کد خبر: 884929
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۹
يك مدرس دانشگاه با انتقاد از تراكم‌فروشي بي‌رويه در مناطق يك و 22 تهران گفت: شهر در بين انبوهي از ساختمان‌هاي بلندمرتبه محصور و جلوي جريان هوا از شمال و غرب گرفته شده است. 
 محمدرضا درودي با اشاره به تأثير بارگذاري بيش از حد محلات مسكوني در مناطق يك و 22 بر تشديد آلودگي هواي تهران، گفت: به رغم اينكه در طرح‌هاي گذشته منطقه 22 به عنوان تنفس‌گاه تهران در نظر گرفته شده بود اما متأسفانه با تراكم‌فروشي، تهران در ميان انبوهي از سازه‌ها محصور شده است. 
وي با بيان اينكه ساخت‌وسازهاي بي‌رويه دهه گذشته در غرب تهران باعث اختلال در جريان هواي تهران شده است، اظهار كرد: چنانكه مشابه اين موضوع در شمال تهران نيز باعث جلوگيري از جريان هوا در اين محدوده شده  است و اكنون تهران در گودالي قرار گرفته كه هوا به سختي در آن جريان دارد. 
اين مدرس دانشگاه با بيان اينكه بلندمرتبه‌سازي تك‌كاربري در دنيا منسوخ شده است، تصريح كرد: تهران در دوره مديريت گذشته با احداث بي‌رويه جاده و بزرگراه به شهر ماشين‌محور تبديل و غالب طرح‌هاي اجرايي براي تسهيل تردد خودروها اجرايي شده است. درحالي كه كشورهاي توسعه‌يافته شهر را براي انسان طراحي مي‌كنند كه در اين زمينه سنگاپور در نظر دارد تا سال 2020 هيچ خودرويي در شهرهايشان تردد نداشته باشد. در اصل اين مهم باعث تحقق شهر پايدار، عدالت‌محور و عاري از آلودگي مي‌شود. وي در خصوص اينكه اگرچه در مفاهيم شهر اسلامي نيز شهر عدالت‌محور يكي از شاخص‌هاي مهم عنوان شده است، خاطر نشان كرد: در شهرها بايد تمام كاربري‌ها به صورت متوازن تعريف شوند، درحالي كه ساختمان‌هاي بلندمرتبه مسكوني در منطقه 22 بر ساير كاربري‌هايي چون فضاهاي آموزشي، فرهنگي و مذهبي غلبه داشته و با مفهوم شهر اسلامي متناقض هستند. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار