کد خبر: 884899
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۲
امریکا 500‌میلیارد دلار از اموال اعراب را به جیب زد اما آرمان‌های آنها را به پای صهیونیست‌ها ذبح کرد
هيچ يك از اقـدامات روزهاي اخيـر به انـدازه اقدام نـاشيانه رئيـس‌جمهور امـريكا در جـابـه‌جـايي سفـارت اين كشـور در فلسطين اشغــالي قلوب مسلمـانان را جـريحه‌دار نكـرد. به گزارش فارس، علي لاريجاني رئيس‌ مجلس شوراي اسلامي در نطق پيش از دستور خود در جلسه دیروز مجلس، اظهار داشت: ‌در روزهاي اخير در ميان حوادث متعددي كه در سطح منطقه و بين‌الملل رخ داد، هيچ‌يك به اندازه اقدام ناشيانه رئيس‌جمهور امريكا مبني بر دستور جابه‌جايي سفارت اين كشور در فلسطين اشغالي قلوب مسلمانان را آزرده نكرد. وي افزود: حتي كشورهاي دوست امريكا نيز اين اقدام ناپسند و غيرعقلاني را تقبيح و كشورهاي اسلامي در مقابل اين تصميم موضع‌گيري كردند. 

وي اظهار داشت: هيچ‌يك از رؤساي جمهور گذشته امريكا چنين رفتار ناشايستي نداشتند اما رئيس‌جمهور فعلي امريكا پس از تماس تلفني با چند تن از رؤساي كشورهاي عربي با گستاخي به چنين عملي دست زد. لاريجاني خاطرنشان كرد: اخبار پشت صحنه حكايت از آن دارد كه اين كار در چارچوب تعريفي سامان يافته است كه از قبل، با برخي كشورها در حمايت از رژيم‌صهيونيستي عادي‌كردن روابط با اين رژيم و به فراموشي‌سپردن ماجراي غم‌انگيز ملت فلسطين هماهنگي صورت گرفته است كه اگر چنين باشد، اين كشورها تمام حيثيت خود را براي هيچ حراج كرده‌اند. 

وي افزود: ما نمي‌خواهيم چنين اخباري را باور كنيم اما محاسبات ساده‌اي نشان مي‌دهد، امريكا در اين ماجرا چه فضاحتي ايجاد كرده و اگر كشورهاي اسلامي و عربي حساب خود را جدا نكنند از حيثيت خود چيزي باقي نخواهند گذاشت و ملت‌هاي مسلمان را در مقابل خود خواهند ديد. رئيس مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: چندي پيش رئيس‌جمهور امريكا در مناقصات سياسي كه در منطقه داشت و با سر‌و‌صدا برخلاف مواضع دوره تبليغات انتخاباتي خود حرف‌هاي جديد سر داد، در ازاي آن حدود 500ميليارد دلار از اموال منطقه را به جيب زد و با كمال وقاحت اعلام كرد، وقتي سعودي‌ها و برخي كشورها قول پول را در اين حد به ما دادند در جلسه آنها حضور يافتند و حتي اخيراً از كشور بحرين هم نگذشت و با پررويي در توئيت خود اعلام كرد: پول خوبي از فروش سلاح به اين كشور به‌دست آورديم. لاريجاني خاطرنشان كرد: نتيجه بذل و بخشش كشورهاي منطقه را امريكا اينگونه پاسخ داد. پول را از آنها گرفت اما همه آرمان‌هاي عربي و اسلامي را به پاي رژيم‌صهيونيستي ذبح كرد. 

وي افزود: در اين ماجرا جدا از حماقت امريكا بيشترين خسارت را اين كشورها دادند، چرا که اگر بدون اطلاع آنان امريكا چنين اقدامي كرده است نشان‌دهنده كمال بي‌اعتمادي امريكا به اين كشورهاست. وي ادامه داد: اگر با اطلاع آنان امريكا چنين اقدامي را صورت داده است كه اوج فلاكت سياسي اين كشورهاست، اين مسئله‌اي نيست كه از ذهن ملت‌هاي مسلمان به ويژه فلسطينيان مظلوم محو شود و نسبت اين ماجرا براي آنان ابدي خواهد بود. لاريجاني خاطرنشان كرد: حال انتظار از كشورهاي اسلامي به ويژه اين كشورها این است که موضع يكپارچه عليه امريكا داشته باشند و اقدامات عملي عليه امريكا اتخاذ كنند تا ايالات‌متحده ديگر هوس رفتار ارباب  رعيتي با آنان نداشته باشد. 

وي افزود: انتظار حداقلي ملت‌هاي مسلمان در مقابل اين گستاخي امريكا اين است كه روابط سياسي با اين كشور را تعليق كنند تا آقاي ترامپ بعد رفتار تحقيرآميز نسبت به مسلمانان را درك كند و اگر همت بلندتري دارند، روابط تجاري خود با امريكا را متوقف كنند تا اين رئيس‌جمهور متقلب تاجر مسلك بفهمد با حيثيت مسلمانان نمي‌تواند تجارت كند. وي افزود: سرزمين فلسطين متعلق به ملت فلسطين است و خداوند مكر صهيونيست‌ها و امريكايي‌ها را به ذلت آنان بدل خواهد كرد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
0
0
اقای لاریجانی به همین خیال باش
تو که دیکه یعنی سیاستمداری این مطالب را به اشتباه جرا مینویسی؟
اعرابی که اجازه دادند آمریکا در مرکزی ترین نقطه حکومتشان رسوخ کند از تسلیحات نظامی کرفته تا کنترل فروش نفت و مهمتر کنترل شرایط اجتماعی انها ، جطور میکی اعراب قیام خواهند کرد. واقعا از تو این مطالب عجیب و خنده دار است.
اختیار کدام حرکت های کلیدی اعراب به دست خودشان است؟ حداقل از تو انتظار میرود یک کمی دید درستی از شرایط و نفو< امریکا در منطقه داشته باشی. ناوهای جنکی امریکا همین نزدیکی برای جی وجود دارند. اقای لاریجانی بهتره بری به مجلس خودت برسی و کاری برای اشتغال و مشکلات مردم بیجاره انجام بدی هر جند که در اینکار هم موفق نبوده اید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار