کد خبر: 884948
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
باشگاه حقوقی:
* آيا مي‌دانيد نفقه اولاد بر عهده پدر است و در صورت فوت پدر يا عدم تواناي مالي او براي پرداخت نفقه، اين وظيفه به عده جدپدري است؟

* آيا مي‌دانيد اگر مادري در صورتي كه حق حضانت طفل با اوست، بخواهد ازدواج كند، حق حضانت از وي گرفته ‌مي‌شود و در صورت صلاحيت پدر به او داده‌مي‌شود، مگر اينكه در زمان طلاق، توافقي در اين مورد كرده‌باشند. 

* آيا مي‌دانيد فرزند دختر پس از پايان سن 9 سالگي و فرزند پسر پس از پايان سن 15‌سالگي در تعيين محل زندگي خود نزد پدر يا مادر مختار است؟

* آيا مي‌دانيد پدر و مادري كه حضانت طفل به آنها داده‌شده حق ندارند طفل را به محلي غير از محل اقامت طرفين يا خارج از كشور ببرد يا بفرستد مگر با كسب اجازه از دادگاه؟

* آيا مي‌دانيد تمكين به معناي اطاعات زن از شوهر در اداي وظايف زوجيت، حسن معاشرت و سكونت در منزل شوهر است؟ به زني كه از همسرش تمكين نكند، زن ناشزه مي‌گويند و اين زن مستحق دريافت نفقه نيست. 

* آيا مي‌دانيد در فاصله ميان عقد و ازدواج، نفقه‌اي به زن تعلق نمي‌گيرد مگر اينكه زن جهت شروع به زندگي مشترك، اعلام آمادگي كند، ولي مرد از بردن همسرش خودداري كند:‌ در اين صورت زن مستحق گرفتن نفقه است. در ضمن زني كه شوهرش نفقه پرداخت نمي‌كند، هم مي‌تواند شكايت كيفري كند و هم دادخواست حقوقي بدهد. نفقه زمان حال از طريق شكايت كيفري قابل مطالبه است و نفقه زمان گذشته از طريق ارائه دادخواست حقوقي قابل مطالبه است. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار