کد خبر: 885225
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹
استاندار اصفهان:
این نوجوان ها و جوان ها یا در اختیار آموزش و پرورش و یا در دانشگاه ها هستند که مسئولیت این دو دستگاه را سنگین تر می کند.

 

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، به نقل از روا بط عمومی استاندار اصفهان محسن مهر علیزاده در خصوص خودکشی اخیر 2 دختر نوجوان اصفهانی را نشانه شیوع افسردگی در جامعه دانست و وظیفه آموزش و پرورش و آموزش عالی را در این زمینه سنگین ارزیابی کرد.

استاندار اصفهان  گفت :در شورای آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: خودکشی 2 نوجوان در اصفهان بیانگر افسردگی، ناراحتی های عصبی و روانی و نبود نشاط در جامعه است.

وی تصریح کرد: این نوجوان ها و جوان ها یا در اختیار آموزش و پرورش و یا در دانشگاه ها هستند که مسئولیت این دو دستگاه را سنگین تر می کند.

مهرعلیزاده به اجرای طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش اموزان با عنوان( نماد) در استان اشاره کرد و گفت: 30 عنوان فعالیت درمدارس برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی همچون خشونت ، طلاق ، اعتیاد ، خودکشی در این طرح پیش بینی شده است .

وی از مسئولان خواست با برنامه ریزی علمی و تحقیقاتی برای جلوگیری از گسترش آسیب های اجتماعی در مدارس اقدام کنند.

مهرماه امسال 2 دختر نوجوان اصفهانی به دلیل نامعلومی خود را از بالای پل شهید چمران به پائین پرت کردند .

دراین حادثه که بازتاب گسترده ای در شبکه های اجتماعی و رسانه های داخلی و خارجی داشت ، یکی از این 2 نفر در محل جان باخت و دیگری به شدت مصدوم شد.

استاندار اصفهان همچنن با تاکید بر بر ارجحیت مسائل نرم افزاری و محتوایی برامورسخت افزاری در آموزش و پرورش گفت: مبادا که توجه به سخت افزار موجب غفلت ازامور محتوایی، تربیتی و نرم افزاری دانش آموزان شود.

مهرعلیزاده افزود: مسائل محتوایی، تربیتی وفرهنگی درآموزش و پرورش باید ازامورسخت افزاری مانند ساخت و ساز، مدرسه سازی، تعداد جلسات، نسبت معلم به دانش آموز و مسائلی از این قبیل از اهمیت بیشتری برخوردار باشد.

وی اظهار کرد: ممکن است کلاسی با 40 تا 50 نفر دانش آموزبه لحاظ محتوایی وکیفیت از کلاسی با تعداد 10 تا 15 نفر دانش آموز پربار تر و کیفی تر باشد که این مثال اهمیت محتوا و نرم افزار را در نظام آموزش و پرورش بیان می کند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: در این راستا باید هم افزایش محتوا و نرم افزار و هم کیفیت آن مورد تاکید باشد و بررسی شود که محتوا مثبت است و یا منفی و تا چه حد با مسائل فرهنگی، هنجارهای اجتماعی، باورهای مردم و وضعیت اجتماعی روز در اصفهان، کشور و منطقه انطباق دارد.

وی خاطرنشان کرد: در موضوع محتوا و نرم افزار باید از افراد علمی ، جامعه شناس و دانشمند بهره گرفته شود.

مهرعلیزاده آموزش و مهارت های زندگی به دانش آموزان را یکی از مسائل مهم محتوایی و نرم افزاری برشمرد و گفت: به عنوان نمونه می توان با ارائه این آموزش ها به دانش آموزانی که در 10 تا 12 سال آینده ازدواج خواهند کرد کاری کرد تا موضوع طلاق که جامعه امروز را به شدت مبتلا کرده است پیشگیری و یا به حداقل ممکن رسانده شود.

وی همچنین با اشاره به آمار ارائه شده در استان مبنی بر بالا بودن تعداد مدارس غیردولتی در استان نسبت به میانگین کشوری گفت: این آمار باز هم باید افزایش یابد زیرا این امر بیانگر آن است که آموزش و پرورش در این گونه جوامع مورد توجه مردم است .

**وضعیت اعتیاد دانش آموزان نگران کننده است

استاندار اصفهان همچنین با بیان اینکه براساس آمار ارائه شده رشد غیرقابل قبولی در اعتیاد دانش آموزان و دانشجویان به مواد مخدر و بویژه شیوع آن در بین دختران وجود دارد گفت: این مهم بر مسئولیت های بعد پرورشی آموزش و پرورش تاکید دارد.

وی این ناهنجاری را نیازمند مراقبت بیش از پیش دانست و گفت: باید مراقب باشیم که خدای ناکرده با پرداختن و دقت در مسائل سخت افزاری از این آلودگی غفلت کنیم که قابل بخشش نیست.

در پایان این جلسه 2 طرح پیشنهادی آموزش و پرورش استان مبنی بر تشکیل شورای سیاستگذاری و کمیته علمی و اجرایی و همچنین راه اندازی سامانه نظام مراقبتی در مدارس (نماد) مصوب شد.

طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان (نماد) با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مراقبت از دانش‌آموزان و به منظور هماهنگ کردن حدود هشت دستگاه غیر از آموزش و پرورش در سطح مدارس 6 استان کشور از جمله اصفهان اجرا می شود که در این طرح امکان معاینه و سنجش سلامت دانش‌آموزان با تجهیزات پیشرفته فراهم است.

همچنین طرح 'بزم اندیشه' به منظور بازبینی و تحلیل محتوای کتاب های درسی در ارتباط با مسائل فرهنگی و آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان مصوب شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار