کد خبر: 885193
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۴
انفجار یک شیء كه پلیس تروریستی بودن آن را تأیید كرده، رعب و وحشت را بر نیویورك حاكم كرد...
انفجار یک شیء كه پلیس تروریستی بودن آن را تأیید كرده، رعب و وحشت را بر نیویورك حاكم كرد، انفجاری كه هرچند كسی در آن كشته نشده ولی حدس و گمان‌‌ها را درباره حمله داعش به امریكا بعد از شكست در عراق و سوریه تشدید كرده است. پیش از این‌، داعش تهدید كرده بود كه به میدان تایم نیویورك حمله خواهد كرد. به گزارش جوان، انفجار در داخل یک تونل متروی نیویورک‌، فضای امنيتی را بر این شهر حاكم كرد، انفجاری که در حد فاصل خیابان هشتم و خیابان 44 غربی به وقوع پیوست. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، روز دو‌‌شنبه یك انفجار در متروی منهتن نیویورك رخ داد كه به زخمی شدن چند تن منجر شد. ولی بلافاصله بعد از این انفجار‌، نیروهای پلیس و امنیتی امریکا در محل انفجار‌، حاضر شدند. این انفجار در زمان ازدحام جمعیت در نیویورك انجام شد و سبب ترس و نگرانی در بین شهروندان نیویورك شده است. فیلم‌‌ها و تصاویری كه از لحظه انفجار منتشر شده است نشان می‌دهد كه عامل انفجار كشته نشده ولی به شدت زخمی شده است. 
نیروهای پلیس و امنیتی امریکا در محلی که گفته شده انفجار صورت گرفته، حضور چشمگیری پیدا کردند. در پی این انفجار، پلیس نیویورك تحقیقات خود درباره آن را آغاز کرد.

همچنین نیروهای پلیس یک نفر را به دنبال انفجار در متروی نیویورک دستگیر و به بازداشتگاه منتقل کردند. اداره پلیس نیویورک می‌گوید که مشخص نیست دلیل انفجار چه بوده است و تحقیق درباره آن ادامه دارد. شبکه اسکای نیوز به نقل از منابع محلی گزارش داد که عامل انفجار یک بمب لوله‌ای بوده است و حداقل چهار نفر درپی این انفجار زخمی شده‌اند. اما رئیس پلیس نیویورک اعلام کرد انفجار مهیب در گذرگاه زیرزمینی در منهتن، تروریستی بوده است. 
پلیس امریکا همچنین اعلام کرده که تنها یک نفر بر اثر انفجار زخمی شده و آن یک نفر هم، مظنون است. کاخ سفید اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور امریکا در جریان خبر انفجار قرار گرفته است. پلیس نیویورک اعلام کرد که با این انفجار، به صورت یک انفجار تروریستی برخورد می‌کند. شبکه ای‌بی‌سی خبر داده که مظنون انفجار در نیویورک، یک شهروند 27 ساله بنگلادشی است که از هفت سال قبل در امریکا سکونت داشته است. منطقه‌ای كه انفجار در آن رخ داده است یکی از نقاط پرتردد گردشگران این شهر است.

جوزف فاکس، رئیس دفتر حمل و نقل پلیس نیویورک در صفحه توئیتر خود نوشت که خدمات مترو و حمل و نقل در اطراف میدان‌تایمز نیویورک محدود شده است و پلیس در حال بررسی این حادثه است. وی از مردم خواسته است از ناحیه مورد نظر دور شوند. روسیا الیوم نیز گزارش داد که در پی گزارش انفجار، مسافران سه خط متروی شهر نیویورک تخلیه شدند. این حادثه ناشی از انفجار پیش از موعد یک بمب دست‌ساز بود که فرد مظنون را نیز زخمی کرده است. رسانه‌های امریکایی هم از ناموفق بودن حمله تروریستی او در نیویورک خبر می‌دهند و نام فرد مظنون را «اکاید اولاه‌» اعلام کرده‌اند. فرماندار نیویورک هم می‌گوید که انفجار تروریستی بوده است. شهردار نیویورک اعلام کرده که عامل انفجار، به تنهایی اقدام به این کار کرده است البته تحقیق درباره این موضوع ادامه دارد. شبكه سی ان ان گزارش داد احتمالاً این حمله از سوی عناصر داعش انجام شده است. بر اساس این گزارش داعش دو هفته پیش نسبت به حملات در اروپا و امریكا هشدار داده بود. مقامات غربی از بازگشت شهروندان خود كه در گروه‌های تروریستی عضویت دارند نگران هستند. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار