کد خبر: 884742
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
زوج سارق به بهانه بستري شدن در بيمارستان خودشان را به قسمت كاركنان بيمارستان مي‌رساندند و در فرصتي مناسب اموال آنها را سرقت كرده و از محل خارج مي‌شدند.
به گزارش خبرنگار ما، اولين شكايت عليه زوج سارق را پزشك بيمارستاني در شمال تهران مطرح كرد. چهاردهم آبان‌ماه او وقتي در كمد شخصي خود در طبقه هشتم بيمارستان را گشود متوجه شد كه كيف دستي‌اش كه حاوي يك ميليون تومان پول نقد، دستبند طلا، گردنبند نقره، ساعت مچي زنانه و تعدادي عابربانك بود به سرقت رفته‌است. بنابراين بعد از گزارش ماجرا به پليس، به كلانتري 163 ولنجك  اعلام شكايت شد. بعد از آن پرونده براي بررسي تخصصي به پايگاه يكم پليس آگاهي تهران فرستاده شد. كارآگاهان در اولين گام راهي بيمارستان شده و بعد از بررسي تصاوير دوربين‌هاي مداربسته تصاوير سارقان را به دست آوردند. يكي از سارقان مردي حدوداً 40‌ساله و ديگري زني 35 ساله بود. بررسي‌ها در اين باره نشان داد كه اين دو به بهانه بستري شدن در بيمارستان خود را به طبقه هشتم مي‌رسانند. زن جوان در فرصتي مناسب وارد بخش كاركنان زن شده و بعد از سرقت كيف، همراه مرد جوان از محل خارج مي‌شود. 

پس از به دست آمدن تصاوير دو متهم شكايت‌هاي مشابهي به كلانتري‌هاي شهر گزارش شد. بررسي شكايت‌هاي مطرح شده حكايت از اين داشت كه همه اين سرقت‌ها توسط همان زن و مرد و به همان شيوه در حال انجام شدن است. در شاخه ديگري از تحقيقات كارآگاهان پليس دوربين‌هاي مداربسته خارج از ساختمان بيمارستان‌ها را بررسي كرده و سرنخ مهمي به دست آوردند. آنها متوجه شدند كه زن و مرد سارق بعد از خارج شدن از بيمارستان سوار خودروي پرايد شخصي‌شان شده و از محل دور مي‌شوند. كارآگاهان خيلي زود شماره پلاك سواري پرايد را به دست آورده و سوابق مالك آن را بررسي كردند. مالك پرايد مردي 40‌ساله به نام ابوالفضل.‌ر و از مجرمان سابقه‌دار بود. او از سال 82 تاكنون 15 بار به اتهام جرائم مختلف از جمله سرقت و مواد مخدر بازداشت و به زندان افتاده بود. او آخرين بار به اتهام سرقت از منزل به زندان افتاده بود، اما با سپردن وثيقه موفق شده بود از زندان آزاد شود.

بعد از شناسايي ابوالفضل و همسرش به عنوان سارق، تحقيقات براي بازداشت آنها به جريان افتاد. وقتي مأموران پليس براي بازداشت آنها راهي خانه‌شان در محله فلاح شدند مشخص شد كه ابوالفضل بعد از رهايي از زندان خانه‌اش را تغيير داده هيچ نشاني از محل جديد سكونتش وجود ندارد، بنابراين مشخصات خودروي متهم و دستور بازداشت سرنشينان آن در سامانه جامع پليس ثبت شد. 

در شاخه ديگري از تحقيقات مأموران كلانتري 115 رازي 30 آبان ماه هنگام گشت‌زني در منطقه فلاح، خودروي متهم را شناسايي و ابوالفضل را قبل از فرار بازداشت كردند. ابوالفضل كه اعتياد شديدي به مصرف شيشه و هروئين دارد، در تحقيقات اوليه منكر هرگونه سرقت از بيمارستان‌هاي شهر شد، اما پس از مشاهده تصاوير دوربين‌هاي مداربسته محل‌هاي سرقت لب به اعتراف گشود و به ارتكاب سرقت‌هاي سريالي باهمدستي همسرش اقرار كرد. با اطلاعاتي كه متهم در اختيار پليس گذاشت مخفيگاه وي در خيابان عباسي محله فلاح شناسايي و همسرش هم بازداشت شد. 

سرهنگ كارآگاه كرم يوسف‌وند، رئيس پايگاه يكم پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: دو متهم به دهها فقره سرقت از بيمارستان‌های شهر تهران اعتراف كردند كه تاكنون تعدادي از محل‌هاي سرقت شناسايي شد و تحقيقات براي شناسايي ساير محل‌هاي ارتكابي سرقت در جريان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار