کد خبر: 884477
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱
تیم ملی وزنه برداری کشورمان در حالی به کشور بازگشت که با کسب ۵ مدال طلا ، ۳ نقره و ۶ برنز پس از کسب عنوان قهرمانی با استقبال پیشکسوتان و مسئولان کشوری و هواداران قرار گرفت.
خانواده علی حسینی با توجه به این که پسرشان بعد از هشت سال توانست مدال جهانی را در مسابقات جهانی کسب کنند درفرودگاه . در بین مردم شکلات و شیرینی پخش کردند.سعید علی‌حسینی با اشاره به اینکه در مسابقات جهانی از لحاظ روحی و روانی مشکلی نداشته گفت: مشکل خاصی نداشتم بلکه بدنم ناهماهنگ بود .افتادن وزنه‌ها در حرکت یک ضرب هم به همین خاطر بود. البته قبل از این که به مسابقات بروم زانویم التهاب داشت و تمرینات پرفشار را تا روز آخر نداشتم. حتی وزنه‌برداران در آمریکا هم تمرین سنگین داشتند اما من نه؛ چون زانویم بدتر می‌شد و به مسابقات نمی‌رسیدم.من و بهداد  برای کسب مدال طلا آمده بودیم. اما از قبل می‌دانستیم تالاخادزه وزنه‌بردار باکیفیتی است و خیلی خوب جلو می‌رود. پیشی گرفتن از او کار سختی است و نیاز به برنامه‌ریزی دارد. روزهایی که می‌توانستم باشم و نبودم و اتفاقاتی که افتاده بود. هر چیزی که هشت سال به آن فکر کرده بودم از جلوی چشمانم رد شد. ان‌شاءالله این مسابقات سکوی پرتاب من باشد. هدفم المپیک است امیدوارم بتوانم همین طور جلو بروم. البته کمک مسوولان مهم‌ترین تاثیر را در کار من می‌تواند داشته باشد.
بهداد سلیمی پس از بازگشت از مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان گفت: مسابقات برای تیم ملی خوب بود و توانستیم قهرمان شویم اما برای من خوب نبود. با این شرایط نمی‌توان کار کرد و دوباره فدای بعضی اتفاقات شدم که من اصلا مقصر نیستم و وسط دشمنی دو آدم خاص من قربانی شدم.همه دنیا فهمیدند برای من چه اتفاقی رخ داد و متاسفانه از نظر لابی‌گری و ارتباطات ضعیف هستیم و نمی‌توانیم حق خودمان را بگیریم.تصمیم خداحافظی‌اش جدی است ، باید فکر کنم. هنوز همین تصمیم را دارم حالا باید با دوستان و مشاورانم صحبت کنم و در نهایت ببینم به نتیجه‌ای می‌رسم. اما با این شرایط کار کردن سخت است. آقای مرادی با وجود داشتن مدیریت قوی در داخل و بحث برگزاری اردوها اما در لابی‌گری با فدراسیون جهانی ضعیف عمل می‌کند و این ایراد باید برطرف شود. با این شرایط راحت سر ورزشکاران ایران بریده می‌شود.
سهراب مرادی قهرمان جهان در مورد رکورد شکنی گفت: در مسابقات جهانی رکورد دو ضرب را یک کیلو و مجموع را چهار کیلوگرم ارتقا دادم و بعد از سال‌ها تمرین شبانه‌روزی  فکر کنم راحت باشد.آمادگی بالایی داشتم چون بعد از المپیک بلافاصله تمریناتم را آغاز کردم که در مسابقات جهانی ثمره‌اش را دیدم و خوشحالم که دل رهبر و مردم ایران را شاد کردم.
کیانوش رستمی درباره عملکردش در مسابقات جهانی وزنه‌برداری گفت: قبل از اعزام به مسابقات مصدومیت شدیدی داشتم، دو روز قبل از آغاز مسابقات هم مصدومیت جدیدی به وجود آمد اما اتفاقی نیفتاد باید شرایط فرق کند و ایده‌آل باشد من احتیاج به مراقبت‌های بعد از آسیب‌دیدگی داشتم اما چنین اتفاقی روی نداد.باید نگاه کنیم چرا هیچکس سراغی از من نگرفت و فراموشم کردند ۱۱ ماه هیچ رسیدگی به من نشد اما انتظار دارند که طلا بگیرم رباط بالای زانویم پاره شده و باید هرچه زودتر این آسیب‌دیدگی را درمان کنم. شرایط زانویم بدتر شده منتظرم ببینم فدراسیون چکار می‌کند. با این حال با یک پا روی تخته رفتم و داشتم رکوردهایی می‌زدم که اگر وزنه ۲۱۵ کیلوگرم ثبت می‌شد و خسته نمی‌شدم و پایم اذیت نمی‌کرد با نفر اول ۱۵ کیلو اختلاف داشتم اما باز هم خدا را شکر می‌کنم زمان زیاد است و هر کسی که تلاش کند به آنچه می‌خواهد می‌رسد.آسیب‌دیدگی برنامه‌های من را به هم ریخت شاید این موضوع برای هر وزنه‌بردار دیگری رخ می‌داد مسابقه نمی‌داد اما چون دوست نداشتم دست خالی برگردم و مردم ناراحت نشوند خودم را زیر سنگین‌تر وزنه‌ها قرار دادم.
رییس فدراسیون وزنه‌برداری هم با اشاره به ناداوری درباره سلیمی گفت: ما بعد ازالمپیک رایزنی‌هایی را انجام دادیم تا جایگاهی را که حق ایران است در فدراسیون جهانی به دست آوریم. اما کم لطفی‌هایی در داخل شد و با دست داخلی جلو رفتیم و در نهایت کشورهای عربی با پول‌هایی که داشتند که توانستند این جایگاه‌ها را به دست آوردند.ناداوری‌ها به دلیل این که آن جایگاه‌ها را نداریم طبیعی است و رییس هیات ژوری، دشمن شماره یک ما بود. امیدوارم این اتفاقات درسی برای سیاست‌مداران ورزش ایران شده باشد. پشتیبانی از ما برای کسب کرسی ضعیف بود و در ورزش نیاز داریم وسعت دیدمان را بیش‌تر کنیم. بهداد حق دارد. این مسائل در پشت صحنه اتفاق می‌افتد. حتی در یکی از وزن‌های دیگر ممکن بود این اتفاق تکرار شود اما با کار قدرتمندی که انجام دادیم آن‌ها چشم‌پوشی کردند. بهداد کامل وزنه زد به نظرم توسط آن هیات ژوری آمریکایی کاملا کم لطفی شد.
محسن بیرانوند سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری گفت: از نتایج خیلی راضی هستم بچه‌ها عالی کار کردند با ۵۵ امتیاز نسبت به کره جنوبی و ۱۵۵ امتیاز نسبت به تیم سوم همراه با ۱۴ مدال قهرمان شدیم که رکورد خوبی بود سه نفر از برترین‌های مسابقات هم وزنه‌برداران ما بودند همه چیز دست به دست هم داد تا بهترین نتایج تاریخ وزنه‌برداری را کسب کنیم. به دور از انصاف است که زحمات وزنه‌برداران کشورمان را کوچک بشماری. قهرمانی جهانی متعلق به مردم ایران است هر کسی هر چیزی دوست دارد می‌تواند بگوید اما تمام دنیا حسرت آن را می‌خورند. تمام تیم‌ها  رقابت کردند و ایران قهرمان شد نباید این زحمات را کوچک کرد. هم از نظر مدالی و هم از نظر امتیاز قهرمانی شدیم رکورد دنیا را هم زدیم.
اگر تصمیم بهداد برای خداحافظی جدی باشد ناراحت می‌شوم باید شرایطی فراهم کیم تا او با قدرت‌تر از قبل برگردد. اگر بهداد نباشد رقبای ما نفس راحتی می‌کشند. ‌کیانوش یکی از مدال‌ها ما  را گرفت با اینکه زانویش درد می‌کرد تمرین کرد و آنجا هم با وجود تشدید درد زانویش با غیرت وزنه زد.



وحید صابری
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار