کد خبر: 885185
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
وعده قائم مقام وزير صنعت
قائم‌مقام وزير صنعت با تأكيد بر اينكه قيمت حامل‌هاي انرژي در بخش صنعت‌و‌توليد در سال آينده افزايش نخواهد يافت
قائم‌مقام وزير صنعت با تأكيد بر اينكه قيمت حامل‌هاي انرژي در بخش صنعت‌و‌توليد در سال آينده افزايش نخواهد يافت، گفت: پيشنهاد دولت در رابطه با ذخيره مابه‌التفاوت منابع هدفمندي به معني افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي نيست، بلكه اين رقم مي‌تواند از منابع مختلف از جمله حذف يارانه برخي خانوارها باشد. وقتي پاي درد‌‌دل توليدكنندگان مي‌نشينيم، همگي از مشكلات و چالش‌هاي توليد سخن مي‌گويند. يكي از نبود سرمايه در گردش، ديگري از نبود بازار و بهره‌هاي بالاي بانكي و...  گلایه مي‌كنند اما از نگاه قائم‌مقام وزيرصنعت در امور توليد، توليد‌و‌صنعت در شرايط گل‌و‌بلبل و آرامش قرار دارد و وزارت صنعت تمام تلاشش را براي پرداخت سرمايه در گردش، رفع مشكلات توليد، فعالسازي بازار‌هاي صادراتي، اخذ حق توليد از دولت و... انجام مي‌دهد. 

رضا رحماني روزگذشته درجمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالي مبني بر افزايش حامل‌هاي انرژي در سال آينده وعده داد: افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي براي بخش توليد‌و‌صنعت طي سال جاري و سال آينده مدنظر دولت نيست، البته بايد ديد در مجلس چه چيزي مصوب مي‌شود. رحماني همچنين افزود: طبق لايحه بودجه سال آينده اختصاص 18هزار ميليارد تومان از محل صرفه‌جويي و هدفمندي يارانه‌ها براي توليد و اشتغال در لايحه بودجه 97 پيش‌بيني شده كه از محل‌هاي مختلف از جمله منابع بانك‌ها، صندوق توسعه ملي و سرمايه‌گذاري خارجي تأمين خواهد شد. 

وي تصريح كرد: در اين راستا ايجاد 634هزار شغل با تكيه بر اشتغال جوانان و شغل اولي‌هاي تحصيلكرده دانشگاهي در نظر گرفته شده و در بودجه سال جاري ايجاد 450هزار فرصت شغلي پيش‌بيني شده بود كه اين رقم طي هشت ماهه امسال محقق شده است. رحماني همچنين با اشاره به جلسه روز گذشته ستاد فولاد با حضور وزير صنعت، گفت: طي دو سه سال اخير توليد زنجيره فولاد 54ميليون تن افزايش يافته است كه در تكميل زنجيره فولاد 8 ميليارد يورو سرمايه‌گذاري جديد خواهيم داشت و در زمينه ايجاد زيرساخت‌ها نيز بايد بيش از 14ميليارد دلار سرمايه‌گذاري صورت گيرد. رحماني در ادامه با اشاره به برنامه‌ريزي انجام شده براي اجراي ۴۴پروژه در راستاي اقتصاد مقاومتي طي سال جاري، گفت: قرار است 6هزار واحد جديد صنعتي با پيشرفت فيزيكي بيش از ۶۰درصدي تا پايان سال توسط وزارت صنعت راه‌اندازي شود. 

وي با بيان اينكه به طور ميانگين در هرماه ۵۰۰واحد جديد افتتاح شده است، افزود: در حال حاضر ۱۱هزار و ۵۰۰ پروژه با پيشرفت بالاي ۶۰درصد در كشور داريم كه ۶هزار مورد آن طي سال جاري افتتاح خواهد شد. وي در ادامه با بيان اينكه سال گذشته ۱۷هزار ميليارد تومان تسهيلات به ۲۵هزار واحد صنعتي پرداخت شده است، گفت: در اين زمينه بانك‌هاي خصوصي عملكرد ضعيفي داشتند و بيش از ۹۵درصد پرداخت‌ها از طريق ۹ بانك عمده صورت گرفته است. قائم‌ مقام وزير صنعت همچنين از اعطاي ۶ هزار و ۳۴۸ ميليارد تومان تسهيلات بانكي به ۸ هزار و ۳۳۸واحد توليدي تا صبح دیروز خبر داد و گفت: موضوع پرداخت يارانه بخش توليد مورد توجه وزارت صنعت است، البته طبق برنامه قرار بود ۳۰درصد منابع حاصل از هدفمندي يارانه‌ها به توليد اختصاص يابد كه اميدواريم بتوانيم درصدي از آن را محقق كنيم. 
 
2 ميليارد دلار جذب سرمايه‌گذاري خارجي در سال جاري 

وي در ادامه با اشاره به تصويب سرمايه‌گذاري خارجي ۱۱ميليارد دلاري در بخش صنعت‌و‌تجارت از ابتداي كار دولت يازدهم تاكنون گفت: ۲ميليارد دلار از اين رقم به دولت دوازدهم اختصاص داشته كه براي ۳۸پروژه در حال طي مراحل اجرايي است. 
وي همچنين از تشكيل كارگروه تغيير رويكرد مونتاژكاري به صنعتي‌سازي در وزارت صنعت خبر داد و گفت: در جلسه‌اي كه با حضور وزير صنعت در كميسيون صنايع مجلس داشتيم، اين موضوع مورد بحث قرار گرفت و امروز نيز جلسه‌اي با نمايندگان مجلس در اين مورد خواهيم داشت. 
   
معاون امور صنايع وزير صنعت: احتمال واگذاري بن‌رو به رنو كم است

همچنين معاون امور صنايع وزير صنعت با بيان اينكه احتمال واگذاري شركت بن‌رو به رنوی فرانسه در قالب قرارداد سازمان گسترش كم است، گفت: دو سايت جديد براي توليد مشترك به رنو پيشنهاد شده است. محسن صالحي‌نيا كه در اين نشست حضور داشت، افزود: تأخير در حضور شركت بن‌رو در توليد مشترك رنو و سازمان گسترش به دليل مخالفت سايپا اتفاق نيفتاده، بلكه با توجه به اينكه چند شركت زيرمجموعه سايپا سهامدار بن‌رو هستند تا امروز به لحاظ فني واگذاري اين شركت در قالب جوينت ونچر رنو و ايدرو مورد توافق قرار نگرفته است. 
وي با اشاره به سفر مديران ارشد رنو به ايران طي هفته اخير، ادامه داد: به اين شركت دو محور پيشنهاد شد كه پذيرفتند، يكي اينكه تا پايان سال جاري ميلادي يعني طي ۲۰روز آينده شركت مشترك شكل گيرد و مركز مهندسي مشترك رنو و ايدرو ايجاد شود كه در اين رابطه  سه منطقه شناسايي شده است. صالحي‌نيا ادامه داد: مذاكرات نهايي براي ايجاد زيرساخت‌ها در حال انجام است كه در اين راستا براي توليد مشترك، دو سايت ديگر نيز به صورت قرارداد همكاري مشترك به رنو پيشنهاد شده كه در دست بررسي است. صالحي‌نيا در مورد خودروهاي مشترك توليدي نيز گفت: يك پلت‌فرم براي توليد خودرو در كلاس A و پنج نوع خودرو نيز در كلاس B و B+ در حال زمانبندي است. 
    
واردات خودرو در انتظار تصميم دولت

صالحي‌نيا گفت. هر چند توقف ثبت سفارش به طول انجاميد ولي واردات خودرو براساس ثبت سفارش قبلي انجام مي‌شود. وي با بيان اينكه گمانه‌زني‌ها درخصوص واردات خودرو قابل استناد نيست، گفت: در يكي دو ماه اخير ما پيشنهادات خود را در اين‌خصوص به اتفاق وزارت امور اقتصادي و دارايي و دستگاه‌هاي ذي‌ربط در قالب كار گروه به دولت ارائه كرديم كه آيين‌نامه‌ آن به‌زودي از جانب دولت تصويب و ابلاغ مي‌شود. صالحي‌نيا افزود: يكي از پيشنهادات ما تعيين تكليف خودروهايي است كه به دلايلي در گمركات كشور متوقف مانده است. وضعيت اين گروه از خودروها باید به‌گونه‌اي تعيين شود كه بعد از ابلاغ آيين‌نامه تفاوت معناداري كه باعث سوء‌استفاده شود، به‌وجود نيايد. 
وي با اشاره به اينكه تا نهايي نشدن موضوع در دولت نمي‌توان جزئيات آن را بيان كرد، گفت: موضوع تعيين تكليف واردات خودرو در كميسيون برنامه و بودجه دولت در دست بررسي است و به‌زودي تصويب و ابلاغ مي‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار