کد خبر: 884981
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک خبر داد:
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک گفت: یک هزار و 500 هکتار فضای سبز در دوره چهارساله برای کلانشهر اراک ایجاد می شود.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک گفت: یک هزار و 500 هکتار فضای سبز در دوره چهارساله برای کلانشهر اراک ایجاد می شود.

مراد علی عباسی مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک در حاشیه نشست کارگروه تخصصی فضای سبز اراک و منابع آب و انرژی در شهرداری اراک در گفت و گو با ایرنا افزود: 700 هکتار از این فضای سبز در گردنه سیبک و 800 هکتار دیگر در دره گردو ایجاد خواهد شد.
وی اظهار کرد: سرانه فضای سبز برای هر شهروند در کلانشهرها 35 مترمربع است که این شاخص در اراک 23 متر مربع است.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک گفت: یکهزار و 300 هکتار فضای سبز در اراک وجود دارد اما از نظر کیفی و نشاط رضایت بخش نیست.
عباسی افزود: آلودگی هوای اراک با گستره صنایع متعدد نیازمند مشارکت دستگاه های مختلف برای توسعه فضای سبز است.
وی اظهار کرد: تامین منابع آبی، برای افزایش فضای سبز در اراک یکی از مهمترین موضوعات پیش رو شهرداری است.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری گفت: به منظور توسعه فضای سبز در اراک باید از گونه های سازگار با شرایط لیمی و آب و هوای این شهر استفاده شود.
عباسی افزود: فرهنگ و اقدامات در راستای درخت یاری بسیار مهمتر از عملیات درختکاریاست و با فرهنگ سازی باید آحاد مردم در نگهداری بهینه و حراست از عرصه های سبز مشارکت جدی داشته باشند.
مسئول زراعت جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز گفت: استان مرکزی دارای اقلیم خشک و نیمه خشک است به طوری که میزان متوسط بارندگی سالانه آن تنها 275 میلیمتر است و توجه به این مهم در انتخاب گونه های درختان و پرورش آن اهمیت زیادی دارد.
غلامحسین خدرایی ادامه داد: 750 لیتر در ثانیه آب فاضلاب اراک وارد تالاب میقان می شود که شیوه ورود این میزان آب به تالاب علمی نیست، زیرا شوری آب تالاب را کاهش می دهد و منجر به یخ زدن آن در فصول سرد سال می شود.
مسئول زراعت جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: تخصیص 750 لیتر در ثانیه آبی که وارد تالاب می شود برای آبیاری کمربندی فضای سبز اراک تصمیمی صحیح و اصولی است که مسئولان باید به آن توجه ویژه کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار