کد خبر: 884529
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۸
پيام رهبر انقلاب هميشه در اذهان مي‌ماند
قهرماني تيم ملي وزنه‌برداري در رقابت‌هاي جهاني امريكا از آن دست قهرماني‌هايي بود كه...
فريدون حسن

قهرماني تيم ملي وزنه‌برداري در رقابت‌هاي جهاني امريكا از آن دست قهرماني‌هايي بود كه به دلمان حسابي نشست، هرچند كه اغلب كشورهاي صاحب‌نام به سبب محروميت غايب بودند و برخي چهره‌هاي شاخص وزنه‌برداري كشور در حد و اندازه‌هاي خود ظاهر نشدند و البته ناداوري و حق‌خوري كه باز هم كاممان را تلخ كرد، اما به هر حال قهرماني آن هم براي اولين بار و در خاك امريكا خيلي چسبيد.

پولادمردان قهرمان ايران صبح ديروز وارد كشور شدند و مورد استقبال علاقه‌مندان قرار گرفتند. مرادي، رئيس فدراسيون وزنه‌برداري اولين كسي بود كه مورد سؤال خبرنگاران به خصوص در مورد تصميم هيئت ژوري مسابقات براي بهداد سليمي قرار گرفت. مرادي گفت: «اول بايد خوشحالي خودم را از كسب اولين عنوان قهرماني جهان ابراز كنم. پيام مسرت‌بخش مقام معظم رهبري هم اين شادي را بيشتر كرد، پيامي كه براي هميشه در اذهان باقي خواهد ماند، اما در خصوص سليمي بايد بگويم كه به فدراسيون جهاني اعتراض مي‌كنيم. مي‌خواهيم روشي بدون هياهو را در پيش بگيريم تا به نتيجه مطلوبي دست پيدا كنيم، اما حقيقت اين است كه وقتي در مجامع جهاني جايگاه نداشته باشيم، طبيعي است كه با ناداوري روبه‌رو شويم. پشتيباني از ما براي كسب كرسي جهاني ضعيف بود و حتي كم‌لطفي‌هايي هم صورت گرفت و در نهايت هم كشورهاي عربي با خرج پول‌هاي هنگفت توانستند جايگاه‌ به دست آورند. رئيس هيئت ژوري دشمن شماره يك وزنه‌برداري ماست و وقتي وسعت ديدمان كم باشد، امثال او تصميم‌گيرنده مي‌شوند و به راحتي عليه ما ناداوري مي‌كنند.»
   
دشمني دو آدم مرا قرباني كرد

قهرمان المپيك لندن كه براي دومين بار اسير ناداوري هيئت ژوري شد، حالا به فكر خداحافظي است و مي‌گويد بايد در اين خصوص به جمع‌بندي نهايي برسد. بهداد سليمي با اشاره به ناداوري صورت گرفته در خصوص او گفت: «همه دنيا فهميدند براي من چه اتفاقي افتاد. متأسفانه ما لابي‌گري بلد نيستيم و نمي‌توانيم براي گرفتن حق‌‌مان ارتباط برقرار كنيم. دشمني دو آدم خاص مرا قرباني كرد. با اين شرايط نمي‌توان كار كرد. اين بحث كاملاً سياسي است و من قرباني آن هستم.»
   
حالا به المپيك فكر مي‌كنم

پس از هشت سال دوري بازگشت خوبي داشت. سعيدعلي حسيني با كسب دو مدال نقره و يك برنز نايب‌قهرمان دسته فوق‌سنگين وزنه‌برداري جهان شد تا حالا با اميدواري بيشتري به آينده فكر كند. حسيني در بازگشت به كشور گفت: «اين مسابقات سكوي پرتاب من است. اميدوارم بتوانم همين‌طور جلو بروم. حالا به المپيك فكر مي‌كنم. مدال‌هايم را به خانواده‌ام تقديم مي‌كنم، چون طي اين سال‌ها خيلي آسيب ديدند. اميدوارم توانسته باشم آنها را شاد كنم.»
   
كارمان را به نحو احسن انجام داديم

اما سهراب مرادي قهرمان المپيك 2016 ريو در رقابت‌هاي جهاني نيز چهره‌اي فوق‌العاده داشت. مرادي هم سه طلا گرفت و هم ركوردشكني كرد. وزنه‌بردار طلايي كشورمان مي‌گويد: «كسب اين مدال‌ها حاصل زحمت و رنج كشيدن است و با هيچ چيز عوض نمي‌شود. ما كارمان را به نحو احسن انجام داديم و توانستيم پرچم ايران را در امريكا به اهتزاز درآوريم، حالا نوبت مسئولان است كه پاسخ شايسته‌اي به اين افتخارآفريني بدهند.»  مرادي در خصوص علل موفقيتش عنوان مي‌كند: «آمادگي بالايي داشتم، چون بعد از المپيك بلافاصله تمريناتم را شروع كردم. الان هم برنامه‌ام همين است. خوشحالم كه دل رهبر و مردم را شاد كردم. هدفم اين است كه دوباره پرچم كشورم را به اهتزاز درآورم.»
   
جنگيدم تا به طلا رسيدم

علي هاشمي را بايد مرد فراموش نشدني رقابت‌هاي وزنه‌برداري امريكا عنوان كرد، مردي كه اولين طلاي دسته 105 كيلوگرم تاريخ وزنه‌برداري را براي ايران به دست آورد. هاشمي مي‌گويد: «براي كسب مدال طلا جنگيدم، به خصوص اينكه بيماري قبل از مسابقات باعث شد تا اعتماد به نفسم كم شود. با ياري خدا در مسابقات بعدي با قدرت بيشتري ظاهر مي‌شوم و مي‌خواهم در رقابت‌هاي سال 2018، 10 كيلو بيشتر وزنه بزنم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار