کد خبر: 884569
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
ویژه‌های جوان:
دغدغه اموال مسئولان و عدم رسيدگي به ثروت اندوزي برخي مسئولان گاهي خبرش داغ مي‌شود...
دغدغه اموال مسئولان و عدم رسيدگي به ثروت اندوزي برخي مسئولان گاهي خبرش داغ مي‌شود و بعد در سكوت گم مي‌شود. احمد توكلي، اقتصاددان و نماينده سابق مجلس در اين زمينه مي‌گويد كه انگيزه كافي براي اجرايي شدن قانون وجود ندارد: «قانون رسيدگي به دارايي مقامات، مسئولان و كارگزاران نظام سال‌ها مطرح بوده و متأسفانه در هيچ موردي اجرا نشده و هنوز هم برخي بدون واهمه از مواخذه، مال اندوزي مي‌كنند.»

او در ادامه مي‌گويد: «توجه به روند بررسي اين قانون، از زمان مطرح شدن آن تحت عنوان "طرح صيانت از جامعه در برابر مفاسد اقتصادي " در سال 84 تا كنون و اجرايي نشدن آن، نشان مي‌دهد كه حتي حساسيت حداقلي لازم هم براي رسيدگي به اين وضعيت وحشتناك فراگير در ساختار رسمي كشور وجود ندارد. با وجود اينكه اكنون دو سال از نهايي شدن اين قانون در مجمع تشخيص مصلحت نظام مي‌گذرد، قوه قضائيه هم آيين نامه اجرايي آن را ننوشته، بنابراين همه اين موارد حكايت از نبود انگيزه كافي براي اجراي اين قانون دارد.»
شايد سخنان احمد توكلي كمي بدبينانه به نظر برسد، اما نگاهي به قانون اجرا نشده و حرف‌هاي به عمل نرسيده نشان مي‌دهد از قضا حرف‌هايش واقع‌بينانه است. مسئولان فقط روساي قوا و وزرا نيستند، اختلاس‌ها و ثروت‌اندوزي‌ها در رده‌هاي مياني وضعيت بدي دارد، چون كمتر در چشم هستند. حال بماند كه مسئول ايراني كه ثروتمند نباشد، گويا نداريم! و همين همگاني بودن يك اتفاق شايد دليل كافي باشد براي اينكه انگيزه اجرايي آن قانون وجود ندارد. 

روحاني ‌قدرت را به محبوبيت ‌ ترجيح مي‌دهد

علي تاجرنيا، فعال سياسي اصلاح‌طلب در مورد رويه حسن روحاني پس از پيروزي در انتخابات رياست جمهوري دوازدهم گفته كه «روحاني تلاش مي‌كند، تعاملش با حاكميت به‌گونه‌اي باشد كه در عرصه قدرت حضور داشته باشد، اين مسئله اگر توأم با همراهي مردم و محبوبيت در بين افكار عمومي باشد، بهتر است، اما در صورتي‌ كه بين اين دو مخير شود، به نظر مي‌رسد بخش اول را بر خواهد گزيد. واقعيت اين است كه نوع مواجهه‌اي كه آقاي روحاني بعد از دور دوم انتخابات رياست جمهوري انجام داد، نشان مي‌دهد كه رضايت مؤثرين در قدرت از اهميت بالاتري نسبت به رضايت مردم برخوردار است و اين مسئله را جهت اثرگذاري در مجموعه كشور مهم‌تر مي‌داند. احساس آقاي روحاني اين است كه اگر قرار باشد تغيير و تحولي به سمت مثبت در كشور صورت گيرد و او هم در آن نقش داشته باشد، بايد در قدرت باقي بماند تا توانايي تأثيرگذاري را داشته باشد. »
   
اعتراض ولايتي به يك مراسم مبتذل در دانشگاه آزاد نجف‌آباد

علي اكبر ولايتي، رئيس هيئت مؤسس و هيئت امناي دانشگاه آزاد در نامه‌اي به رئيس دانشگاه آزاد نجف‌آباد نسبت به بروز برخي حواشي مبتذل در مراسم روز دانشجو كه در اين واحد برگزار شد، تذكر داد. او در اين نامه تأكيد كرده است كه «شما و ديگر مسئولان دانشگاه آزاد لابد دريافته‌ايد كه كشتيبان را سياست ديگر آمده است. » اشاره ولايتي به تغيير محسوس و ملموس سياست‌هاي مديريتي دانشگاه آزاد پس از انتصاب ولايتي به رياست هيئت مؤسس دانشگاه توسط رهبري است. 

در بخشي از اين نامه خطاب به رئيس دانشگاه آزاد نجف آباد آمده است كه «بخش اول مراسم روز دانشجو در دانشگاه شما با حضور خانواده معزز شهيد حججي و مبتني بر ارزش‌هاي جمهوري اسلامي و در شأن شهدا بوده است. اما اطلاعات موثق واصله حكايت از اين دارد كه بخش دوم مراسم دور از شأن دانشجو، استاد و عرصه دانشگاه، در كمال ابتذال بود كه روح شهيد احمد كاظمي و شهيد حججي از آن بيزار است. ما مسئولان دانشگاه آزاد مي‌بايست طوري عمل كنيم كه دانشجويان و استادان به اين باور برسند كه رهنمودهاي رهبر انقلاب نصب‌العين ماست.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
0
0
بايست ما مسلمانان به كل كتاب اسماني قران مجيدو دستورات و فرامين الهي پايبند بودم و اطاعات نماييم نه تنها از بخشي از ان ..براي مثال اگر يك قسمت از اعضاي بدن انسان دچار اسيب شد وچرك فساد بقيه اعضا را قرار است فرا بگيرد ونتوان ان را درمان كرد تكتيف ان اعضا چيست/؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار