کد خبر: 884992
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت: ایجاد اشتغال برای بهبود یافتگان اعتیاد به مواد مخدر از سوی مسوولان دستگاه های اجرایی و خیرین در این استان فرهنگ سازی شود.
 محمود قنبری در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدردر سالن غدیر استانداری، افزود: تبیین فرهنگ کمک و حمایت از معتادان بهبود یافته درایجاد انگیزه و بازگشت این افراد به زندگی مؤثر است .
وی استفاده از راهکارهای اساسی برای بازگشت معتادان به جامعه، توسط نهادهای مسوول را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: باید با آگاه‌سازی و ارایه برنامه‌های آموزشی جلوی گسترش این پدیده شوم را گرفت و اگر کسی دچار این آسیب شد و سپس به بهبودی نسبی رسید باید با تکیه بر ظرفیت‌های اجتماعی، ورزشی و تشویقی زمینه‌ای برای بازگشت به زندگی فراهم شود.
قنبری با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت فرهنگی و تکریم معتادان بهبودیافته برای بازگشت به کار، بکارگیری آنان درواحد‌های تولیدی ،خدماتی و صنعتی را یک ضرورت دانست و یادآور شد: باید تلاش کرد تا زمینه اصلاح و بهبودی این افراد را در جامعه فراهم شود.
وی به تعهد ایجاد اشتغال برای 300 نفر از بهبودیافته‌‌گان اعتیاد تا پایان امسال در سمنان اشاره کرد و افزود: تلاش می‌شود با پیگیری‌های کمیته‌های مرتبط، از این افراد حمایت شود و با در جریان قرار گرفتن توانمندی آنان ، زمینه اشتغال آنان هم فراهم شود.
قنبری با تاکید بر هم‌افزایی دستگاه‌های مرتبط برای فراهم آوردن بستر کار برای این افراد ادامه داد: نجات معتاد نجات جامعه است و رهبر انقلاب هم درراستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و به ویژه این بلای خانمان سوز تاکیدهای فراوانی داشتند.
در این نشست، مهم ترین اقدامات خود را در بحث حمایت، وروند درمانی معتادان ایجاد اشتغال، کمک با ارایه یاری‌برگ‌ها و حمایت‌های اجتماعی و فرهنگی تشریح شد.
 سمنان به ویژه نقاط بیابانی آن در نقطه شرقی-غربی مسیر انتقال مواد مخدر در کشور است و در سال 95، بیش ازهفت تن مواد مخدر از سوی نیروی انتظامی استان کشف شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر