کد خبر: 885156
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
سخنگوي نيروي انتظامي با اعلام اينكه ميانگين سن اعتياد در بين مردان و زنان به ترتيب 24 و 26 سال است، گفت: طبق آمار‌ها شروع انحراف به مواد مخدر و اولين تجربه افراد در بحث اعتياد به سن 15‌سالگي رسيده است.
به گزارش خبرنگار ما، سردار سعيد منتظرالمهدي ظهر ديروز در نشست با خبرنگاران با اشاره به افزايش 13‌درصدي كشفيات پليس در حوزه مواد مخدر در 9‌ماه گذشته نسبت به سال قبل افزود: مأموران پليس در اين 9 ماه 525 هزار كيلو انواع مواد مخدر كه بخش اعظمي از اين مواد ترياك بود، كشف كردند. 
سخنگوي ناجا با بيان اينكه ۸۰ درصد كشفيات پليس مبارزه با مواد مخدر در ۹‌ماهه گذشته در شرق كشور و حواشي آن بوده، گفت: متأسفانه امسال زمين زير كشت مواد مخدر در كشور افغانستان 60‌درصد افزايش داشته به طوري كه توليد مواد مخدر نسبت به سال گذشته در اين كشور 90 درصد افزايش نشان مي‌دهد و 9‌هزار تن مواد مخدر (‌9 ميليون كيلو‌) در اين كشور برداشت شده است. 
سردار منتظرالمهدي با اشاره به اينكه حدود 255‌ميليون معتاد و بيش از 700 نوع انواع موادمخدر توهم‌زا و روانگردان در جهان وجود دارد، افزود: بحران اعتياد از سن 15 تا 20 سالگي است كه بايد در اين مقطع سني در كنار فرزندانمان باشيم و در اين مقطع نقش خانواده خيلي اهميت دارد و اين در حالي است كه سن اعتياد در مردان 24‌سال و در زنان 26‌سال اعلام شده است، اما طبق آمارها اولين تجربه يا آغاز انحراف به موادمخدر 15‌سالگي است به همين دليل نقش خانواده‌ها اهميت زيادي پيدا مي‌كند كه لازم است نسبت به فرزندان خود كنترل و نظارت توأم با رفاقت و صميميت داشته باشند. 
سخنگوي ناجا افزود: در ۹‌ماه اخير افزايش ۷‌درصدي دستگيري توليدكنندگان مواد مخدر و همچنين افزايش ۲۰‌درصدي جمع‌آوري معتادان متجاهر را داشته‌ايم. 
به گفته وي طي ۱۰‌سال اخير بالاترين ميزان كشف مواد مخدر در كشور را همين امسال داشته‌ايم كه به ميزان ۸‌هزار700كيلو انواع مواد‌مخدر در هرمزگان توسط مأمور پليس مبارزه با مواد مخدر كشف و ضبط شده است. 
سردار منتظر المهدي همچنين درباره توزيع موادمخدر در قالب دستمال‌هاي مرطوب افزود: هيچگونه گزارشي از وجود اين دستمال‌هاي اعتيادزا، توهم‌زا يا روانگردان ثبت نشده است، اما از آنجايي كه 700‌نوع انواع موادمخدر توهم‌زا وجود دارد ممكن است چنين چيزي باشد، اما پليس موادمخدري در اين قالب را تأييد نكرده است. 
سخنگوي ناجا در پايان با بيان اين مطلب كه دروازه ورودي به مواد‌مخدر سيگار و قليان است به اقدامات پيشگيري پليس در اين زمينه پرداخت و تصريح كرد: افزايش و ايجاد ۱۶‌مركز مشاوره در حوزه تخصصي پيشگيري از مواد مخدر در كنار ۵۰ مركز مشاوره در مراكز استان‌ها و همچنين ۶۵۰ دايره مشاوره در كلانتري از جمله اقدامات پليس بوده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار