کد خبر: 884580
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱
مدیر زراعت جهادکشاورزی استان سمنان:
مدیر زراعت جهادکشاورزی استان سمنان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از پنج هزار و 400تن پنبه از مزارع این استان برداشت شود.
شاهمرادی در گفتگو باخبرنگاران با بیان اینکه همه مزارع پنبه این استان در غرب استان واقع شدند اظهار کرد: دو شهرستان گرمسار و آرادان قطب تولید پنبه در استان هستند.

وی با بیان اینکه  بیش از دو هزار و 150 هکتار از اراضی غرب استان به کشت پنبه اختصاص یافته افزود: بیش از یک‌هزار و 300هکتار از این اراضی در گرمسار و 850 هکتار آن در شهرستان آرادان واقع شده است.

مدیر زراعت جهادکشاورزی استان سمنان از انجام طرح‌های به‌نژادی و به‌زراعی در مزارع پنبه این استان خبر داد و تصریح کرد: با جایگزینی ارقام مقاوم و پربازده‌ای همچون خورشید، گلستان، لطیف، ساجدی و...پیش‌بینی می‌شود که امسال با افزایش 600تنی تولید پنبه در استان روبرو باشیم.

وی با اشاره به افزایش قابل توجه محصول پنبه تولیدی در گرمسار و آرادان، ادامه داد: این رشد تولید در حالی است که سطح زیرکشت پنبه در استان سمنان هیچگونه افزایشی نداشته است.

شاهمرادی با بیان اینکه متوسط عملکرد در واحد سطح مزارع پنبه 2.5 تن بوده خاطرنشان کرد: با اقدامات خوبی که در زمینه به‌نژادی و آموزش و ترویج بهره‌برداران صورت گرفته انتظار می‌رود این متوسط عملکرد افزایش بسیار بالایی داشته باشد.

وی با اشاره به خرید تضمینی پنبه در استان گفت: قیمت تضمینی خرید پنبه امسال بالغ بر سه هزار و 190 تومان تعیین شده است.

مدیر زراعت جهادکشاورزی استان سمنان یادآور شد: عمده پنبه تولیدی در این استان در دو کارخانه پنبه گرمسار به مصرف می‌رسد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر