کد خبر: 885262
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸
وزرای دفاع ایران و ترکیه تاکید کردند
وزرای دفاع ایران و ترکیه در گفت‌وگوی تلفنی تصمیم ترامپ در اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس را اشتباه و خطایی بزرگ قلمداد کردند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگوی تلفنی با نورالدین جانیکلی وزیر دفاع ترکیه با ابراز خرسندی از روابط دو کشور در تعامل مشترک نسبت  به ماهیت تحولات منطقه گفت: برخی قدرت های منطقه ای و بین المللی در چند سال گذشته در پی جدا سازی ایران و ترکیه از یکدیگر بودند که به لطف الهی و در سایه اراده رهبران دو کشور نقشه شوم آنها به شکست انجامید.

وی با تبریک اضمحلال داعش به دولت و ملت ترکیه اظهار داشت: نابودی داعش یکی از مصادیق همکاری های منطقه ای و نتیجه تعامل کشورهای ایران، ترکیه و روسیه  بوده که این رویداد مهم برآشفتگی صهیونیست ها و و دولت آمریکا را در پی داشته است.

حاتمی با اشاره به اقدام رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی اظهار داشت: این اقدام به دنبال استیصال و شکست آمریکا در عراق و سوریه و ناکامی آنان در اعلام استقلال کردستان عراق و افتضاح آنها در استعفای اجباری نخست وزیر قانونی دولت لبنان صورت گرفته است.

وی در همین زمینه اضافه کرد: تصمیم آمریکا در انتقال سفارت این کشور به قدس شریف نیز یک سیاست غیر مسئولانه است و تقویت رویکرد اشغالگری رژیم صهیونیستی را در پی دارد و معتقدیم این اقدام ناشی از احساس شکاف و اختلاف میان امت اسلامی و مصالحه برخی کشورهای عربی با اسرائیل صورت گرفته است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به جنایات رخ داده در یمن گفت: کشتار بی رحمانه مردم یمن یک فاجعه تمام عیار انسانی است و جامعه بین الملل و کشورهای اسلامی بایستی باحساسیت بیشتری به دنبال خاتمه بمباران‌ها و محاصره ملت مظلوم یمن باشند.

حاتمی با اشاره به توسعه همکاری‌های دفاعی ایران و ترکیه خاطرنشان ساخت: از گسترش همکاری های دو کشور در حوزه های نظامی، صنایع دفاعی و تبادل تجربیات آموزشی و پژوهشی به منظور ارتقا سطح توانمندی دفاعی امنیتی استقبال می کنیم و آماده ایم مناسبات دو وزارتخانه را به سطح جدیدی از همکاری ها به ویژه در صنایع دفاعی ارتقاء دهیم.

وی با اشاره به اجلاس کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی  اظهار امیدواری کرد: این اجلاس از ابتکار دولت ترکیه و به ویژه شخص رئیس جمهور آقای اردوغان بوده و ما از برگزاری چنین اجلاسی حمایت و قدردانی می کنیم.

در ادامه این گفت‌وگو نورالدین جانیکلی وزیر دفاع ترکیه با تأکید بر اشتراک های دو کشور اظهار داشت: تحولات اخیر منطقه لزوم همکاری ایران و ترکیه را برجسته کرده و هیچ قدرتی نمی تواند بر دوستی و برادری دو ملت تاثیر منفی بگذارد.

وی تصمیم ترامپ در اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس را اشتباه و خطایی بزرگ قلمداد کرد و گفت: این تصمیم مورد پذیرش هیچ مسلمانی در جهان نیست.

وی در پایان گفت‌وگو به دعوت وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی برای سفر به ایران پاسخ مثبت داد و همکاری های دفاعی بین دو کشور را مهم ارزیابی و بر ادامه تعاملات دو جانبه در چارچوب نشست آستانه تأکید کرد.

غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رمضانعلی محمدیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
0
0
بسم الله .باسلام الحمدلله الذی جعل اعداءنا من الحمقاء.حال که دشمن به پای خود امد به گور شما دلاوران زیرک جبهه حق عاقلانه بیاورید هرچه دارید ز مردی و زور.با مثلا" تسلیح کرانه باختری ونفوذ فردی وایجاد پایگاه وموقعیت در کل جغرافیای سرزمین اسلام عزیز یعنی هرجا که کسی حرف حقی میزید ودردی دارد از ظلم ظالم .که فعالیت صرف از کانال دولت هایی امثال ترکیه وبا اشراف کامل انها و گذاشتن همه تخم مرغها دریک سبدخارجی یا پاستوریزه داخلی هوشمندانه نیست .هرچند .صلاح مملکت خویش خسروان دانند.والسلام شهرک اندیشه.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار