کد خبر: 885121
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۳
سرلشكر باقري در همايش قدرت‌هاي بزرگ و امنيت غرب آسيا:
رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح اقدام رئيس‌جمهور امريكا درخصوص قدس شريف را سرآغاز يك «انتفاضه بزرگ» دانست.
به گزارش فارس، سردار سرلشكر محمد باقري رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح طي سخناني در همايش «قدرت‌هاي بزرگ و امنيت غرب آسيا» كه صبح ديروز در دانشگاه عالي دفاع ملي برگزار شد، ضمن تبريك پيروزي‌هاي اخير جبهه مقاومت در منطقه و در مقابله با گروه‌هاي تروريستي، غرب آسيا را يكي از مناطق ده‌گانه ژئوپلتيك جهان معرفي كرد و اظهار داشت: پس از جنگ جهاني دوم، منطقه جنوب غرب آسيا از اهميت زيادي برخوردار شد و حوادث مهمي نظير جنگ‌هاي اعراب و اسرائيل و افزايش قيمت نفت و پس از آن انقلاب اسلامي، جنگ تحميلي عراق، فروپاشي شوروي و حادثه 11سپتامبر اين منطقه را به هارتلند جهاني تبديل كرد. رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح خاطرنشان كرد: علت جنگ جهاني اول طمع قدرت‌هاي غربي به سرزمين‌هاي عثماني بود و پيدايش نفت و تأثير آن بر چرخ صنعت، اين جايگاه را افزايش داد و قدرت‌هاي پيروز جنگ جهاني اول قيمومت برخي سرزمين‌ها را به دست گرفتند و انگلستان كه كفتار پيراستعمار است، با كوچ دادن يهوديان به فلسطين تلاش كرد كه تمركزي از يهود را ايجاد كند و اين توطئه‌اي بود كه اسم آن را هولوكاست گذاشتند كه اين روند را تسريع كرد و يهوديان امروز از نظر كمي بر جمعيت بومي فلسطين غلبه پيدا كرده‌اند.

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح خاطرنشان كرد: از طرف ديگر غرب آسيا محل پيدايش تمدن‌هاي بشري و اديان الهي نظير يهوديت، مسيحيت و اسلام است. همچنين اين منطقه داراي 70 درصد ذخاير انرژي‌هاي فسيلي در جهان و محل اتصال سه قاره مهم اروپا، آسيا و آفريقاست، پس كسي كه بر اين منطقه تسلط داشته باشد به طور بالقوه قدرت برتر جهاني خواهد بود. باقري در ادامه به موضوع به رسميت شناختن بيت‌المقدس به پايتختي رژيم‌صهيونيستي از سوي امريكا و اقدام ترامپ مبني بر انتقال پايتخت اين كشور از تل‌آويو به بيت‌المقدس اشاره و تصريح كرد: در طول تاريخ ابتدا انگلستان و سپس امريكا از اين رژيم غاصب حمايت كردند و اين اقدام خبيثانه رئيس‌جمهور امريكا يعني اعلام بيت‌المقدس به عنوان پايتخت رژيم غاصب‌صهيونيستي حمايت ديگري بود كه سرآغاز يك انتفاضه بزرگ محسوب مي‌شود. 
وي گفت: اين حماقت حتي توسط انديشمندان امريكايي قابل درك نيست و قطعاً حوادث مباركي را براي جبهه مقاومت رقم خواهد زد. رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح به شكست‌هاي گذشته امريكا در عراق، افغانستان و نيز شكست رژيم‌صهيونيستي در برابر جبهه مقاومت، اشاره و خاطر نشان كرد: اين شكست‌ها نه در برابر دولت‌هاي قدرتمند بلكه در برابر گروه‌هاي چريكي منطقه بود. 

سرلشكر باقري اظهار داشت: با اين شكست‌ها بار ديگر تلاش دشمنان در غرب آسيا ناكام ماند و لقمه‌ چرب و نرم آنها تبديل به يك گوي آتشين و موجب شد تا دست به توطئه‌اي ديگر نظير سازماندهي تكفيري‌ها بزنند. وي به ماجراي سوريه اشاره كرد و گفت: آنها ظرف شش سال گذشته درخصوص براندازي حكومت بشار اسد ناكام مانده‌اند. 

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح ادامه داد: آنها با به آشوب كشاندن منطقه مي‌خواستند حكومت قانوني سوريه را به دليل حمايت از جبهه مقاومت ساقط كنند و براي همين تجاوزات گسترده‌اي را تدارك ديدند اما امروز سرزمين سوريه عمدتاً پاكسازي شده است. 
باقري افزود: يك منطقه كوچك هنوز در تصرف داعش و جبهه النصره است كه آن هم به موقع مورد تهاجم قرار خواهد گرفت و آزاد خواهد شد. 
   
نيروهاي خارجي «امنيت داخلي عربستان» را تأمين مي‌كنند 

سردار حسين سلامي جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران به عنوان سخنران ديگر اين همايش گفت: ظرف چهار دهه اخير همه جنگ‌هاي بزرگ از نظر مقياس سياسي و ميدان تأثير، جهاني هستند كه در اين منطقه اتفاق افتادند و آرايش سياسي اين جنگ‌ها نيز ثابت بوده است. از نظر برخورد و مواجهه، راهبردهاي بسياري از اتفاقات چشم‌انداز بقاي رژيم‌صهيونيستي اتفاق افتاده و اين رژيم بخش لاينفكي از هويت امريكايي و استكباري است. 
جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران با اشاره به سرنوشت رژيم‌صهيونيستي با نگاه به تحولات منطقه، گفت: امروز جمهوري اسلامي از مرز بازدارندگي در برابر اسرائيل عبور كرده و آن را از سطح يك تهديد خارج كرده و ديگر اندازه يك تهديد نيست، اين تهديد با حزب‌الله موازنه مي‌شود و حزب‌الله در اين موازنه دست برتر دارد و از رژيم‌صهيونيستي قوي‌تر است. 

وي افزود: هر جنگ جديدي در منطقه بين اسرائيل و يك هويت ديگر مثل حزب‌الله، بقاي آن را تهديد مي‌كند كه اين موضوع نشان‌دهنده افول جدي امريكا در بقاي رژيم‌صهيونيستي است. امريكايي‌ها معادل نيمي از تمام قدرت نظامي جهان را در اختيار دارند اما در فضاي ديناميك قدرت نمي‌توانند منفعت سياسي توليد كنند و اين قدرت پيروزي‌آفرين نيست. آنها دچار نرخ تنزيل قدرت سياسي شدند و اين تناقض عامل اصلي تغيير موازنه قدرت است. هر آنچه آنها مي‌انديشند در عمل نتايج معكوسي دارد و گويا ذخاير تعقل راهبردي نزد سياستمداران امريكا خاتمه يافته است. سردار سلامي تصريح كرد: نتيجه مداخله ‌امريكا در غرب آسيا اين شدکه يك اتصال آرماني و اعتقادي به وجود آمد كه غيرقابل تجزيه و شكست‌ناپذير است و در اين كريدور نيروهاي بسيج مردمي كه ضامن استقلال عراق هستند را در موضوع همه‌پرسي مشاهده كرديم. وقتي نيرويي به اين درجه از اهميت برسد كه تحول ايجاد كند و نقشه سياسي يك ميدان را تغيير دهد يعني قدرتی شكست‌ناپذير است. 

وي با بيان اينكه اسقاط نظام سوريه يك هدف آشكار جهاني بود و وقتي قدرتي از هدف خود ناكام مي‌ماند يعني شكست خورده است، تصريح كرد: جنگ ميدان آزمون قدرت است جنگ نشان‌دهنده هويت يك قدرت است و اينجا هم دشمنان ما شكست خوردند. 
جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران افزود: در سطح سياسي ائتلاف مقاومت درگير يك نبرد نيابتي است. عربستان به نيابت از امريكا و انصارالله به نيابت از جبهه مقاومت در حال جنگ هستند، انصارالله فضا و ميدان تأثير خود را پيش مي‌برد، اين جدال همچنان ادامه دارد. 
آنچه به نظر مي‌رسد  اینکه دشمن هر چه تدبير و ظرفيت دارد رو مي‌كند و اتفاقاً همه آنها با شكست مواجه مي‌شود. جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران با اشاره به اينكه راه اصلي براي رسيدن به امنيت از بين‌بردن تنش پايدار يا ضعيف كردن آن است، گفت: آل‌سعود با قرض‌گرفتن چند تيپ از كشورها، امنيت داخلي خود را تأمين مي‌كند و در حد و اندازه تبديل شدن به قدرت نيست. 

با تلاش گسترده و مشروعيت‌زدايي از تكفيري‌ها بخش مهمي از تنش‌ها و ناامني‌ها از بين خواهد رفت و از بين رفتن رژيم‌صهيونيستي مي‌تواند ضامن بزرگي براي امنيت منطقه باشد. 
   
سياست ايران ‌حمايت از ملت فلسطين است

همچنین امير سرتيپ امير حاتمي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در جمع مديران ارشد وزارت دفاع اقدام خصمانه ‌سردمداران كاخ‌سفيد در به رسميت شناختن قدس شريف ‌‌به عنوان پايتخت رژيم جعلي‌صهيونيستي را فتنه‌اي عميق براي تضييع حقوق مردم مسلمان فلسطين دانست و اظهار داشت: ‌اين اقدام نابودي رژيم‌صهيونيستي را جلو خواهد انداخت و اتحاد و وحدت مسلمانان را دوچندان خواهد كرد. 

وي با بيان اينكه استكبار جهاني پس از شكست در سوريه و عراق، ‌‌به دنبال توطئه‌افكني و ماجراجويي جديد عليه ساير ملل منطقه هستند، افزود: رژيم ‌اشغالگر قدس مي‌داند با اينگونه اقدام‌هاي نامشروع دولت امريكا در وضعيت قدس هيچ تغييري ايجاد نمي‌شود و ملت فلسطين و آزاديخواهان جهان بيش از هر زمان ديگر يكپارچه و متحد براي آزادي قدس و سرزمين فلسطين مصمم‌تر خواهند شد. وزير دفاع با محكوميت ‌اين عمل تحريك‌آميز و نابخردانه دولت امريكا تأكيد كرد: اشغالگران هرگز روي آرامش به خود نخواهند ديد و راهي جز ترك اين سرزمين ندارند‌ و مسلمانان جهان هيچ‌گاه اجازه نمي‌دهند‌ بخشي از پيكره جهان اسلام از آن جدا شود. 

‌امير حاتمي مسئوليت هرگونه افزايش تنش و خونريزي بيشتر در منطقه را متوجه امريكا و رژيم‌صهيونيستي دانست و ‌گفت: دولت امريكا بايد مسئوليت اين تصميم ضدامنيتي خود را بپذيرد. وي در ادامه افزود: سياست ‌جمهوري اسلامي ايران همواره حمايت از ملت مظلوم فلسطين ثبات و امنيت منطقه، محكوميت اقدامات تفرقه‌انگيز و يك‌جانبه امريكا و رژيم‌صهيونيستي بوده و نسبت به اين اقدام امريكا هشدار مي‌دهيم. وزير دفاع در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اضمحلال شجره خبيثه داعش اظهار داشت: توطئه بسيار سنگيني از سوي دشمنان به ويژه رژيم‌صهيونيستي براي منطقه تدارك و برنامه‌ريزي شده بود و مي‌خواستند يك اختلاف دائمي را در بين شيعه و سني، ملت‌هاي منطقه نهادينه كنند تا امنيت رژيم‌صهيونيستي تضمين شود. اگر داعش از منطقه ريشه‌كن نمي‌شد رژيم‌صهيونيستي براي مدت طولاني در سايه امنيت و آرامش قرار مي‌گرفت و ملت‌هاي منطقه به جاي مبارزه با اسرائيل و گروه‌هاي تروريستي، مشغول جنگ با يكديگر بودند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار