کد خبر: 885190
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
تصاوير يك ويلا، قبل و بعد از تخريب ‌ از تخريب قانوني يك ويلاي غيرقانوني خبر می‌دهد. دليل تخريب اين ويلا آن بوده كه...
تصاوير يك ويلا، قبل و بعد از تخريب ‌ از تخريب قانوني يك ويلاي غيرقانوني خبر می‌دهد. دليل تخريب اين ويلا آن بوده كه در اراضي غيرقابل تغيير كاربري ساخته شده و حالا با شكايت و پيگيري قضايي و با حكم دادگاه تخريب شده است. نكته جالب اما در مورد اين تخريب هويت صاحب ويلاست. در خبرها آمده كه اين ويلا متعلق به يكی از‌  نمایندگان دوره قبلي مجلس شوراي اسلامي است. كسي كه از قضا عضو كميسيون كشاورزي بوده و باز هم از قضا، در همين كميسيون مجلس، قانون ممنوعيت ساخت و‌ساز در اراضي كشاورزي و تغيير كاربري تصويب شده بود. آنچنان كه در خبرگزاري‌ها آمده اين ويلا كه يك ميليارد تومان قيمت داشته،‌ به نام يكي از بستگان این نماینده سند ‌زده شده بود كه مشكلي براي خودش پيش نيايد. اين نماينده مجلس نهم، براي انتخابات مجلس دهم هم كانديدا شده بود كه به دليل برخي تخلفات صلاحيت او رد شد. 

حق يك ملت انسان‌دوستانه نيست؟
سخنگوي وزارت خارجه در نشست هفتگي خود با خبرنگاران در مورد سفر وزير خارجه انگليس به ايران و تلاش‌هاي دولت بريتانيا براي آزادي نازنين زاغري كه به جرم جاسوسي در ايران دوران دوران حبس خود را مي‌گذراند، گفته كه «وزير خارجه و وزارت خارجه ايران در اين خصوص اعلام كردند كه با توجه به مسائل انسان‌دوستانه، اين موضوع را با مقامات در سيستم قضايي ايران پيگيري و دنبال مي‌كنند.» برخورد و ادبيات وزارت خارجه در موضوع جاسوسي زاغري به گونه‌اي است كه گويي نازنين زاغري چيزي از مردم ايران طلب دارد يا  آنكه او به دليل يك حق كوچك شخصي در زندان است و حالا دستگاه قضايي بيايد از حقش بگذرد و تازه اين ميانه دستگاه سياست خارجي كشور هم يك واسطه مهربان و انسان دوستانه است! جاسوسي از يك ملت و تجاوز به حريم امنيتي يك كشور، حق ميليون‌ها انسان است و اتفاقا دستگيري و برخورد قانوني با كسي كه به حق ميليون‌ها انسان تجاوز كرده، عين انسان دوستي است. وزارت خارجه جمهوري اسلامي بايد حامي حق ميليون‌ها مردم اين كشور باشد و نه در پي اقدام انسان دوستانه براي يك جاسوس؛ معناي انسان دوستي در اينجا حمايت از حق مردم و برخورد با متجاوز است و نه بخشيدن متجاوز و تلاش براي آزادي او. 

خدمت بزرگ برجام به آرمان فلسطين!
رسانه‌هاي اصلاح طلب همچنان به دنبال دستاورد تراشي براي برجام هستند و حالا روزنامه آرمان دامنه اين دستاوردها را به آرمان فلسطين كشانده و از «خدمت بزرگ برجام به فلسطين» مي‌نويسد. نوشتاري كه حتي همين تيتر هم از شدت عجيب بودن مي‌تواند خنده دار باشد. آرمان به قلم كسي كه دبير پايگاه اطلاع رساني آيت‌الله هاشمي معرفي شده، نوشته است كه « امروز كه بي‌سابقه‌ترين واكنش‌هاي مجامع بين‌المللي به فرمان دونالد ترامپ براي انتقال محل سفارت امريكا از تل‌آويو به قدس راه افتاده، به‌خوبي مي‌توان فهميد كه جلوداري آيت‌الله ‌هاشمي در تحقق برجام چه نگاه فراگير و آينده‌نگرانه‌اي را در دل خود داشته كه واكنش نيكي هيلي، نماينده امريكا در شوراي امنيت و حمله به سازمان ملل متحد، آن‌هم به‌خاطر رفتار خصمانه عليه اسرائيل، شايد هنوز از نتايج سحر آن باشد.

اينكه امروز ترامپ در اولين واكنش به مخالفت‌هاي صورت‌گرفته عليه فرمان انتقال سفارت امريكا به قدس، از برجام به‌شدت انتقاد مي‌كند و اين توافق چندجانبه را به تار عنكبوتي تشبيه مي‌كند كه خلاصي از آن به اين راحتي‌ها ممكن نيست، به‌خوبي مبين اين نكته است كه «برجام» چه خدمت بزرگي به فلسطين كرده كه اين‌چنين رئيس‌جمهور امريكا را دچار انفعال و انزوايي بي‌سابقه كرده است. ترامپ خوب مي‌داند اين برجام است كه به بستري تبديل شده تا تقابل با فرمان‌هاي يك‌سويه رئيس‌جمهور امريكا در صحنه‌هاي بين‌المللي شكل بگيرد و بعد از آنكه وعده آتش‌زدنش را ناكام گذاشت، اينك وعده انتقال سفارت امريكا از تل‌آويو به قدس را هم به چالشي مشابه مي‌كشاند و رأي مخالف و يكپارچه 14 عضو شوراي امنيت را پيش روي چشمان حيرت‌زده رئيس‌جمهور امريكا مي‌گذارد.» بامزه نيست كه سخنان ترامپ در مورد برجام را چون پس از تصميمش در مورد قدس گفته شده، به اين تصميم ربط بدهيم؟ برخي اصلاح‌طلبان گويا دچار فوبياي بي اثر بودن برجام شده‌اند و مدام با دستاوردتراشي‌هاي عجيب و غريب براي برجام مي‌كوشند اين فوبيا را جبران كنند. چندي قبل هم مدعي شده بودند كه «نابودي داعش حاصل گشايش‌هاي اقتصادي و سياسي برجام است». پس فردا هم مدعي خواهند شد كه آب خوردنمان هم حاصل برجام است!
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عبدالله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
0
0
دست آن قاضی انقلابی درد نکند که بالاخره یک حکم قاطع و انقلابی صادر کرد .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار