کد خبر: 884944
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
مرد افغان كه به اتهام قتل و سرقت 15‌ميليون‌ تومان طلاهاي زن سالخورده بازداشت شده، روز گذشته محاكمه و به قصاص و 10سال حبس محكوم شد.
به گزارش خبرنگار ما، دوازدهم فروردين‌ماه سال 95، زن جواني مأموران پليس تهران را از قتل مادر 70 ساله‌اش به نام پروين باخبر كرد و به مأموران گفت: «مادرم سال‌ها بود كه تنها زندگي مي‌كرد و هرازگاهي به ديدنش مي‌رفتيم، اما هر روز با او تماس داشتيم و از حالش باخبر بوديم. روز گذشته چند بار تلفن كردم، اما پاسخي نشنيدم. به خانه‌اش آمدم و چند بار زنگ زدم، اما او در را باز نكرد. با كليدي كه همراه داشتم وارد خانه شدم كه با جنازه او در حاليكه دست و پايش بسته شده بود، روبه‌رو شدم.‌» با اين توضيحات مأموران به آدرس منزل پيرزن رفتند و با انتقال جسد به پزشكي قانوني در بررسي‌‌هاي ميداني دريافتند، طلاهاي مقتول به ارزش ‌15‌ميليون تومان نيز سرقت شده است. همچنين در گام بعدي تحقيقات مشخص شد مقتول با مردان غريبه رفت و آمد داشته است.

به اين ترتيب با بررسي فهرست تماس‌هاي زن سالخورده، مرد افغاني به نام فؤاد به عنوان اولين مظنون پرونده تحت تعقيب قرار گرفت و بازداشت شد. با انتقال متهم به پليس‌آگاهي وي تحت بازجويي‌هاي مقدماتي به قتل و سرقت طلاهاي زن سالخورده اعتراف كرد و گفت با او رابطه پنهاني داشته است. با اقرارهاي متهم پرونده كامل و به شعبه چهار دادگاه كيفري يك استان تهران فرستاده شد و روز گذشته مقابل هيئت قضايي به رياست قاضي عبداللهي و مستشار واعظي قرار گرفت. بعد از قرائت كيفرخواست از سوي نماينده دادستان دو پسر مقتول درخواست قصاص كردند و دختر مقتول درخواست ديه كرد. سپس متهم به دستور رياست دادگاه در جايگاه قرار گرفت و با انكار جرمش گفت: «در قتل نقشي نداشتم و همه اظهاراتم تحت فشارهاي بازجويي بوده است.‌» او در شرح ماجرا گفت: «من و دوستانم از قبل مقتول را مي‌شناختيم. روز حادثه چهار نفر از آنها با مقتول قرار گذاشته بودند تا به خانه‌اش بروند و كار ساختماني انجام دهند. آنها براي قرار ملاقات با تلفن همراه من تماس گرفتند و بعد از ساعتي به خانه پيرزن رفتند. من مقابل خانه مقتول ايستادم و وارد خانه نشدم. ساعتي بعد دوستانم آمدند و متوجه قتل و سرقت طلاهاي پيرزن شدم حالا آنها متواري‌اند و من گرفتار شدم.‌‌» 

قاضي گفت:«‌شما در جريان تحقيقات به قتل و سرقت طلاهاي پيرزن اعتراف كرده و صحنه جرم را هم بازسازي كرده‌اي، چطور حالا قتل را به گردن افراد ديگر مي‌اندازي؟» متهم گفت:«‌من حرف‌هاي قبلي را قبول ندارم.» در پايان هيئت قضايي بعد از شور، دفاعيات متهم را نپذيرفت و او را به قصاص و 10سال حبس محكوم كرد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار