم مردان، سهراب مرادی از ایران با بلند کردن ۲۳۳ کیلوگرم رکورد جدیدی در دو ضرب بر جای گذاشت و در مجموع ۴۱۷ کیلوگرم را بلند کرد. اختلاف او با نفر دوم ۲۹ کیلوگرم بود.

در وزن ۱۰۵ کیلوگرم ایران رقابت سخت‌تری را داشت. در این وزن علی هاشمی از ایران در مجموع ۴۰۴ کیلوگرم را بلند کرد و با آرتورس پلسینکز و ایوان افریموف از ازبکستان رقابت داشت.

در مسابقات آناهیم کشورهای جدیدی برای گرفتن مدال ظهور کردند و ممکن است آغازگر موفقیت‌های بیش‌تر این کشورها در مسابقات آینده باشند.

آرلی مندز توانست در این مسابقات اولین مدال کشور شیلی را کسب کند. محمد ایهاب از مصر، اولین وزنه‌بردار آفریقایی از سال ۱۹۸۴ بود که قهرمان شد. او در وزن ۷۷ کیلوگرم رقابت کرد.

هریسون موروس در همین وزن برای آمریکا در یک ضرب مدال برنز گرفت و به طلسم ۲۰ ساله پایان داد.

در وزن ۶۲ کیلوگرم مردان، فرانسیسکو موسکرا، دومین مدال طلای کلمبیا در مسابقات قهرمانی جهان را به دست آورد. پیش از او تنها یک بار کلمبیا توسط اوسکار فیگوئرا در  المپیک ریو مدال طلا گرفته بود.

برای اولین‌بار در یک دهه اخیر در مسابقات زنان در وزن ۶۹ کیلوگرم سه زن  مختلف مدال طلا کسب کردند.  روملا بگاج مدال طلای یک ضرب، را به دست آورد که اولین زن از کشور آلبانی بود که قهرمان وزنه‌برداری می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار