کد خبر: 885181
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
مخالفت رئيس سازمان ميراث فرهنگي با افزايش عوارض خروج
در پي افزايش ناگهاني عوارض خروج از کشور در لايحه بودجه سال 97، رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري از مخالفت اين سازمان با اين افزايش خبر داد.
هادی عسگری

در پي افزايش ناگهاني عوارض خروج از کشور در لايحه بودجه سال 97، رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري از مخالفت اين سازمان با اين افزايش خبر داد. در لايحه بودجه سال 97 که از سوي رئيس‌جمهور به مجلس شوراي اسلامي تقديم شده است، عوارض خروج از کشور دچار تغييرات زيادي شده كه اين افزايش چشمگير عوارض، اعتراض‌هاي زيادي را به دنبال داشته است. در لايحه پيشنهادي دولت، عوارض خروج از کشور طي رشدي بي‌سابقه، از 75 هزار تومان به 220 هزار تومان رسيده که افزايش سه برابري را نشان مي‌دهد. يکي ديگر از بخش‌هاي بحث‌برانگيز مربوط به عوارض خروج از کشور، تبصره‌اي است که در پي آن عوارض خروج در سفرهاي دوم و سوم به صورت پلکاني افزايش مي‌يابد.

براساس اين تبصره عوارض خروج از کشور در بار دوم 50 درصد افزايش خواهد يافت و در نوبت سوم به بعد، افزايش 100درصدي خواهد داشت، به اين نحو كه در سفر سوم عوارض به 440 هزار تومان خواهد رسيد. اين افزايش ناگهاني باعث شد تا حتي علي‌اصغر مونسان، رئيس سازمان ميراث فرهنگی، صنايع‌دستي و گردشگري در دو توئيت، اعتراض خود را به اين تصميم دولت اعلام کند. مونسان که از او به عنوان طراح اصلي افزايش عوارض خروج از کشور نام برده مي‌شود، روز گذشته با ارسال دو توئيت، نسبت به افزايش عوارض واکنش نشان داد و نوشت: 

1- با اين رويکرد که سفر ارزان بايد در سبد زندگي همه ايرانيان فراهم شود، معتقدم اجراي هر تصميمي بايد متناسب با وضعيت اقتصادي مردم باشد. ‌اي کاش تصميم‌گيران افزايش عوارض خروج از کشور نظرات کارشناسي سازمان ميراث فرهنگي، فعالان و متوليان گردشگري را جويا مي‌شدند. 

2- براي تعديل موضوع هنوز هم دير نيست و نهايت تلاش خود را براي اصلاح ارقام به کار خواهيم بست. سخنان انتقادي مونسان درباره عوارض خروج از کشور در حالي مطرح مي‌شود که وي در نشست خبري‌ خود عنوان کرده بود: افزايش عوارض خروج از کشور تصميم دولت است و بايد به اين موضوع توجه شود که خروج دو برابري گردشگر نسبت به ورود آن اتفاق خوبي نيست. از سوي ديگر محمود واعظي، رئيس دفتر رئيس‌جمهور در اظهارنظري با حمايت ضمني از افزايش عوارض خروج از کشور، آن را راهي براي کمک دولت به اقشار ضعيف عنوان کرده و گفته است: يکي از منابعي که براي کمک به اقشار ضعيف جامعه در نظر گرفته شده همين عوارض خروج از کشور است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار