کد خبر: 885170
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
به قدس می‌رویم و هزاران شهید می‌دهیم...
دبیركل حزب‌الله لبنان می‌گوید كه به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل، «آغازی بر پایان اسرائیل خواهد بود‌» و از جهان اسلام خواست تصمیم امریکا را به فرصتی برای پایان دادن به حیات رژیم صهیونیستی تبدیل كند. 

سیدحسن نصرالله غروب دیروز در سخنرانی در ضاحیه بیروت‌، موضع حزب‌الله درباره تصمیم رئیس‌جمهور امریکا برای به رسیمت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را اعلام كرد، سخنرانی كه در میان شعارهای «مرگ بر امریکا »‌و «مرگ بر اسرائیل‌» تجمع كنندگان انجام شد. نصرالله در این سخنرانی كه شعارهای تجمع‌كنندگان در آن، بازتابی از شرایط حاكم بر جهان اسلام بود، واکنش‌‌‌‌ها به تصمیم ترامپ را خوب ارزیابی کرد اما گفت کافی نیست. دبیرکل حزب‌الله از همه کسانی که در برابر تصمیم ترامپ مخالفت کردند به‌ویژه از فلسطینی‌‌‌‌ها و یمنی‌‌‌‌ها تقدیر کرد و گفت:« این مردم فداکار سینه خود را سپر بلا کرده‌اند و با چاقو و سنگ از قدس و مقدسات مسلمانان و مسیحیان دفاع می‌کنند.» سیدحسن نصرالله گفت: ترامپ گمان می‌کند که اگر قدس را با نخوت و غرور به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت بشناسد؛ تمامی جهان از اروپا تا چین و جهان عرب و اسلام و کانادا و استرالیا دنباله‌رو او خواهند بود، اما مشخص شد که او تنها و منزوی است و تنها اسرائیل با او همراه است.

رهبر مقاومت اسلامی لبنان با اشاره به حضور یک هیئت بحرینی در سرزمین اشغالی گفت: این هیئت نماینده مردم بحرین و خواسته آنها نبود، بلکه نمایندگی حکومت ظالمی را می‌کرد که آنها را به عنوان حاملان پیام تسامح و سازشکاری اعزام کرده بود. نصرالله به فلسطینیان اطمینان خاطر داد که اگر «با دیکته‎‌‌‌ها مخالف کردید و بر قدس به عنوان پایتخت ابدی فلسطین تأکید کردید، هیچ کس نخواهد توانست آن را از شما بگیرد. »‌وی تأکید کرد اگر فلسطینی‌‌‌ها پیشنهاد انتخاب شهر ابودیس به عنوان پایتخت فلسطین را رد کنند دیگر نه تنها امریکا بلکه سراسر جهان هم نمی‌توانند چیزی را به آنها تحمیل کنند. اخیراً نیویورک‌تایمز گزارش داده که عربستان به فلسطین پیشنهاد داده شهر ابودیس را به عنوان پایتخت دولت خود انتخاب کند. در واکنش به این اظهارات، عباس زکی، عضو کمیته مرکزی فتح سید حسن نصرالله را نماد پیروزی‌های عربی توصیف کرد و گفت که امیدت را ناامید نمی‌کنیم. وی تأکید کرد: تشکیلات خودگردان فلسطین دیگر نمی‌خواهد دفتر سازمان آزادیبخش فلسطین در واشنگتن راه اندازی شود.  نصرالله در ادامه سخنرانی خود از نقش امریکا در ایجاد داعش و سایر گروه‌های تکفیری گفت و تأکید کرد که مواضع امت اسلامی باید «مرگ بر امریکا» باشد. وی افزود: امریکا نه حامی صلح در فلسطین بلکه سازنده اسرائیل و حامی تروریسم و اشغالگری و یهودی‌سازی و نابودی و فتنه‌انگیزی است.

رهبر حزب‌الله با اشاره به حمایت قاطعانه مقاومت لبنان از فلسطین تأکید کرد که «هزاران ترامپ هم نمی‌توانند قدس را بگیرند.»‌ وی افزود: این تصمیم امریکا حجت را برای کسانی که به امضای امریکا دل خوش کرده‌ بودند تمام کرد.  نصرالله مهم‌‌ترین راه مقابله با استکبار را اعلان انتفاضه جدید دانست و تأکید کرد که این انتفاضه باید کلید بخورد چرا که این پاسخ بزرگ و واقعی خواهد بود. وی در ادامه به نمایندگی از محور مقاومت اعلام کرد که این محور به رغم تمامی سختی‌‌‌‌ها و زجرهایی کشیده بود از جنگ‌‌‌‌ها پیروز بیرون آمده و حالا هدف واقعی محور قدس است. نصرالله از تمامی گروه‌های مقاومت خواست تا زخم‌های شش سال گذشته را مرهم بگذارند و به دنبال یک راهبرد و دکترین یکسان برای آزادی فلسطین باشند. رهبر حزب‌الله تأکید باید تلاش‌ها، طرح‌‌‌‌ها و میدان‌ها را تقسیم کنیم و حزب‌الله آماده است به مسئولیت خود عمل کند.  سید مقاومت گفت با وحدت، مسئولیت‌پذیری،‌ پرکردن میدان‌‌‌‌ها خدا آنها را یاری خواهد کرد. 

نصرالله همچنین نقبی به نوستالژی تاریخی فلسطینی‌‌‌ها زد و با تکرار شعار یاسر عرفات، گفت:‌ «به قدس می‌رویم و میلیون‌‌‌‌ها شهید می‌دهیم.» نصرالله با اشاره به پیروزی‌های مقاومت در نبردهای منطقه گفت به محور مقاومت اعتماد کنید. رهبر حزب‌الله در پایان از شگرد همیشگی مقاومت حرف زد یعنی توانایی تبدیل تهدید به فرصت و اعلام کرد باید تصمیم ترامپ را به فرصتی دیگر تبدیل کرد تا آغازی باشد برای پایان اسرائیل. نصرالله گفت: «رؤیای بازگشت به فلسطین ان‌شاءالله به‌زودی برای فلسطینیان محقق خواهد شد.» وی تأکید کرد که تصمیم ترامپ آغازی بر پایان اسرائیل خواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار