کد خبر: 884888
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵
نماینده ولی‌فقیه، معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سومین روز از سفر خود به استان کرمانشاه، در دیدار با ایثارگران روستای زرده از برگزاری کمیسیون پزشکی ویژه جانبازان شیمیایی روستای زرده در یک ماه و نیم آینده برای بررسی درخواست‌های اهالی این روستا خبر داد.
به گزارش «روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی روز یکشنبه ۱۹ آذرماه با حضور در روستای «زرده» از توابع شهرستان دالاهو در جمع خانواده معظم شهدا و ایثارگران این روستا با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای رفع مشکلات ایثارگران زلزله‌زده گفت: از همان ابتدای بروز این حادثه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه با تشکیل ستاد بحران شروع به پیگیری وضعیت ایثارگران آسیب‌دیده کرد و به صورت مستمر گزارش اقدامات انجام شده را به من ارائه می‌داد، اما بدون شک هنوز به این میزان خدمات قانع نیستیم و باید آنچه را که در توان داریم در مسیر خدمت به شما به کار ببریم.
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی در پاسخ به درخواست ایثارگران روستای زرده برای بازنگری در خصوص درصد جانبازی اهالی این روستا گفت: یکی از مشکلات پرونده جانبازان بمباران شیمیایی روستای زرده نداشتن پرونده بالینی در زمان وقوع حمله شیمیایی است و این موضوع در تهران بررسی خواهد شد. همچنین برای معاینات مجدد، کمیسیون پزشکی در یک ماه و نیم آینده در این روستا برگزار می‌شود.
معاون رییس جمهور همچنین با حضور در منزل پدر شهید «فرهاد حسینی» که خود فرزند و برادر ۵ شهید گران‌قدر است، با این اعضای این خانواده شهید دیدار و گفت‌وگو کرد.
وی در این دیدار که با حضور جمعی از ایثارگران روستای زرده برگزار شد گفت: از همان ساعات ابتدایی زلزله معاونت تعاون و امور اجتماعی بنیاد به عنوان معاونت معین مأمور پیگیری مسائل و مشکلات ایثارگران آسیب دیده شد و ستاد بحران در بنیاد شهرستان ها و استان تشکیل شد که جلسات این ستاد مستمر ادامه داشته و نتایج ملموسی به دنبال داشته است و خرسندیم که خدمت‌گزاری همکاران بنیاد، رضایت شما را به دنبال داشته است.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران خطاب به این خانواده که ۳ نفر دیگر از اعضای آنها در زلزله اخیر دار فانی را وداع گفته‌اند، افزود: همه مردم ایران به داشتن شما ایثارگران افتخار می‌کنند، زیرا امنیت امروز کشورمان بی‌شک مدیون شما عزیزان است.
«
سید فریدون حسینی» جانباز و پدر شهید «سید فرهاد حسینی» نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از دیدار با حجت الاسلام والمسلمین شهیدی از تلاش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در رسیدگی به ایثارگران آسیب‌دیده زرده تشکر کرد و گفت: پس از حادثه زلزله تاکنون علاوه بر بازدید و دیدار معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد، مدیرکل بنیاد استان چندین بار به دیدار خانواده ما و روستای زرده آمده اند که جای تقدیر و تشکر دارد.
وی با اشاره به اینکه خود را سرباز ولایت می‌داند و همچنان آماده جانفشانی در راه آرمان‌های انقلاب است افزود: با توجه به بمباران شیمیایی سال 1367 زرده مشکلات اهالی روستا مضاعف شده است و درخواست ما از شما که پدر و دلسوز جامعه ایثارگری هستید رسیدگی مجدد در مورد درصد جانبازی برخی ایثارگران روستا است چرا که بعد از این بمباران و سپس انجام عملیات مرصاد امکان پیگیری و دریافت مدارک لازم برای ارائه به کمیسیون‌ها فراهم نبوده است.
در ابتدای این دیدار نیز حجت الاسلام هادی عسگری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه از تلاش‌های انجام شده توسط رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، نمایندگان محترم شهرستان‌های «قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلان غرب» و «اسلام‌آباد غرب و دالاهو» در مجلس شورای اسلامی برای رسیدگی به وضعیت ایثارگران زلزله‌زده تقدیر کرد.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین در گفت‌وگو با خبرنگار صداوسیما تصریح کرد: مردم شهرستان دالاهو و به خصوص روستای زرده همواره پشتیبان انقلاب و رهبری بوده‌اند و افتخار می‌کنیم در منطقه‌ای هستیم که ۲۷۵ شهید را در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده است.
روستای زرده در 40 کیلومتری کرندغرب از توابع شهرستان دالاهو در غرب کرمانشاه واقع شده و در جریان بمباران شیمیایی رژیم بعث عراق در سال 67، علاوه بر شهادت 275 نفر از اهالی روستا 313 نیز نفر نیز به خیل جانبازان شیمیایی انقلاب اسلامی پیوستند.
استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس با تقدیم 9 هزار و 800 شهید، 20 هزار و 500 جانباز، یک هزار و 800 آزاده و 31 هزار ایثارگر نقش مهمی در پیروزی سپاه اسلام مقابل دشمنان بعثی ایفا کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار