کد خبر: 884969
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
فرمانده سپاه تهران در شورای پایتخت:
ايجاد خانه‌هاي زود توليد و دائمي براي زلزله‌زدگان را در اولويت قرار داده‌ا‌يم ...
بیژن یانچشمه

جلسه شوراي پايتخت از تذكر خزانه‌دار شورا  به شهردار تهران در خصوص عدم ارسال ليست درآمدها و هزينه‌ها به صورت ماهانه به شورا  تا مصاحبه شهردار تهران در خصوص حواشي انتصابات در شهرداري روز شلوغ و پر كاري را براي اعضاي شورا رقم زد. در جلسه روز گذشته فرمانده سپاه تهران با اعلام نگراني شديد درباره زلزله تهران گفت: به دنبال ايجاد خانه‌هاي زودتوليد و دائمي براي زلزله‌زدگان غرب كشور هستيم.

شوراي شهر در آستانه ارائه گزارش بودجه شهرداري تهران براي سال آتي روز‌هاي پر كاري سپري مي‌كند؛ هرچند در جلسه شورا بيشتر مباحث به موضوعات شورا و شهرداري اختصاص دارد و فقط اعضا به تذكر بسنده مي‌كنند، اما مسائل حاشيه‌اي عمده زمان و وقت شورا را مي‌گيرد. با اين حال روز گذشته فرمانده سپاه تهران در جلسه شورا گفت: در تهران نيز بيش از 700 پروژه و كار عمراني انجام داده‌ايم و در كمربند اطراف تهران در 6هزار هكتار يك ميليون و 400 اصله نهال كاشته شده است. 

سرتيپ دوم پاسدار محمدرضا يزدي افزود: در راستاي محروميت‌زدايي در تهران و ‌در چند ماه گذشته بيش از 5 هزار جهيزيه كامل تهيه كرده‌ايم و به خانواده‌هاي نيازمند تقديم شده است. 38 هزار سبد كالا در اختيار خانواده‌هاي نيازمند قرار گرفته و 72 هزار خدمات درماني و پزشكي توسط بسيجيان ارائه شده است. فرمانده سپاه حضرت محمد‌ رسول‌الله تهران بزرگ با تأكيد بر اينكه در اين مدت هشت طرح بهداشتي، درماني و بيمارستاني ارائه شده است، گفت: 12هزار بسته لوازم‌التحرير كه نياز يكسال دانش‌آموز را برآورده مي‌كند، به خانواده‌هاي نيازمند اهدا شده و آزادي 82‌نفر از زندانيان جرائم غيرعمد را نيز داشته‌ايم كه به واسطه كمك‌هاي مردم تهران صورت گرفته است. وي با اشاره به اينكه در 25 استان كار جهادي صورت گرفته است، خاطرنشان كرد: در تهران نيز بيش از 700 پروژه و كار عمراني انجام داده‌ايم و در كمربند اطراف تهران در 6 هزار هكتار يك ميليون و 400 اصله نهال كاشته شده است. وي درباره زلزله‌اي كه در غرب كشور اتفاق افتاد، بيان داشت: زلزله يك خسارت و بحران بزرگي است كه اخيراً در غرب كشور اتفاق افتاد و ما كمتر از يك ساعت نسبت به كمك به مردم غرب كشور اقدام كرديم. سرتيپ دوم پاسدار يزدي گفت: بيش از 500 تريلي و كاميون بار به مناطق زلزله‌زده ارسال كرديم و 700 كانكس نيز براي اسكان موقت زلزله‌زدگان با كمك‌هاي مردمي ارسال شده است.

وي افزود: سپاه پاسداران و بسيج تهران مسئوليت اسكان 15 روستا را برعهده گرفتند كه با هماهنگي بسيج جامعه مهندسي به دنبال ساخت خانه‌هاي زودتوليد و دائمي در شهر هستيم. فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله تهران بزرگ ادامه داد: همين پول‌هايي كه براي اسكان موقت هزينه مي‌شود، به دنبال ايجاد خانه‌هاي زودتوليد و دائمي براي زلزله‌زدگان هستيم و اميدواريم هر‌چه سريع‌تر اين اتفاق رخ بدهد. سرتيپ دوم پاسدار يزدي با اشاره به اينكه اگر در تهران زلزله رخ دهد، آمادگي لازم وجود ندارد، گفت: به عنوان فرمانده سپاه تهران، نگراني شديدي درباره زلزله تهران دارم؛ چراكه ما خيلي آمادگي لازم را در خصوص زلزله احتمالي در تهران نداريم. وي افزود: وقتي اعتياد بيداد مي‌كند و 23 نوع آسيب اجتماعي را در تهران احصا كرده‌ايم، بنابراين شاهد آن هستيم كه زلزله‌هاي اجتماعي ديگري در تهران در حال رخ دادن است. فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله با تأكيد بر اينكه سپاه و بسيج را كمك كنيد تا نسبت به حل مشكلات و آسيب‌هاي اجتماعي در شهر تهران اقدام كنند، عنوان كرد: با كمك مردم و ياري آنها مي‌توانيم آسيب‌هاي اجتماعي را در شهر از بين ببريم. 
   
شهرداري ليست درآمدها و هزينه‌ها را به شورا نمي‌دهد

خزانه‌دار شوراي شهر تهران، ري و تجريش گفت: به شهردار تهران در خصوص عدم ارسال ليست درآمدها و هزينه‌ها به صورت ماهانه به شوراي شهر تهران تذكر مي‌دهم. حسن رسولي نيز در تذكرات پيش از دستور اظهار داشت: شهرداري تهران نيز نهاد عمومي و غيردولتي است و به صورت درآمد هزينه اداره مي‌شود. وي افزود: هزينه شهر نيز توسط شهروندان پرداخت مي‌شود و استحضار آنها از نحوه هزينه در شهر يكي از حقوق‌هاي شهروندي است. خزانه‌دار شوراي شهر گفت: بر اساس مفاد قانون 79 شهرداري تهران و از جمله يكي از وظايف خزانه‌داري بايد شهرداري تهران نسبت به ارسال درآمدها و هزينه‌هاي ماهانه خود به صحن علني شوراي شهر تهران اقدام كند. رسولي افزود: با توجه به اينكه نسبت به ارسال درآمدها و هزينه‌هاي ماهانه شهر به شهردار تهران تذكر مي‌دهم و بايد اين گزارش‌ها به تفكيك به شوراي شهر ارسال شود. 
  
واكنش نجفي به حاشيه انتصابات در شهرداري 

نجفي در واكنش به انتقادات اخير به انتصابات شهرداري تهران گفت: تنها تقاضايي كه دارم آن است چه كساني كه با قصد خير و اصلاح امور و چه كساني كه با قصد تخريب به ما انتقاد مي‌كنند، حداقل انصاف را رعايت کنند و چيزي را به دروغ به شهرداري يا مديرانش نسبت ندهند تا سپس به همان دروغ حمله كنند. محمدعلي نجفي، شهردار تهران نيز در حاشيه مجمع عمومي خانه هنرمندان ايران طي سخناني در جمع خبرنگاران ابراز داشت: برنامه سال 96 و 97 ما اين است كه همه بودجه‌هاي عمراني شهرداري تهران صرف تكميل طرح‌هاي نيمه ‌تمام شود. نجفي در پاسخ به سؤالي درباره هجمه‌هاي اخير در كانال‌هاي تلگرامي  گفت: اين هجمه‌ها با انگيزه‌هاي مختلفي انجام مي‌شود و چه بسا در برخي موارد، انگيزه‌هاي خير هم وجود داشته باشد. خوشبختانه شهرداري در كانون توجهات مردم تهران و ديگر شهرها قرار گرفته است و هر عزل و نصبي در شهرداري تهران بلافاصله مورد بررسي و تحليل قرار مي‌گيرد، از اين‌رو انگيزه‌هاي خيري نيز در اين انتقادات وجود دارد، اما در مقابل در بسياري از موارد انگيزه‌هاي سياسي و دشمني بارز هم وجود دارد كه نمي‌خواهم به آن وارد شوم. وي تأكيد كرد: تنها تقاضايي كه دارم آن است چه كساني كه با قصد خير و اصلاح امور چه كساني كه با قصد تخريب به ما انتقاد مي‌كنند، حداقل انصاف را رعايت کنند و چيزي را به دروغ به شهرداري يا مديرانش نسبت ندهند تا سپس به همان دروغ حمله كنند. اگر آن چيزي كه واقعيت دارد به‌زعم آنها غلط يا درست است، آن را مورد نقد و بررسي قرار دهند. شهردار تهران گفت: ما خودمان را خدمتگزار مردم مي‌دانيم و از روزي كه اين لباس خدمت را پوشيديم، خودمان را براي قبول هر انتقاد، هجمه و حتي هر توهين و خدمتي آماده كرده‌ايم. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار