کد خبر: 885249
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳
مدیر پروژه سامانه اتوبوس تندرو شهرداری کرج با بیان اینکه مطالعات و طرح توجیه اقتصادی راه اندازی این سامانه به اتمام رسیده است، گفت: محور حرکت اتوبوس های BRT در کرج از پایانه شهید سلطانی تا میدان شهید بهشتی کمالشهر می باشد و مشارکت بخش خصوصی در پیشبرد این طرح با هزینه ۱۴۰ میلیارد تومانی بسیار ضروری است.

خشایار ملکان ادامه داد: مطالعات طرح توجیهی اقتصادی پروژه راه اندازی اتوبوس های تند رو در این کلانشهر توسط مشاوران انجام شده است.

وی افزود: باتوجه به طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر کرج که یکی از مهم ترین سندهای بالادستی حمل و نقل شهری به حساب می آید، راه اندازی دو خط اتوبوس تندرو در محورهای شهید بهشتی و بلوار ملارد به تصویب رسیده است.

ملکان ادامه داد: از این رو معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج با هدف افزایش سرانه استفاده از حمل و نقل عمومی، در سال ۹۵ با به کارگیری مشاوران متخصص، مطالعات فاز صفر، یک و دو را در رابطه با راه اندازی اولین خط اتوبوس تندرو در محور بلوار شهید چمران تا میدان شهید بهشتی کمالشهر به اتمام رساند.

وی گفت: پس از مطالعات صورت گرفته توسط مشاوران مربوطه، به زودی از سوی شهرداری کرج فراخوانی عمومی برای مشارکت بخش خصوصی در زمینه راه اندازی سامانه اتوبوس های تند رو در شهر برگزار می شود.

مدیر پروژه سامانه اتوبوس تندرو بیان کرد: طی بررسی های صورت گرفته طول محور سامانه اتوبوس های تندرو در کرج ۱۸ کیلومتر می باشد که برای آن ۲۳ ایستگاه و سه پایانه در نظر گرفته شده است. مبداء اتوبوس های BRT از پایانه شهید سلطانی آغاز می شود و تا میدان شهید بهشتی کمالشهر ادامه خواهد داشت.

ملکان یادآور شد: راه اندازی این طرح ارتقای حمل و نقل عمومی در شهر کرج، نیازمند خرید و استفاده از ۶۰ تا ۱۰۰ دستگاه اتوبوس ۱۸متری است که برآورد هزینه اولیه آن توسط مشاور مربوطه ۱۴۰ میلیارد تومان می باشد. از این اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان به خرید اتوبوس و ۴۰ میلیارد تومان به احداث پایانه، خطوط و ایستگاه تخصیص پیدا می کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار