کد خبر: 884588
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶
دبیر جشنواره ملی هفته پژوهش و فناوری کشور:
دبیر جشنواره ملی هفته پژوهش و فناوری کشور بر لزوم هدفگذاری پژوهش‌ها تاکید کرد و گفت: هر پژوهش باید نسخه‌ای برای یک معضل جامعه باشد.
 فریبا گودرزی در حاشیه همایش هفته پژوهش و فناوری استان سمنان در جمع خبرنگاران با اشاره به هماهنگی دو وزارتخانه کشور و وزارت علوم در برگزاری جشنواره ملی هفته پژوهش و فناوری از آن به عنوان یک گام مهم برای کاربردی کردن پژوهش‌ها نام برد و اظهار کرد: از همین رو در استان‌ها نیز استاندار به عنوان عالی‌ترین مقام دولتی در راس ستاد هفته پژوهش و فناوری قرار گرفته تا همه ظرفیت‌ها را به سمت برنامه‌های پژوهش‌محور سوق دهد.

وی با بیان اینکه هیچ برنامه‌ریزی بدون پژوهش به سرانجام نمی‌رسد افزود: دولت به‌دنبال این است که هر تصمیم‌گیری که در کشور انجام می‌شود پیش از آن از صافی یک کار پژوهشی گذشته باشد.

دبیر جشنواره ملی هفته پژوهش و فناوری کشور بر ضرورت عملیاتی بودن پژوهش‌ها تاکید کرد و گفت: مرکز مطالعات راهبردی وزارت کشور نیز به طور جدی دنبال کاربردی کردن پژوهش‌ها است تا به نقطه‌ای برسیم که هر پژوهش به مثابه یک نسخه، یک گره از مشکلات کشور و دستگاه‌های اجرایی را حل کند.

وی از حمایت دولت از پایان‌نامه‌های ارشد و دکترا به عنوان یک راهبرد دیگر نام برد و افزود: به دنبال این هستیم که با سوق دادن پایان‌نامه‌های دانشجویی به سمت رفع مشکلات و معضلات دستگاه‌ها، این پایان‌نامه‌ها نیز به سمت کاربردی‌تر شدن بروند.

گودرزی بر لزوم توجه به ظرفیت‌های بومی و منطقه‌ای تاکید کرد و افزود: جشنواره ملی هفته پژوهش همواره تاکید داشته که جهانی نگاه کنیم و بومی عمل کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص رفع آسیب‌های اجتماعی با کمک پژوهش‌ها در وزارت کشور گفت: خوشبختانه با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری یک سازمان اجتماعی در همین ارتباط راه‌اندازی شده و در فضایی فراقوه‌ای به دنبال چاره‌اندیشی برای رفع آسیب‌های اجتماعی در کشور است. این سازمان با توجه به دغدغه ویژه رهبری فرزانه انقلاب در خصوص آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی، مستقیما به رهبری انقلاب گزارش می‌دهد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار