کد خبر: 885265
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز از رشد 34درصدی صادرات استان در 8 ماهه امسال خبر داد.

ایرج موفق با اشاره به اینکه البرز ظرفیت‌های خوبی در بخش صادرات دارد، گفت: البرز 10 درصد واحدهای صادراتی نمونه ملی را در خود جای داده است. مدال افتخار صادرات در سال گذشته به استان اختصاص پیدا کرد که درواقع به‌دلیل عملکرد سال 94 بوده است، بنابراین شرایط خوبی در این حوزه داریم.

وي افزود: بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی در البرز جزو نشان‌های معتبر و برتر تولیدی هستند و کیفیت محصولات آنها در این موضوع تاثیر دارد. موفق با اشاره به اهمیت توسعه صادرات غیرنفتی افزود: توسعه صادرات غیرنفتی در سیاست‌های کلان کشور گنجانده شده و باید برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای در استان وجود داشته باشد تا بسترهای توسعه صادرات غیرنفتی بیش از پیش فراهم شود.

موفق با اشاره به اینکه اتفاق‌های خوبی در حوزه صادرات غیرنفتی استان افتاده، گفت: این موضوع مرهون همکاری خوب بین سازمان‌های اجرایی و ایجاد تشکل‌ها در این زمینه است.

وی با اشاره به اهمیت تولیدات صادرات محور، افزود: کیفیت محصولات ارائه شده به بازار و توجه به فناوری جدید در تولید از موضوعاتی است که امروز اهمیت بسیاری دارد و تضمینی برای تداوم فعالیت یک واحد تولیدی است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز با بیان اینکه برگزاری و شرکت در نمایشگاه‌های توانمندی‌های صادراتی در توسعه صادرات مهم است گفت: برپایی و شرکت در چنین نمایشگاه‌هایی با افزایش رایزنی تجاری میان صاحبان صنایع و بازرگانان داخلی و خارجی تاثیر بسزایی در افزایش صادرات دارد.

موفق افزود: امسال افزایش حضور موثر بخش خصوصی در بازارهای بین‌المللی با تاکید بر بنگاه‌های خرد و کوچک و همچنین حمایت از واردات کالاهای سرمایه‌ای با فناوری برتر برای استفاده در تولیدات صادراتی، به‌ویژه کالاهای معتبر و تاکید بر کاهش واردات غیررسمی را در دستور کار قرار دادیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار