کد خبر: 884543
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
43سال بعد از ماجرای واترگیت، هرچند به‌صورت ناموفق شروع شد
43 سال بعد از ماجرای واترگیت که ریچارد نیکسون از ترس رأی آوردن طرح استیضاحش خودش از ریاست جمهوری کناره‌گیری کرد...
43 سال بعد از ماجرای واترگیت که ریچارد نیکسون از ترس رأی آوردن طرح استیضاحش خودش از ریاست جمهوری کناره‌گیری کرد، برای اولین یکی از مجلسین امریکا طرح استیضاح رئیس‌جمهور امریکا را پیش برد و هرچند اکثریت جمهوریخواه و رویه محافظه‌کار دموکرات‌‌‌ها نگذاشت طرح رأی بیاورد اما رأی حدود 60 نفره معنادار به این طرح هشداری به دونالد ترامپ بود که استعداد این کار در میان نمایندگان امریکایی هست، به خصوص اینکه همراهی نکردن همه دموکرات‌‌‌ها بیش از آنکه حاصل مخالفت با طرح باشد ناشی از ترس از رأی نیاوردن طرح، به واسطه در اکثریت بودن جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان بود. 

طرح استیضاحی که از سوی «‌ال گرین‌» نماینده ایالت تگزاس علیه ترامپ ارائه شده بود، هرچند رأی 58 دموکرات را به دست آورد اما با مخالفت مجموعاً 364 تن از نمایندگان مجلس نمایندگان امریکا روبه‌رو شد البته از این تعداد مجموعاً 127 دموکرات( از مجموع 194 دموکرات مجلس نمایندگان) نیز رأی به خارج کردن این طرح از دستور کار دادند.  گرین دلیل ارائه این طرح را اقدامات ترامپ که «‌منجر به سطح بالای تخلف‌» بود عنوان کرد و گفت: این تخلفات ترامپ ناشی از تعصب، نفرت و خصومت در وی است.  برای آنکه یک رئیس‌جمهور در امریکا استیضاح شود نیاز است که ابتدا اکثریت آرا در مجلس نمایندگان را به دست آورد و در مرحله بعد دوسوم آرا در مجلس سنا را کسب کند.

از سوی دیگر در پی سریال استعفاهای اعضای کنگره امریکا به دلیل رسوایی‌های اخلاقی، سناتور سندرز در توئیتی ترامپ را به کناره‌گیری از ریاست جمهوری دعوت کرد.  به دنبال استعفای سه تن از اعضای کنگره امریکا در پی رسوایی‌های اخلاقی، «برنی سندرز‌» سناتور مستقل ایالت ورمونت از دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری این کشور خواست از مقام خود کناره‌گیری کند.  سندرز در پیامی توئیتری با اشاره به فایلی صوتی از سخنان ترامپ درباره سوء رفتارش با زنان نوشت: رئیس‌جمهوری داریم که در نواری تأیید کرد که به زنان تجاوز کرده است.  سندرز افزود: امیدوارم که او به آنچه در حال روی دادن است توجه کند و به استعفا فکر کند.  سریال رسوایی‌های اخلاقی سیاستمداران امریکایی همچنان ادامه دارد و ظرف هفته گذشته سه تن از اعضای کنگره این کشور اعلام استعفا کرده‌اند.

سه‌‌‌‌شنبه گذشته «جان کانیرز» باسابقه‌‌‌‌ترین عضو مجلس نمایندگان امریکا پس از روبه‌رو شدن با اتهام‌های مشابه استعفای خود را اعلام کرد.  ال فرانکن‌، سناتور دموکرات نیز پنج‌‌شنبه شب تحت فشار افکار عمومی و هم‌حزبی‌های خود اعلام کرد که ظرف چند هفته از سنا کناره‌گیری خواهد کرد. سناتور فرانکن نیز در سخنرانی خود در صحن مجلس سنای امریکا به فایل سخنان ترامپ درباره رفتارهای نامناسبش با زنان اشاره کرد.  او گفت: طنز ماجرا اینجا است، من در حالی کناره‌گیری می‌کنم که مردی که درباره تاریخ تجاوزهای جنسی خود در نوار بلوف می‌زد در کاخ سفید نشسته است.  فرانکن همچنین به «روی مور‌» نامزد جمهوریخواه سناتوری از ایالت آلابامای امریکا اشاره کرد و افزود: مردی که بار‌‌‌ها دختران جوان را شکار کرده است با حمایت کامل از سوی حزب خود (جمهوریخواه) برای پیروزی در انتخابات سنا مبارزه می‌کند.  این در حالی است که بر اساس نتایج نظرسنجی مرکز پیو، میزان محبوبیت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا باز هم کمتر شده و اکنون فقط 32 درصد است. 
   
هشدار اوباما درباره هیتلر امریکا

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری پیشین امریکا با بیان اینکه در دوره فعلی دموکراسی در کشورش با خطرات و تهدید‌‌‌هایی مواجه شده است، شرایط امریکای امروز را شبیه به دوران روی کار آمدن آدولف هیتلر در آلمان خواند. اوباما گفت: به‌رغم دموکراسی موجود در جمهوری وایمار، آدولف هیتلر قدرت گرفت.  وی با اشاره به تلفات جنگ جهانی دوم گفت: ۶۰میلیون تن کشته شدند. از این رو شما باید توجه داشته باشید و رأی دهید. هرچند گروه بسیاری از منتقدان، رئیس‌جمهوری پیشین امریکا را به مقایسه ترامپ با هیتلر متهم کرده‌اند، اما با این حال اوباما در سخنرانی اخیر خود از اشاره به نام رئیس‌جمهوری فعلی کشورش خودداری کرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار