کد خبر: 885070
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲
مهدی طارمی

رییس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال می‌گوید رای پرونده شکایت جباری از استقلال به زودی صادر می‌شود چرا که پرونده از فاز تحقیق عبور کرده و وارد پروسه تصمیم‌گیری شده است.

روزبه وثوق احمدی در گفت و گو با ایسنا، درباره شکایت مجتبی جباری از باشگاه استقلال و صادر کردن حکم این پرونده گفت: پرونده جباری در دست کمیته تعیین وضعیت است. از جباری خواستیم قرارداد کامل را به کمیته بدهد که وکیل محترم او دیروز (یک‌شنبه) این کار را انجام داد. در این مدت زمان، جواب استقلال را هم دریافت کردیم و در جلسه بعدی کمیته تعیین وضعیت حکم این پرونده صادر می‌شود.

رییس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال درباره کسر شش امتیاز از باشگاه پدیده مشهد به خاطر عدم پرداخت بدهی زوران کنزوویچ خاطرنشان کرد: محکومیت ۹۵ هزار دلاری باشگاه پدیده به زوران کنزوویچ مربوط به دوره مدیریت سابق این باشگاه بود. آن موقع بدهی این بازیکن پرداخت نشد و پرونده به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رفت که منجر به جریمه ۱۰ هزار دلاری به خاطر عدم رسیدگی به تعهدات و ۲۰۰۰ فرانک هزینه رسیدگی شد.

او ادامه داد: باشگاه پدیده ابتدا با بازیکن مورد نظر توافق شفاهی کردند و نصف مبلغ - در حدود ۴۷ هزار یورو - را پرداخت کردند. بازیکن هم دریافت این مبلغ را تایید کرده اما تاکید کرده که مابقی مبلغ پرداخت نشده است. مدیریت جدید پدیده اعلام کرده بعد از این که نصف مبلغ پرداخت شده، از ناحیه فیفا، بازیکن و موکل بازیکن با باشگاه پدیده مکاتبه نکرده است. این در حالی است که وکیل بازیکن می‌گوید با پدیده صحبت کردم و برای آنها فکس زدم. باشگاه پدیده دریافت فکس را رد می‌کند و می‌گوید به دست آنها نرسیده و مکاتبه‌ای با فیفا انجام دادند و نسبت به پروسه اداری آن شکایت کردند. پدیده گفته پولش آماده بوده اما بازیکن با آنها ارتباط نگرفته است. اگر این موضوع اثبات شود، شاید پدیده از کسر امتیاز نجات پیدا کند.

احمدی درباره تلاش پرسپولیسی‌ها برای لغو محرومیت از دو پنجره نقل و انتقالات به وسیله توافق با باشگاه ریزه اسپور ترکیه گفت: ریزه اسپور عامل محرومیت توسط فیفا است و حالا پرسپولیس باید غرامتی را به ریزه اسپور پرداخت کند. پرسپولیسی‌ها می‌توانند با توافق با ریزه اسپور در پرداخت غرامت – قسطی پرداخت کنند با تخفیف بگیرند - تغییراتی را به وجود آروند اما از بین رفتن محرومیت از پنجره نقل و انتقالات در اختیار ریزه اسپور نیست و فیفا آنها را محروم کرده است. ریزه اسپور می‌تواند به فیفا اعلام کند که با پرسپولیس توافق کرده اما این که فیفا این توافق را قبول کند یا نه، مشخص نیست. به شخصه تاکنون چنین چیزی را ندیدم.

او درباره محکومیت پرسپولیس در پرونده شکایت آنتونی گولچ از این باشگاه و پرداخت مبلغی هنگفت به این بازیکن گفت: اطلاع دقیقی از این پرونده ندارم. بعد از اعلام حکم از سوی فیفا، باشگاه پرسپولیس در دادگاه حکمیت ورزش نسبت به آن اعتراض کردند که تاکنون پاسخ آن به فدراسیون فوتبال ارسال نشده است.

به گزارش ایسنا، کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال با هدف رسیدگی به مشکلات مالی بازیکنان و مربیان و باشگاه‌ها از حدود یک سال پیش و با ریاست روزبه وثوق احمدی تشکیل شد و توانست در مدت زمان کوتاهی به وضعیت مالی باشگاه‌ها سروسامان خوبی ببخشد. او درباره عملکرد این کمیته در یک سال گذشته اظهار کرد: از زمانی تشکیل کمیته، دو کارکرد اصلی در حال انجام است. یک، بحث نظارت بر نقل و انتقالات داخلی و بین‌المللی است و دو، حل و فصل اختلافات مالی و قراردادی بین بازیکنان، مربیان، باشگاه‌ها و کارگزاران فوتبال است.

او با بیان این که این کمیته همانند فیفا به پرونده‌ها رسیدگی می‌کند، افزود: در واقع برای رسیدگی به پرونده‌ها فرایند فیفا را طی می‌کنیم و دیگر با طرفین دعوا جلسه نمی‌گذاریم، مگر در موارد نادر که نیاز به توضیح طرفین دعوا است. بعد از شکایت شاکی پرونده و واریز مبلغ رسیدگی، شکایت به طرف مقابل ارسال می‌شود و ۱۰ روز مهلت ارسال پاسخ داده می‌شود. بعد از گذشت ۱۰ روز - جواب آمده باشد یا نباشد - فاز تحقیقات بسته می‌شود و کمیته شور می‌کند و رای را صادر می‌کند.

رییس کمیته تعیین وضعیت بازیکنان گفت: بعد از صدور آرا، محکوم باید ظرف ۳۰ روز آرای خود را صادر کند. اگر محکوم به حکم عمل نکند، پرونده به کمیته انضباطی می‌رود. امسال برای این که آرای کمیته وضعیت ضمانت اجرایی بالاتر داشته باشد، مصوب شد اگر محکوم به احکام صادر شد عمل نکنند، از نقل و انتقالات محروم شود. اگر باشگاه لیگ برتری را محروم کنیم و نسبت به حکم  تجدیدنظر نکند یا تجدیدنظر کند و باز هم محکوم شود، مادامی که حکم تسویه نشده، اجازه نقل و انتقالات جدید را نمی‌دهیم.

احمدی درباره احتمال کسر امتیاز از باشگاه‌های محکوم تاکید کرد: امکان کسر امتیاز در اختیار کمیته انضباطی است که رابطه بسیار خوبی با کمیته تعیین وضعیت دارد.

انتهای پیام

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار