کد خبر: 885246
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه سهم صادرات غیرنفتی منطقه آزاد تجاری، صنعتی ارس از گمرکات کشور در سال‌جاری 9.6 درصد بوده است، گفت: به‌ طورکلی به دلیل رفع محدودیت‌ها، صادرات از منطقه آزاد تجاری، صنعتی ارس 184.9 درصد افزایش‌ یافته است.

حسین نجاتی در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی و تجارت خارجی ستاد اقتصاد مقاومتی،در خصوص آمار صادرات غیرنفتی استان اظهار داشت: در بحث صادرات غیرنفتی در هشت‌ ماهه نخست سال 95 به ارزش یک میلیارد و 232 میلیون دلار و به میزان یک هزار و 355 تن از گمرکات کشور صادرات انجام‌شده است.

وی افزود:در هشت‌ ماهه نخست سال 96 به ارزش یک میلیارد و 342 میلیون دلار و به میزان یک‌هزار و 600 تن صادرات غیرنفتی استان از گمرکات کشور انجام‌ شده که در مقایسه با سال گذشته به لحاظ ارزشی 9 درصد و به لحاظ وزنی 18 درصد افزایش‌یافته است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: صادرات غیرنفتی استان از گمرکات استان در هشت‌ماهه سال 95 نیز به ارزش 651 میلیون دلار و به میزان 785 هزار تن انجام بوده و در هشت‌ماهه نخست سال‌جاری نیز به ارزش 794 میلیون دلار و به میزان یک‌هزار و 21 تن صادرات انجام‌شده که در مقایسه با سال گذشته 22 درصد به لحاظ ارزشی و30 درصد به لحاظ وزنی افزایش داشته است.

وی ادامه داد: به‌طورکلی در هشت‌ماهه سال جاری مجموع ارزش صادرات استان آذربایجان‌شرقی از طریق کل گمرکات کشور یک میلیارد و 343 میلیون دلار بوده که به 101 کشور صادرشده و سهم کالاهای صنعتی از کل صادرات استان 45 درصد است.

نجاتی بیان کرد: در بحث واردات خوشبختانه رشد، منفی هفت درصد بوده و در سال جاری 704 میلیارد دلار واردات انجام‌شده در حالی‌ که در سال گذشته 754 میلیارد دلار واردات از گمرکات استان انجام‌شده است.

وی اضافه کرد:عمده بازارهای هدف صادرات استان با 230 میلیون دلار کشور عراق و کشور ترکیه با 210 میلیون دلار و افغانستان با 40 میلیون دلار و به ترتیب کشورهای ارمنستان،گرجستان، آذربایجان، روسیه، پاکستان، ایتالیا، بلغارستان بودند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار