کد خبر: 885031
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷
در لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ یارانه نقدی نان در جداول و تبصره‌ها نسبت به امسال کاهش ۵۰ درصدی داشته است که به گفته یک مقام مسئول در وزارت کشاورزی، دولت برای پیشگیری از تحقق بودجه‌ها و یارانه‌های تصویب شده، مزایایی در لایحه بودجه سال آینده مانند استفاده از اوراق سلف موازی، اسناد خزانه و غیره قائل شده که جبران کننده کسری موجود باشد.
ایسنا: در لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ یارانه نقدی نان در جداول و تبصره‌ها نسبت به امسال کاهش ۵۰ درصدی داشته است که به گفته یک مقام مسئول در وزارت کشاورزی، دولت برای پیشگیری از تحقق بودجه‌ها و یارانه‌های تصویب شده، مزایایی در لایحه بودجه سال آینده مانند استفاده از اوراق سلف موازی، اسناد خزانه و غیره قائل شده که جبران کننده کسری موجود باشد.
 
دولت در لایحه بودجه سال آینده ۳۳۰۰ میلیارد تومان در قالب تبصره ۱۴ به عنوان یارانه نان و خرید تضمینی گندم و ۱۷۰۰ میلیارد تومان نیز به عنوان یارانه خرید تضمینی گندم در نظر گرفته است که جمعا به ۵۰۰۰ میلیارد تومان می‌رسد، در حالی که سال گذشته مجموع دو ردیف یارانه نان به ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان می‌رسید که کاهش حدود ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد.

یک مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی در این باره به ایسنا گفت: گرچه دولت یارانه نان را به نصف امسال کاهش داده است، اما ساختار لایحه بودجه امسال و مزایایی که برای دستگاه‌های مختلف قائل شده می‌توان از این ظرفیت‌ها برای جبران کسری به وجود آمده استفاده کرد.

وی افزود: از جمله ظرفیت‌های ایجاد شده برای وزارت جهاد کشاورزی می‌توان به اسناد خزانه، اوراق سلف موازی و دیگر تبصره لایحه بودجه اشاره کرد.

این مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: به دلیل محدودیت‌های دولت بودجه تملک دارایی کل کشور حدودا نصف امسال شده است که مشمول همه دستگاه‌ها اجرایی می‌شود، اما وزارت جهاد کشاورزی با توجه به ظرفیت‌های قانونی در اختیارش جزو معدود دستگاه‌هایی به شمار می‌رود که چندان تغییری نسبت به امسال نداشته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار