کد خبر: 885155
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
پنج عضو یک شبکه آدم‌ربایی که برای اخاذی 2‌میلیاردتومانی گروگان خود را از تهران به سیستان و بلوچستان منتقل کرده بودند پس از 17 ماه فرار بازداشت شدند.
به گزارش خبرنگار ما، نهم تيرماه سال گذشته بود كه اعضاي خانواده‌اي به اداره پليس رفتند و اعلام كردند پسر 28 ساله‌شان به نام فرهاد به طرز مرموزي ناپديد شده است. پدر فرهاد در توضيح ماجرا گفت: يك روز قبل پسرم قصد داشت همراه دوستانش براي تفريح به ويلايي در فشم بروند، اما دوستانش مدعي هستند فرهاد با آنها به ويلا نرفته است. پس از طرح اين شكايت تيمي از كارآگاهان مبارزه با آدم‌ربايي پليس‌آگاهي به دستور بازپرس دادسراي امور جنايي براي تحقيق وارد عمل شدند.  در حالي كه چند روزي از حادثه نگذشته بود يكي از اعضاي اين خانواده دوباره به اداره پليس رفت و گفت: افرادی ناشناس فرهاد را گروگان گرفته‌اند و براي آزادي‌اش 2‌ميليارد تومان پول درخواست كرده‌اند. وي گفت: مرد ناشناسي با من تماس گرفت و گفت فرهاد را ربوده و بايد 2‌ميليارد به آنها بدهم تا آزادش كنند. ابتدا باور نكردم، اما وقتي صداي فرهاد را از پشت گوشي شنيدم كه مي‌گفت آدم‌ربا‌ها قصد دارند او را از كشور خارج كنند حرف‌هاي آنها را باور كردم و الان هم درخواست دارم پسرم را از دام آدم‌ربايان نجات بدهيد.  در حالي كه هشت‌ماه از حادثه گذشته بود و مأموران موفق به شناسايي آدم‌ربايان نشده بودند فرهاد موفق شد از دست آدم‌ربايان فرار كند و خودش را به مأموران پليس برساند. 

پسر ربوده شده در توضيح ماجراي آدم‌ربايي گفت: روز حادثه قرار بود براي تفريح به ويلاي دوستم در فشم بروم. با خودروام در حال حركت بودم كه ناگهان دو خودر‌ راه مرا سد كردند. سرنشينان خودرو چشمانم را با پارچه‌اي بستند و مرا به زور سوار يكي از خودروها كردند. يك روز بعد متوجه شدم آنها مرا به غار كوچكي در مناطق كوهستاني استان سيستان و بلوچستان منتقل كرده‌اند. آنها به خيال اينكه من پولدار هستم، مي‌خواستند از خانواده‌ام اخاذي ميلياردي كنند. هميشه دو نفر با اسلحه از من مراقبت مي‌كردند تا اينكه پس از هشت‌ماه وقتي به پولي نرسيدند مرا در ميان كوهستان رها كردند و من به سختي با عبور از صخره‌هاي صعب‌العبور خودم را به روستايي رساندم و از مردم درخواست كمك كردم. 
پس از اين مأموران تحقيقات گسترده‌اي براي شناسايي آدم‌ربايان آغاز كردند. درنهايت مأموران پس از 17‌ماه موفق به شناسايي خودروی سردسته باند آدم‌ربايان شدند تا اينكه ساعت 6 صبح روز يك‌شنبه مأموران كلانتري مجيديه متهم را هنگامي كه قصد خريد نان داشت بازداشت كردند.  متهم پس از دستگيري ابتدا منكر آدم‌ربايي شد، اما وقتي با مدارك و دلايل روبه‌رو شد به جرم خود با همدستي چهار نفر از دوستانش اعتراف كرد. 

وي در ادعايي گفت: مدتي قبل از حادثه از طريق آگهي خريد خودروهاي ليزينگي با شاكي آشنا شدم‌. او مدعي بود كه خودروهاي ليزينگي با شرايط خوب و سود كم تحويل مي‌دهد. من 5‌ميليارد تومان به او دادم و قرار شد چند روز بعد خودروها را تحويل من بدهد، اما وقتي سراغ خودروها را گرفتم، فهميدم او كلاهبردار است. به همين دليل نقشه آدم‌ربايي را طراحي كردم و چهار نفر از دوستانم را اجير كردم و قرار شد پس از گرفتن پولم مبلغ 100‌ميليون تومان به عنوان دستمزد به دوستانم بدهم، اما آنها وقتي به پول نرسيدند شاكي را آزاد كردند.  متهم پس از اعتراف به دستور قاضي ‏بخشوده، بازپرس شعبه هفتم ‏دادسراي امور جنايي تهران براي تحقيقات بيشتر در اختيار كارآگاهان پليس آگاهي قرار گرفت.  کارآگاهان پلیس با اطلاعاتی که متهم در اختیارشان گذاشت موفق شدند همدستان او را بازداشت کنند.  
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار